Äh, så jävla illa är det inte. Men det är fritt att tycka som man vill så klart.Döden skrev: ↑2026-10-08 20:41:45Känns som det kvittar om/nör han äe tillbaka faktisktdaaviid skrev: ↑2026-10-08 20:38:46Såg ut som han tog sig mot nyckelbenet eller axeln. Sargkanten gjorde nog sitt. Men förhoppningsvis är han tillbaka redan på Lördag.diftobbe89 skrev: ↑2026-10-08 20:37:14 Ouuufff, fick se ut precis hur de ville ikväll, bara vi kammade 3p, inga jävla X. Fruktansvärt skönt.
Nu tar vi LHC av bara farten.
Klent virke i Åman. Ryck upp dig.
SHL 26/27: Djurgårdens IF - Örebro HK 8/10
Grewe riktigt bra idag och han har mycket i sig som han visade i slutspelet när vi gick upp. Förra året mycket skadad och började skadad denna säsong. Kan säkert vara en riktig joker!Manijock skrev: ↑2026-10-08 20:41:58Grewe erbjuder något ingen annan gör. Levde igång hela Hovet upprepade gånger och skapade synergi mellan spelare/publik. Allt som Djurgården är! Den ENDA som fysiskt kan slå sin gubbe.SkallePer skrev: ↑2026-10-08 20:35:51Alltid stått upp för Hudon.
Däremot är inte Hank och Grewe top 12 fw. Det är en rätt vanlig åsikt bland supportrar. Få har med någon av dom bland 12fw. Så det där med idiot känns tveksamt. De flesta verkar tycka att de inte räcker till.
Verkar mer som att du inte vill acceptera vilka egenskaper man behöver för SHL.
Grewe 10 min mot Frölunda och Örebro
-1 båda matcher.
Tack Hellberg för dessa poäng ! Tur.
Joo man är fan idiot om man vill ersätta det med ännu en Pettersen-typ.
Tycker hela den kedjan gjorde det bra idag, riktigt bra faktiskt.
Helvete att pisslagen också tog poäng
Holm har inte varit så bra i inledningen av denna säsong men det är ju få som varit det...Stockholmimitthjärta skrev: ↑2026-10-08 20:43:44Tycker ändå Holm vågar bryta mönster och hålla i och söka spel istället för att bara dumpa ner den. Någon med fina tränar-steg kan säkert förklara det med siffror och grejerManijock skrev: ↑2026-10-08 20:32:27DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-08 20:29:56 3p men är inte glad. DET ÄR FÖR DÅLIGT. Hoppas de får sitt mentala lavemang nu.
Störst plus till Pettersen ikväll. Energi!
Bra match av Krüger, Hudon, Blomgren och Grewe. Bakåt är Holm jävligt fin efter 1-1målet och framåt. Hellberg naturligtvis! Brouillard fram till vårat PP. Sen dålig.
Resten är helt ärligt för kasst alltså.
Idag mycket bra och bästa backen i slutet av förra säsongen.
-
Hillberry blue
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Viktig Victoria, inte bra för blodtryck eller hjärta.
Forza DIF
Forza DIF
- Lee Harvey Oswald
3p, Tjohooo....eller nåt
Alltså jag tycker vi ser mindre SHL-redo ut denna säsong än förra, DIF är det överlägset minst fungerande laget efter 7 omgångar.
1,5 mål i per match framåt är ju så IG så jag skäms
Ingen slump att vi mest drar på oss utvisningar och knappt får några, påfallande ofta i matcherna ligger vi minst ett steg efter motståndarna.
Passivt, långsamt, trubbigt, usch
Oj, vad det finns att jobba med
Alltså jag tycker vi ser mindre SHL-redo ut denna säsong än förra, DIF är det överlägset minst fungerande laget efter 7 omgångar.
1,5 mål i per match framåt är ju så IG så jag skäms
Ingen slump att vi mest drar på oss utvisningar och knappt får några, påfallande ofta i matcherna ligger vi minst ett steg efter motståndarna.
Passivt, långsamt, trubbigt, usch
Oj, vad det finns att jobba med
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Han hade ju öppet mål, men det sket sig, nä han är inget målskytt, en grovjobbare,Manijock skrev: ↑2026-10-08 20:35:33Den var sur. Men det positiva vägde upp det idag. Grymt fina pass. Men fan, skjut lite själv ibland.
- Remy Lebeau
En seger, tack DIF.
Alla som inte håller på DIF vill att det ska gå åt helvete för oss, det köper jag.
Men att folk här hellre gnäller och fortsätter sitt drev mot Kimby och spelarna även vid en vinst, ja….
Vi är alla olika.
Alla som inte håller på DIF vill att det ska gå åt helvete för oss, det köper jag.
Men att folk här hellre gnäller och fortsätter sitt drev mot Kimby och spelarna även vid en vinst, ja….
Vi är alla olika.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Tycker att det är så tråkigt att Blomgren återkommande får skit, även om jag också ser att vissa försvarar honom. Jag tycker att han läser spelet väldigt bra på den här nivån, 2-1-målet är ett exempel på det.
Ja, han har t.ex. en tendens att bränna lägen i BP. Han är ingen bra målskytt, det behöver han jobba på, men han kommer nog aldrig bli en målskytt. Samtidigt är snacket alltid hur tråkigt det är att det är just han som får dessa lägen. Men det är ju inte lägen han får som någon skänk från ovan, det är han själv och hans spelsinne som skapar dessa lägen. Det är också ett bra betyg på honom som given BP-spelare, att fokus ligger på att han inte lyckas göra mål när han han om och om igen lyckas ha pucken i offensiv zon när vi spelar BP.
Justice for Blomgren, han är en riktig lirare!
Ja, han har t.ex. en tendens att bränna lägen i BP. Han är ingen bra målskytt, det behöver han jobba på, men han kommer nog aldrig bli en målskytt. Samtidigt är snacket alltid hur tråkigt det är att det är just han som får dessa lägen. Men det är ju inte lägen han får som någon skänk från ovan, det är han själv och hans spelsinne som skapar dessa lägen. Det är också ett bra betyg på honom som given BP-spelare, att fokus ligger på att han inte lyckas göra mål när han han om och om igen lyckas ha pucken i offensiv zon när vi spelar BP.
Justice for Blomgren, han är en riktig lirare!
Pga skäl såg jag jag matchen i efterhand, men det såg stabilt ut och frånsett en liten stund i andra var jag inte ens nervös. 
It's the hope that kills you.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så jävla skönt med seger. Hellberg tillbaka i nivå, äntligen.
Fortsatt många misstag som måste bort.
Ex Vejdemo kommer mot anfallszon, ska bara lägga in pucken i zon utan större press. Då lyckas karln hitta den enda möjliga Örebroarn och de får vända. En bragd i sig att åstadkomma de med hur mycket annan yta som helst.
Blommans offside ser man möjligen av barn som går upp på helplan och inte SHL, tills ikväll då.
Hudon började spela hockey ikväll, tävlade, det han har betalt för, bra där.
Vore kul om Wahlströms jetlag gav med sig nu bara.
Åman har fått Stockholmssjukan, bärande center som blir skadad så fort han åker på en tackling. ( lex Josefsson, Engqvist, Kruger)
Motsatsen finns i Skellefteå där Lindberg och Lindholm pallar med vad fan som helst.
Jävligt märkligt hur sköra alla centrar verkar bli i våra färger, Salsten är väl ingen stjärncenter men likväl skadad och Djurgårdare.
Jämn match där vi lyckades vinna. Samma arbetsinsats mot Lhc så har vi stora chanser till 3 nya viktiga poäng.
Jag längtar efter att få in Lucas Carlsson i laget.
Fortsatt många misstag som måste bort.
Ex Vejdemo kommer mot anfallszon, ska bara lägga in pucken i zon utan större press. Då lyckas karln hitta den enda möjliga Örebroarn och de får vända. En bragd i sig att åstadkomma de med hur mycket annan yta som helst.
Blommans offside ser man möjligen av barn som går upp på helplan och inte SHL, tills ikväll då.
Hudon började spela hockey ikväll, tävlade, det han har betalt för, bra där.
Vore kul om Wahlströms jetlag gav med sig nu bara.
Åman har fått Stockholmssjukan, bärande center som blir skadad så fort han åker på en tackling. ( lex Josefsson, Engqvist, Kruger)
Motsatsen finns i Skellefteå där Lindberg och Lindholm pallar med vad fan som helst.
Jävligt märkligt hur sköra alla centrar verkar bli i våra färger, Salsten är väl ingen stjärncenter men likväl skadad och Djurgårdare.
Jämn match där vi lyckades vinna. Samma arbetsinsats mot Lhc så har vi stora chanser till 3 nya viktiga poäng.
Jag längtar efter att få in Lucas Carlsson i laget.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.