Bort med fyllan-Börja sjung!
Detta kan tyckas som en onödigt tråd, men i mitt tycke är den inte det. Därför skapar jag den!
Jag har både sett och hört att folk dricker alldeles för mycket på våra bortaresor, sure, är man över 18 och kan kontrollera sig själv när man dricker så är det helt okej men är man minderårig och dricker så mycket så att man sedan inte kan sjunga så är det inte okej! Visst, folk gör vad dem vill men detta är för Djurgårdens bästa!
Om ni nu måste dricka, drick lagom så att ni sedan kan kontrollera er själva under själva matchen!
Självklart gäller detta inte alla, men det gäller ett par personer och varje person gör skillnad!
Man kan ungefär uttrycka det som:
Trevlig kväll!
Jag har både sett och hört att folk dricker alldeles för mycket på våra bortaresor, sure, är man över 18 och kan kontrollera sig själv när man dricker så är det helt okej men är man minderårig och dricker så mycket så att man sedan inte kan sjunga så är det inte okej! Visst, folk gör vad dem vill men detta är för Djurgårdens bästa!
Om ni nu måste dricka, drick lagom så att ni sedan kan kontrollera er själva under själva matchen!
Självklart gäller detta inte alla, men det gäller ett par personer och varje person gör skillnad!
Man kan ungefär uttrycka det som:
Trevlig kväll!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Re: Bort med fyllan-Börja sjung!
Hmm. Inte många bortamatcher med fotbollen för din del va? Men självklart håller jag med dig, vill inte se en fjortisfylla mot brynäs 13 december. Dock tycker jag att alkohol (sorgligt men sant) förbättrar prestationen av klacken. Finns såklart en gräns, men brukar krävas en del öl för att passera den gränsen.
Tycker du framställer det rätt dumt. Det finns väl inget direkt orsak-verkansamband mellan en fylla och att inte sjunga?
Sen beror det på hur man definerar fylla. Att vara en bit över salongsberusad tycker jag är optimalt. Sen varierar det såklart från person till person. Det viktiga är ju ändå att man kan kontrollera sig och hålla sig aktiv.
Bra att du tar upp det, finns vissa som borde tänka på detta. Inte så pass många så det är värt en egen tråd kankse.
Vill man kröka riktigt rejält brukar det gå bra efter matcherna. Ses på hovet.
Tycker du framställer det rätt dumt. Det finns väl inget direkt orsak-verkansamband mellan en fylla och att inte sjunga?
Sen beror det på hur man definerar fylla. Att vara en bit över salongsberusad tycker jag är optimalt. Sen varierar det såklart från person till person. Det viktiga är ju ändå att man kan kontrollera sig och hålla sig aktiv.
Bra att du tar upp det, finns vissa som borde tänka på detta. Inte så pass många så det är värt en egen tråd kankse.
Född till sportchef.
Jo, det finns ett samband mellan fyllan och att sedan inte kunna sjunga för att man blir alldeles för berusad.android skrev:Hmm. Inte många bortamatcher med fotbollen för din del va? Men självklart håller jag med dig, vill inte se en fjortisfylla mot brynäs 13 december. Dock tycker jag att alkohol (sorgligt men sant) förbättrar prestationen av klacken. Finns såklart en gräns, men brukar krävas en del öl för att passera den gränsen.
"Bort med fyllan-Börja sjunga" var med en slogan, här menar jag folk som är för fulla för att inte kunna sjunga...
Fan, är du kristen eller? Fylla är bra läktarmässigt, till viss nivå såklart. Åker du på bortamatcher eller?
Ja, jag åker på bortamatcher!Norjo skrev:Fan, är du kristen eller? Fylla är bra läktarmässigt, till viss nivå såklart. Åker du på bortamatcher eller?
Det är precis det jag menar, som du kan läsa i mitt inlägg, jag tycker att det är alldeles för många som blir för berusade.
Annars så är det inga problem med att bli full även fast jag ALDRIG blir det...
Ja, men vad ska du göra? Ha föreläsningar på bussen om farorna med alkohol?lilleman skrev:Ja, jag åker på bortamatcher!Norjo skrev:Fan, är du kristen eller? Fylla är bra läktarmässigt, till viss nivå såklart. Åker du på bortamatcher eller?
Det är precis det jag menar, som du kan läsa i mitt inlägg, jag tycker att det är alldeles för många som blir för berusade.
Det är väl därför jag skriver det här? Så det kommer fram till några i alla fall.Norjo skrev:Ja, men vad ska du göra? Ha föreläsningar på bussen om farorna med alkohol?lilleman skrev:Ja, jag åker på bortamatcher!Norjo skrev:Fan, är du kristen eller? Fylla är bra läktarmässigt, till viss nivå såklart. Åker du på bortamatcher eller?
Precis samma sak som att säga: "Varför skapar du en tråd om att det är kris i Djurgården, ska du säga det på bussen eller?"
Nej, det är inte samma sak. Där kan man debattera det och komma fram till hur allvarlig situationen faktiskt är. Dessutom känns tråden väldigt pretentiös med slogans och liknande. Typ "Spola kröken". Jaja, fortsätt din nykterhetskampanj. Mors.lilleman skrev: Det är väl därför jag skriver det här? Så det kommer fram till några i alla fall.
Precis samma sak som att säga: "Varför skapar du en tråd om att det är kris i Djurgården, ska du säga det på bussen eller?"
Skål för Djurgårn ska de va!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Visst är alkohol Ok men till viss mängd en öl duger nog åt dem flesta, för man åker ju och kollar på hockey för att heja fram sitt lag inte för att dricka? så jag hoppas att alla som läst denna tråd tänker på det och börjar sjunga mer än att dricka!!!
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Precis!sorunda_99 skrev:Visst är alkohol Ok men till viss mängd en öl duger nog åt dem flesta, för man åker ju och kollar på hockey för att heja fram sitt lag inte för att dricka? så jag hoppas att alla som läst denna tråd tänker på det och börjar sjunga mer än att dricka!!!
Självklart, för vissa är drickandet en del av resan men för mig är DIF resan. Vi åker och kollar på DIF, det räcker väl så?!
Det är en kultur, lev med det eller ta bilen till matcherna. MEN som jag sa, överdrifter är ju aldrig bra, men det är ju en heelt annan sak.
Född till sportchef.
Känsligt ämne för dig uppenbarligen.. är du alkis eller? Allt han försöker säga är ju att det inte är bra om det dricks FÖR MYCKET. Om du bestrider den åsikten så måste det ju vara något allvarligt fel på dig...Norjo skrev:"Fan, är du kristen eller?" "Dessutom känns tråden väldigt pretentiös med slogans och liknande. Typ "Spola kröken". Jaja, fortsätt din nykterhetskampanj. Mors."
*Knirre skrev:Känsligt ämne för dig uppenbarligen.. är du alkis eller? Allt han försöker säga är ju att det inte är bra om det dricks FÖR MYCKET. Om du bestrider den åsikten så måste det ju vara något allvarligt fel på dig...Norjo skrev:"Fan, är du kristen eller?" "Dessutom känns tråden väldigt pretentiös med slogans och liknande. Typ "Spola kröken". Jaja, fortsätt din nykterhetskampanj. Mors."
Exakt!
Det är precis så jag menar!!
Är långt ifrån alkis. En tråd här kommer inte åstadkomma något alls, därför är tråden löjlig och onödig. Folk får ta ansvar för sig själva och det behövs inga kampanjer. Jag kommer inte störa er något mer, fortsätt ni.*Knirre skrev:Känsligt ämne för dig uppenbarligen.. är du alkis eller? Allt han försöker säga är ju att det inte är bra om det dricks FÖR MYCKET. Om du bestrider den åsikten så måste det ju vara något allvarligt fel på dig...Norjo skrev:"Fan, är du kristen eller?" "Dessutom känns tråden väldigt pretentiös med slogans och liknande. Typ "Spola kröken". Jaja, fortsätt din nykterhetskampanj. Mors."