Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Är du helt jävla störd? Detta är Mickes jävla fel också, han är minst lika kass som Tomas. Någon som kan göra en namnlista som vi kan skriva på om tränarnas avgång?
Om du skulle läst lite i mitt andra inlägg, skulle du sett min syn på även Johansson.
Så gör det, Tack!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
DIFFredde

Inlägg av DIFFredde »

sthlm_dif skrev:Jag har stått bakom Monten och Johansson nu...
MEN FÖR I HELVETTE! SPARKA MONTEN NUUUUUUUU!
DEN JÄVLA IDIOTEN SKICKAR OSS TILL ALLSVENSKAN!
EN RÅTTA SVART Å GUL, FYFAN VA HAN E FUL, FYFAN VA VI HATAR TOMAS MONTEN, FYFAN VA HAN E FUL!

Jag är en jävla millimeter från att fälla några tårar nu, jag har ALDRIG varit så här jävla upprörd innan!
JÄVLA MONTEN, DRA ÅT HELVETTE DIN JÄVLA BONDE!
Hur i helvette kan man försöka försvara en 3-1 ledning i Ängelholm?! :cry:
Jävla idiot, han borde fan skjutas.
Monten är den sämsta tränare i Djurgårdens historia... Om dom inte vinner mot Timrå så har jag gått på min SISTA hemma match på ett JÄVLIGT långt tag.
Tomas Monten = Hockeydödaren!

Nästa, Kvalserien.
Nästa, Allsvenskan.
Nästa, jag vågar inte ens tänka på saken.
Du är verkligen en riktig jävla medgångare. Sådana som dig blir man så förbannat trött på! Om DIF förlorar nästa match slutar du gå? Ja, det säger väl allt om dig?

Sedan att du HATAR Montén är väl ett starkt ord? Och att han borde skjutas? Fjortis fasoner...
DIFFredde

Inlägg av DIFFredde »

sthlm_dif skrev:
DIF_Soldier skrev:Är du helt jävla störd? Detta är Mickes jävla fel också, han är minst lika kass som Tomas. Någon som kan göra en namnlista som vi kan skriva på om tränarnas avgång?
Om du skulle läst lite i mitt andra inlägg, skulle du sett min syn på även Johansson.
Så gör det, Tack!
Ska hacka på dig ännu mer, "Sthlm_dif". Du lever ju inte upp till ditt namn precis: Alltid Oavsett - Förevigt Djurgården.

Patetisk människa. Sätter ignore på dig nu.

Klart att ingen är nöjd. Och jag inser att något måste hända men att du går till personangrepp och klagar på allt och alla gör det inte bättre.

DIF - I vått och torrt.
xcomken

Inlägg av xcomken »

Det vore kul att upplysa spelarna om att det ingår att jobba i hockey, dom har ju faktiskt lön, även om det inte är många som är värda nån.Vad man ska säga om monten, han kanske är anställd av Gnaget?, även denna gång står han och flinar i båset då
Rögle gjorde 4-3 fy fan fan säger jag.Nej jag känner för att bojkottar matcherna så länge monten står i båset, går väl säkert dit ändå ;-).Han är ett hån för Djurgårdens adelsmärke(järnkamin)Sen finns det även ett antal spelare som defenitivt borde sparkas direkt, tänker framförallt då på Prinz, men det finns fler som borde ta en funderare på annat jobb.

Nej in med ett rivjärn som vågar tala om vad hockey handlar om, och inte gullar med killarna och undrar om det va jobbigt så ta det lite lugnt så du inte blir trött.
Senast redigerad av xcomken den 2008-11-22 18:51:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Varken Monten eller Johansson kommer att få sparken..Finns inte pengar för det..
Plockas det in en ny huvudtränare så lär en av ovan nämnda herrar få följa matchen från läktarn och skriva analyser om spelet..
jjonas

Inlägg av jjonas »

Monténs attityd i tredje när det stog 4-3 var oacceptabel, ja. Men idag skyller jag hela matchen på den där jävla tattaridioten till domare. Det är löjligt hur många utvisningar han tar mot oss. Helt sanslöst. Men så är det väl när dåliga domare faller för hemmapublikens tryck.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Visst fan är man besviken. Jag mår psykiskt jävla dåligt just nu.
Tycker att vi har det bästa laget på många år så därför känns detta extra jobbigt.

Ändå, jag vägrar sluta tro på detta lag, det ska gå vända denna trend och komma stärkta ur den. Jag tror att det gick lite för lätt i början och att alla trodde det skulle gå av sig självt med det lag vi har. Nu är det inte helt enkelt att bara börja ta i när självförtroendet är helt borta.

På med blåstället nu och kriga utav fan så vänder vi detta. Timrå ska få ett helvete nästa match.

Till sist, tror inte vi har råd att sparka några tränare, och jag är har aldrig varit en vän av att sparka tränare hit och dit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

DIFFredde skrev: Du är verkligen en riktig jävla medgångare. Sådana som dig blir man så förbannat trött på! Om DIF förlorar nästa match slutar du gå? Ja, det säger väl allt om dig?

Sedan att du HATAR Montén är väl ett starkt ord? Och att han borde skjutas? Fjortis fasoner...
Ursäktar mig om mitt språk är dåligt nu, men är så fruktansvärt upprörd.
Och att jag är någon medgångare?
Jag vill inte hålla med dig där, har varit på nästan alla DIFs hemmamatcher de 3 senaste åren, varav 2 av dessa år i klacken. Har missat en match i år, pga en förkylning.
Jag har följt med i medgång och motgång. I ur och skur.
Men nu är jag så trött på att spendera massa kvällar på att bli förbannad och deprimerad, pga att Djurgården inte spelar hockey längre. Spelarna tar förmodligen sömnpiller innan de flesta matcherna, så dålig klass på spelet är det.
Att se på hockey ska vara underhållande, något som man ska bli glad av!
Vilket inte stämmer in allt för bra i år, med Montens leende i spetsen och Johansson som bara står och glor.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sjävklart är det så att båda tränarna har ett gemensamt ansvar för det som händer på isen. Då är det ganska självklart att båda skall ersättas / få nya arbetsuppgifter och att bara hänga ut en av dem är fullständigt galet. Tyvärr är det nog så att ingen av dessa personer var redo att leda ett elitlag och de har tyvärr kastats ut till vargarna för tidigt. Båda dessa personer kan nog med fördel användas som istränare, men huvudansvaret för coachningen måste läggas på någon ananns axlar då Montén / JOhansson faktiskt lyckas få ut mindre av ett ganska material vilket skall jämföras med Säcken som faktiskt fick ut rätt mycket av något betydligt sämre.

För övrigt är det rätt skrattretande att se inför artiklen där det står hur viktigt det var inför dagens match att inte dra på sig utvisningar. Mot Rögle måste du åka skridskor, tyvärr gjordes inte detta idag och då går det som det går. För övrigt måste Printz gjort en av sina sämsta insatser för säsongen denna eftermiddag. Självmål för jag vet inte vilken gång denna säsong samt en ovilja att åka skridksor vilket inte bara ledde fram till egna utvisningar utan även till att andra spelare tvingades ta till utvisningar för att täcka upp hans misstag. Att han dessutom skulle haft ytterligare en i samband med Rögles 1-1 säger det mesta. Å andra sidan torskade vi inte matchen pga av Printz, den torskades på bedrövlig inställning samt ovilja att åka skridskor. Rögle vann rättvist och de gjorde det på inställning.

För övrigt finns det absolut inga skäl alls att skylla denna torsk på domaren. Det var våra spelares ovilja att åka skridskor som förde med sig alla utvisningar. Vi får helt enkelt skylla oss själva. Avslutningsvis måste man sätta vissa frågetecken kring laguttagningarna inför denna match. Tim och Bremberg i samma kedja är kanske inte det smaraste valet och varför envisas man med att ständigt spela Otto tillsammans med Anger? Att dessutom ha Eklund i en fjärdekedja känns väldigt tveksamt. Hade personligen gärna sett en kedja med Otto - Figren - Eklund t ex. Sedan kanske man även borde bytt plats på Tim och Nicke D, men det är en helt annan historia.

Oavsett vilket så måste det hända något på tränarsidan nu annars kan detta komma att sluta mycket illa....
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Då är vi på kvalplats just nu. Timrå leder borta mot lhc.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Buford skrev:Då är vi på kvalplats just nu. Timrå leder borta mot lhc.
Jaa, det vore ju nåt allvarligt fel på svensk elithockey annars

DIF har senaste 15 omgångarna spelat en sån dålig hockey så att SSK borde nästan få nåt slags diplom för att man lyckats med konststycket att ligga efter DIF i tabellen efter 24 spelade omgångar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Ja, eller så borde DIF få ett diplom för att lyckas med bedriften att inte ligga sist, trots ihärdiga försök.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Hur kan man vara arg för Montén flinar?? Tror ni han står där och njuter? Givetvis inte. Att ha en tränare som står och är lack på allt brukar sällan ge resultat. Det är lugna tränare som Bengt-Åke, Kenta Johansson och Conny Evensson som nått framgång. Inte Wikegård, Challe, Strömberg och Bäckman. Sen är ju iof Montén även en sån som kan ryta till. Senast efter Brynäs-matchen t ex.

Jag tror på våra tränare och även på det här laget, men elitserien är extremt jämn i år och tappar man självförtroendet som laget gjort hamnar man fort efter. Jag tror dock att vi kommer igen och då kan det gå snabbt åt andra hållet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Buford skrev:Då är vi på kvalplats just nu. Timrå leder borta mot lhc.
Jaa, det vore ju nåt allvarligt fel på svensk elithockey annars

DIF har senaste 15 omgångarna spelat en sån dålig hockey så att SSK borde nästan få nåt slags diplom för att man lyckats med konststycket att ligga efter DIF i tabellen efter 24 spelade omgångar
Fernholm spelade fram till cluuuubens kvittering. Ironiskt nog kan karln ha räddat Djurgården.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kan väl kanske tycka att 2 så relativt orutinerade tränare som Tomas & Micke kanske får oförtjänt mycket skit & skällsord kastat efter sig.
Är ganska säker på att dessa 2 gör så gott dom kan & det är precis där i problemet ligger, det räcker inte.

Men en banderoll med person-pajkastningsangrepp lär inte leda nån vart.
Så rikta in er frustration & ilska på dessa herrar istället, dom är ytters anvariga.
Klubbdirektör
tommy.engstrom@difhockey.se
Sportchef
jan.jarlefelt@difhockey.se

Ett tips, läs gärna igenom era mail både en & två gånger innan post & hoppa över könsord & andra mindre seriösa tillrop.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar