Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Urklund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Urklund »

Osten östlund skrev: ↑2026-10-08 12:47:19 ✓ DIF kan tänka sig back?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... pa-radarn/
Precis en kolumn om ny back iår och en separat kolumn om Tim Heed för nästa år.
Ska man lägga ihop 1+1 med att Tim Heeds lag är i ekonomisk kris så känns det väl inte omöjligt att vi kan försöka köpa loss han.

Sen är man ju något osäker på en till äldre back, men han kanske hållt sig bra på nivån ändå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Jonas Andersson med enorm kritik mot Wikegård och MDB.

https://www.svt.se/sport/ishockey/kriti ... rbluffande
Anti dump och sarg-ut.
antondahlback
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Jim Morrison skrev: ↑2026-10-09 06:26:08 Jonas Andersson med enorm kritik mot Wikegård och MDB.

Lätt att sitta i studion och säga att man ska byta spelare hit och dit. Löner sätts utifrån marknadsläge och Åmans lön reflekterar värdet svenska klubbar var villig att betala för honom. Är inte raketforskning. Hade han inte lyft 300 bananer hos oss skulle han gjort det i Frölunda typ. Vore roligare att höra exempel på vilka mycket bättre och mycket billigare spelare vi borde huggit istället...
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

antondahlback skrev: ↑2026-10-09 06:50:36
Jim Morrison skrev: ↑2026-10-09 06:26:08 Jonas Andersson med enorm kritik mot Wikegård och MDB.

Lätt att sitta i studion och säga att man ska byta spelare hit och dit. Löner sätts utifrån marknadsläge och Åmans lön reflekterar värdet svenska klubbar var villig att betala för honom. Är inte raketforskning. Hade han inte lyft 300 bananer hos oss skulle han gjort det i Frölunda typ. Vore roligare att höra exempel på vilka mycket bättre och mycket billigare spelare vi borde huggit istället...
Och att peka ut Josefsson som dålig när han typ varit bäst av forwards.
DIFLuWi

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Det där ger jag ingenting för.

Det sk. etablissemanget har i många år skrikit om att vi ska ta in svenska toppspelare, bygga på det osv.

Lätt att peka när det går dåligt.
Tydligen tycker ju de flesta andra sportchefer att Åman var en attraktiv spelare.

Och hon Johanna Lagus tar ju varje chans hon får att hugga på DIF, hon gör ju ingenting för att dölja sin vidriga färger.
Hon är ju helt värdelös.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2026/27

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIFLuWi skrev: ↑2026-10-09 07:12:27

Det sk. etablissemanget har i många år skrikit om att vi ska ta in svenska toppspelare, bygga på det osv.

Tydligen tycker ju de flesta andra sportchefer att Åman var en attraktiv spelare.

Och hon Johanna Lagus tar ju varje chans hon får att hugga på DIF, hon gör ju ingenting för att dölja sin vidriga färger.
Hon är ju helt värdelös.
Ja, hon är verkligen i en klass för sig

Gillar inte att dessa ord kommer ur just min mun, men det är svårt att inte tänka Könskvotering om hennes roll.
Hon får ju Heino att framstå som både kompetent och analytisk :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Hon är ju helt värdelös.
Wiken och MDB har värvat ihop ett riktigt bra lag. Den här starten är på spelarna och tränarna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Japp, jag håller inte med i kritiken öht utan tänkte bara förmedla dårarna.
Anti dump och sarg-ut.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Hade Åman istället lyckats peta in 2 mål och 2 ass så hade ju tonerna varit helt annorlunda. Nu har ju exempelvis Kenttä ”gjort ett sjukt bra jobb” eftersom dom plockat poäng. Hade dom inte fått med sig poängen hade det varit värvningar av bråkstakar och föredettingar som varit rubrikerna (likt dom var innan säsongen).

Alltid lätt att spy ur sig med facit i hand, kan ju vilken forumkrigare som helst göra…
In Wikegård we trust!
mb81

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Nypovich skrev: ↑2026-10-09 07:41:25 Hade Åman istället lyckats peta in 2 mål och 2 ass så hade ju tonerna varit helt annorlunda. Nu har ju exempelvis Kenttä ”gjort ett sjukt bra jobb” eftersom dom plockat poäng. Hade dom inte fått med sig poängen hade det varit värvningar av bråkstakar och föredettingar som varit rubrikerna (likt dom var innan säsongen).

Alltid lätt att spy ur sig med facit i hand, kan ju vilken forumkrigare som helst göra…
Så är det. Åman ska vi inte heller förvänta oss 1 ppg direkt. Borde väl hamna runt 30 poäng. Han är mer av en tvåvägscenter.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Nypovich skrev: ↑2026-10-09 07:41:25 Hade Åman istället lyckats peta in 2 mål och 2 ass så hade ju tonerna varit helt annorlunda. Nu har ju exempelvis Kenttä ”gjort ett sjukt bra jobb” eftersom dom plockat poäng. Hade dom inte fått med sig poängen hade det varit värvningar av bråkstakar och föredettingar som varit rubrikerna (likt dom var innan säsongen).

håller med det är så små marginaler på succé och fiasko. lite medstuds som löven har haft med mål på allt dom skjuter och vi hade värvat ett jätte bra lag.
Användarvisningsbild
Philly Flu

Silly Season 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Jim Morrison skrev: ↑2026-10-09 07:34:08 Japp, jag håller inte med i kritiken öht utan tänkte bara förmedla dårarna.
Det är väl just av denna anledning som ishockey på tv är helt ointressant.
DIFLuWi

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIFLuWi »

Lee Harvey Oswald skrev: ↑2026-10-09 07:22:53

Hon är ju helt värdelös.

Gillar inte att dessa ord kommer ur just min mun, men det är svårt att inte tänka Könskvotering om hennes roll.
Jag fattar och håller med om vad du tänker. Gillar verkligen inte heller att mina tankar drar emot könskvotering, men hon är verkligen i en klass för sig.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Buford

Silly Season 2026/27

Inlägg av Buford »

DIFLuWi skrev: ↑2026-10-09 08:13:01
Lee Harvey Oswald skrev: ↑2026-10-09 07:22:53

Hon är ju helt värdelös.

Jag fattar och håller med om vad du tänker. Gillar verkligen inte heller att mina tankar drar emot könskvotering, men hon är verkligen i en klass för sig.
Tänkte direkt när jag såg henne i studion att det är könskvotering a la SVT, men herregud vad urusel hon är. Det finns hundratals hockey kunniga män i landet, men givetvis går kvotering före expertis.

Lyssnade på DIF News podden senast, Challe ochFalken sätter fingret på allt i princip. Hoppas Kimby och Co lyssnat på den.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Gillar inte riktigt tugget. Finns väl rätt många totalt okunniga män som fortsätter synas i rutan och även kunniga kvinnor som ej fått chansen.

Problemet är när man förutsätter att gamla spelare (likt Lagus) per automatik kan sporten och får TV jobb.
Anti dump och sarg-ut.
Skriv svar