SHL 26/27: Djurgårdens IF - Cluben 10/10
Fint och se att de sänker axlarna och visar att vi kan spela. Kul att Stockselius, Vejdemo och Hartman hittade varandra.
Skönt att vi visar HJÄRTA
Tack DIF…
Tack DIF…
Mm.
Cluben usla i tredje.
Vi hade kul.
Cluben usla i tredje.
Vi hade kul.
Jag var aldrig nervös.
Mest för att jag stängde av efter första perioden och tog en lång promenad i spöregnet.
Mest för att jag stängde av efter första perioden och tog en lång promenad i spöregnet.
- HockeyMackan84
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Grymt lyft från Lindström, Vejdemo, Stockselius och Hartmann
Första 5 bra, sen är det 15 minuter herregud-vad-fan-botten där de som försöker spela smart tokstraffas med att det går helt åt helvete. Från andra halvan av andra så tar vi ju faktiskt över och får - välförtjänt - in två puckar. Tredje är det ju skönt att vi får ett mål tidigt och efter 4-1 så stänger vi ju ner Slaka ordentligt. Visst, klart Linköping tappar konceptet efter tredje baljan i röven, men det tar inte ifrån att vi åker mycket skridskor, ligger rätt i positionerna, spelar öerlag riktigt bra försvarsspel och förpassar pucken till deras planhalva.
Senast redigerad av Limp den 2026-10-10 19:49:12, redigerad totalt 2 gång.
Hahaha fatta att låta Jeppe soloåka in på kassen och näta
Fint också att se Wahlström hoppa på Söderlund! Även fast han var osynlig under matchen vägde det där upp lite!
Fint också att se Wahlström hoppa på Söderlund! Även fast han var osynlig under matchen vägde det där upp lite!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Länge sedan jag sett oss spela av en match så bra.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man vann på att kriga och kämpa. In på mål bara.
Avskaffa tre mot tre
Förra matchen var rätt bra på den punkten också mot ett bättre lag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Bra match efter första perioden. De två sista perioderna visar man klasskillnad med Linköping.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Känns fel att lägga denna efter denna match, men anser fortfarande att i som lag vet vart vi ska resa, och jag som åskådare vet inte heller vilket rese mål man vill marknadsföra. Viktig att ta till sig är inte kritisera resenärerna, de har fått biljetter och försöker anpassa sig till destination.emilin skrev: ↑2026-10-10 18:54:01 Nej detta känns inte bra. Brukar ge mina idéer 3 år innan jag dömmer ut eller rosar. Vi är inne på år 3 och fortfarande inte har hittat ett spel som känns Djurgården, visst att vi har spelat i olika ligor som kan skapa oro i planerna, men ska vi vara ärliga så tror jag inte mycket av våra egna tankar/planer gjorde att vi tog oss upp, det var nog mer en person med röd vit blå flagga som analyserade truppen och skapade rätt förutsättningar. Vi är på en resa absolut men vi måste veta vart vi ska, just nu känns det som hela truppen har olika res mål, vi åker inte till samma destination. Där måste vi lägga ansvaret på dem som bestämmer resan, det vill säga reseledararna tränare, ledning jag lägger all skuld på dessa kommer inte kasta skit på dem som reser som har packat badkläder när man tydligen skulle till fjällen. Vi har rätt resenärer för resan men låt då för fan de veta vart vi ska.
PS underbart med mål![]()
Muchos gracias!
Jävla flummigt spel i 40 mins, sen ok men det var ju mkt pga att cluben spelade total skit. Tar dock 5-1, ett par snygga kassar också!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu kan jag sova gott fram tills på torsdag iallafall.
Tack DIF.
Tack DIF.
Avskaffa tre mot tre
Skönt med lite utdelning, såg mer avslappnat ut efter 3-1 nog för att cluben är totalt värdelösa så satt vi ändå lite passningar och VÅGADE spela med pucken