Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa öhling skrev:Hur kan man vara arg för Montén flinar?? Tror ni han står där och njuter?
Det måste du väl iaf förstå att man kan?
Om man som supporter lever & andas DIF hockey dag (& natt numera) så är det väl minsta man kan begära att en tränare inte står & ser nöjd ut när förlusterna radas upp som kinesiska muren.

Det känns himla fånigt att försöka tagga igång till nästa förmodade förlust när tränarna iaf verkar helnöjda (även om jag vet att din inte är det).
Men det skickar ut helt fel signaler
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ragge1

Inlägg av Ragge1 »

Man kan undra hur gamla vissa är här inne.

Vad har hänt med föreningen Djurgårdens IF? Det finns inget tålamod, inga hämningar. Går det dåligt ska alla avgå. Det var samma visa med Siggi som först var enda och bästa för att nästa år behöva åka hem på en islandshäst - indirekt hånar en som var hjälte tidigare.

Förra året var det precis likadant, alla minns väl svarta november? Vi tog oss till slutspel ändå. Detta år har dock medgångarna letat sig till Hovet och då får vi tyvärr höra dessa skitnödiga kommentarer som AVGÅ och så vidare. Jag tror absolut med det spelet vi då och då har visat upp att det hela kan ändras. Det är fortfarande 2/3 kvar av säsongen och slutspel är väl inte mer än 6 poäng upp? Fattar inte hur man kan snacka om kvalserien. Just nu är inte placeringen viktig överhuvudtaget. Det viktiga är att börja vinna matcher och få spelet att fungera, när det gör det kan vi börja snegla på tabellen. Som någon sa, Elitserien är otroligt jämn. Det gäller att få självförtroendet tillbaka så är vi med i racet igen. Tidigare år har det varit efter nyår som vi klättrat.
Bäst i stan!
Olon

Inlägg av Olon »

sthlm_dif skrev:
sigge skrev:
DIF_Soldier skrev:Men din jävla idiot - detta är Mickes jävla fel också.

Banderoll på måndag: "Ta ert ansvar - avgå!"

Håller med dig där men det finns en anledning varför ingen kritiserar Micke (Han är DIF legend)
Nej, för det är Monten som bestämmer över spelarna. Han pratar vid samtliga Time-Out'er, och därför antar jag även att han sköter snacket i omklädningsrummet.
Johansson står bara där, egentligen förstår jag inte ens varför han får betalt. Han gör ju inget.
Har du så jävla dålig koll borde du inte få vädra dina åsikter. Upprepande gånger har man läst och hört "De kommer att ha ett delat ledarskap, där Montén ansvarar mer för matcher och taktik, och Micke för träningar." (citatet saxat från en gammal nyhet).

För övrigt anser jag inte att någon av dem har något som helst ansvar att kliva av, de har kontrakt över nästa säsong - och vi visste att det var en riskabel lösning med tanke på rutinen.

jensa öhling skrev:Hur kan man vara arg för Montén flinar?? Tror ni han står där och njuter?
Jag reagerar också på det. Folk tycker att det är skit att DIF förlorar, men framförallt är det ett helvete att karl ser ut som han gör? Så löjligt... Djurgården skulle inte spela bättre om han såg förbannad ut - och är man så lättpåverkad kanske man inte passar som spelare i Elitserien. Dessutom verkar folk veta exakt vad som sägs i omklädningsrummet? Jag är tämligen säker på att Montén kan skälla, men har spelarna mist respekten för honom så är det en annan femma.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SUCK. PUST. STÖN.

Allt går emot oss, i 2 perioder gör vi en riktigt bra match. I pausen till 3:e var väl gänget så förbannat nöjda att vi trodde det skulle gå att döda matchen genom att backa hem och spela avvaktande. Känns oerhört bittert med den här förlusten... så fruktansvärt orutinerat av FlinMontén & Johansson att inte försöka göra något när de märker åt vilket håll det börjar luta i början på 3:e... I matchen mot BIF och Frölunda kändes det liksom aldrig ens nära, den här matchen HADE vi ju som en liten jävla ask.

Jag brukar inte gnälla över domarna i vanliga fall men dagens insats tycker jag var riktigt jävla katastrofal... snacka om att ha pipjäveln upptryckt i anus och fjärta fram en signal så fort vi började spela lite fysisk hockey. Han blåser ju för ALLT i 3:e i piss-Rögles favör.

Härligt med hockey just nu. Wunderbar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Ragge1 skrev:Man kan undra hur gamla vissa är här inne.

Vad har hänt med föreningen Djurgårdens IF? Det finns inget tålamod, inga hämningar. Går det dåligt ska alla avgå. Det var samma visa med Siggi som först var enda och bästa för att nästa år behöva åka hem på en islandshäst - indirekt hånar en som var hjälte tidigare.

Förra året var det precis likadant, alla minns väl svarta november? Vi tog oss till slutspel ändå. Detta år har dock medgångarna letat sig till Hovet och då får vi tyvärr höra dessa skitnödiga kommentarer som AVGÅ och så vidare. Jag tror absolut med det spelet vi då och då har visat upp att det hela kan ändras. Det är fortfarande 2/3 kvar av säsongen och slutspel är väl inte mer än 6 poäng upp? Fattar inte hur man kan snacka om kvalserien. Just nu är inte placeringen viktig överhuvudtaget. Det viktiga är att börja vinna matcher och få spelet att fungera, när det gör det kan vi börja snegla på tabellen. Som någon sa, Elitserien är otroligt jämn. Det gäller att få självförtroendet tillbaka så är vi med i racet igen. Tidigare år har det varit efter nyår som vi klättrat.
Misstänker att du kanske inte sett så många matcher i år,förra året eller året innan dess.
Svarta November var för 2 säsonger sedan.
Årets DIF har sedan match 1 (med några få undantag) uppträtt virrigt & helt utan linjer i spelet, även när man vunnit.
Förra säsongen hade vi ett tajtare försvar, vilket då ledde till många triumfer på bortais.
En annan viktig skillnad är att dagens DIF tror att man är bättre än vad man faktiskt är.

Presis sån här cool, ljummen "det fixar sig" mentalitet kommer bli vårt fall i år om inget radikalt görs.
Att röra om ibland formationerna & skifta målvakter har redam gjorts i 24 omgångar, inget fungerar.
Vad finns det då kvar?
Sitta heja friskt humör & vänta & se om det inte vänder om en sisådär 10-15 omgångar?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

cluuuuuuben-tik 2-4......
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF_Soldier skrev:cluuuuuuben-tik 2-4......
Det slår aldrig fel.
Enda gångerna man håller på lhc, Hv, fbk eller rövlunda så torskar dom
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ragge1:

Sluta drömma. Det gäller att AGERA medan det fortfarande finns möjlighet att klara elitseriekontraktet. Det är liksom för sent när det återstår 10 omgångar. Inte ens den mest positivt tänkande människan kan tycka det spel vi presterat sett till samtliga matcher ser bra ut. Vi har några ströperioder här & där som är riktigt trevliga anfallsmässigt, men oförmågan att genomföra hela matcher som är på en hög nivå är skrämmande låg. Fungerar det anfallsmässigt i en match så kan man ge sig fan på att det är målvakten som läcker som ett såll. Håller målisen tätt samtidigt som försvaret spelar bländande försvarspel så är det anfallspelet som lägger sig på samma nivå som paus-"underhållarna" på isen under Hovets matcher. Vi har inte fått ihop laget att agera som just ett lag. Till 100% är det ett ansvar som vilar på tränarnas axlar.

Personer med din attityd gör mig jävligt förbannad, för jag vet att det är sådan inställning folket i DIF's ledning har.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: Presis sån här cool, ljummen "det fixar sig" mentalitet kommer bli vårt fall i år om inget radikalt görs.
Att röra om ibland formationerna & skifta målvakter har redam gjorts i 24 omgångar, inget fungerar.
Vad finns det då kvar?
Sitta heja friskt humör & vänta & se om det inte vänder om en sisådär 10-15 omgångar?
Precis! Det verkar som tränarna har gjort det dom kan och det hjälper inte. Som du säger, att skifta runt i laget som dom håller på med funkar inte och skapar bara mer förvirring hos spelarna. Problemet ligger nog inte i hur formationerna ser ut, inte det akuta iaf, det ligger på ett annat plan.
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå.

Kan vi (400 säsongare och övriga) bara tömma klacken en period nästa match. Denna förnedring på hemmaplan måste få ett slut. T.ex. Järnkaminerna bjuder på bärs i baren en period så får Montén klara sig själv ett tag.
(och sen kommer en mer än någonsin taggad klack in såklart....)
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

de som e under 18 som vill se matchen dåe?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

season skrev:Jag skickar in ett förslag som inte är speciellt genomtänkt men ändå.

Kan vi (400 säsongare och övriga) bara tömma klacken en period nästa match. Denna förnedring på hemmaplan måste få ett slut. T.ex. Järnkaminerna bjuder på bärs i baren en period så får Montén klara sig själv ett tag.
(och sen kommer en mer än någonsin taggad klack in såklart....)
Ni som gett er den på att Montén är ensam ansvarig för DIF:s kräftgång kan väl sjunga:
Johanssons Järnkaminer.........Johanssons Järnkaminer.
Lagom busigt...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

"Djurgårdstränaren Mikael Johansson var mycket besviken efter förlustmatchen mot Rögle. En mycket svag domarinsats var en av anledningarna."

När ska det vara slut på ursäkterna?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

det största hotet mot Djurgården och att vi ska åka ur är att fansen nu vänder sig emot tränarna och laget. det kommer bara försämra resultaten ännu mer. det är extremt viktigt att fortsätta stödja laget och tränarna. då är jag säker på att det vänder.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Edin skrev:"Djurgårdstränaren Mikael Johansson var mycket besviken efter förlustmatchen mot Rögle. En mycket svag domarinsats var en av anledningarna."

När ska det vara slut på ursäkterna?
Ta slut på ursäkterna?
Herregud, är du korkad eller?
Det är ju domaren som förstör för oss idag, genom att falla för trycket från Rögles supportrar.
Så har det varit sedan första matchen Rögle spelade i Elitserien, tills matchen idag. Och jag är otroligt säker på att detta kommer fortsätta på samma spår... Rögle är inget jätte bra lag, men dom tar massa poäng på hemma plan pga svaga domare som faller för trycket när några bönder står och skriker på läktaren.

PS. Läste på sr.se innan, att det var ett ganska stort bråk vid 15.00 tiden i Ängelholm, då Djurgårds supportrar kom i slagsmål med Helsingborg supportrar och Köpenhamn supportrar...
Då måste man ju fråga, är dom så jävla fega att dom måste ha danskar som hjälp? Det är ju skrattretande! Om dom nu måste slåss, så får dom väl fan göra det som män, inte som 3 åringar som skriker efter hjälp av grannarna.
Nu får man bara hoppas på att det blir lungt inför Djurgården - Rögle under jullovet, men något säger mig starkt att en hel del Djurgårdare (från DFG) kommer att vilja slåss mot Rögle supportrar. Hoppas polisen är beredda på detta.

Hoppas på seger mot Timrå på måndag, blir inge kul annars...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar