Hur länge får tränarna stanna?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lädersliparen

Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av Lädersliparen »

Gissar att sponsorerna börjar få kalla fötter och snart pressar styrelsen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hur länge får tränarna stanna?

Inlägg av DIF_Soldier »

Upp med en avgångsbanderoll på måndag!
Säg den glädje som varar
DIFFredde

Inlägg av DIFFredde »

Behåll firma Johansson & Montén. In med Wikegård som sidekicker som går runt och peppar laget och får dem att gnugga på, åka skridskor och spela för skölden. Men Wikegård har ju lagt av tyvärr så svårt att få in honom.

Idag förlorade vi på alla dumma utvisningar som tages. Grymt tung förlust när vi spelar oerhört bra i två perioder. 30 skott på två perioder, grymt!

Hela laget ser frustrerade ut och alla hänger med huvudet. Svårt att se någon utväg. Hur ska man lösa det här? Vi vänder det här det vet jag men vi måste börja nu. Viktiga poäng står på spel.

Måste det spelas hockey i November månad? Går ju bara åt helvete.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Sparka tränarna löser inga problem.
Dags för spelarna att rannsaka sig själva och börja fundera på vad man egentligen håller på med.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
DIFFredde

Inlägg av DIFFredde »

DIF_Soldier skrev:Upp med en avgångsbanderoll på måndag!
Tycker ändå att det är ett beslut styrelsen ska ta och inte fansen.
Fansen ska på alla sätt stödja laget och på banderollerna ska det stå "Hej bönder, Vi é DIF" ...
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Frasse skrev:Sparka tränarna löser inga problem.
Dags för spelarna att rannsaka sig själva och börja fundera på vad man egentligen håller på med.
Då behövs det någon att få ordning på spelarna, Micke & Montén verkar inte vara rätt personer.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Vipul

Inlägg av Vipul »

In med wikegård eller hardy!
spiik

Inlägg av spiik »

Eftersom det inte finns nåt utrymme att sparka Montén/Johansson, och så kommer heller inte att ske, så är det enda och riktiga alternativet att stötta dem och laget helhjärtat nu. Det finns en del i mig som också vill byta ut dem mot nån fräsch tränare som kommer in och gör att allt plötsligt vänder men det är varken realisitiskt eller särskilt vettigt.

Det som däremot gör mig väldigt förvånad och besviken är att den modellen som DIF använder sig av med sthlms-spelare borde göra sig lämplig i just matcher av dagens karaktär. D v s vi har en ledning som vi vägrar släppa för att spelarna krigar för skölden och fansen men tyvärr viker spelarna ner sig gång efter gång.

Det som borde handla om inställning och identitet för våra spelare som har sthlms-anknytning visar sig i själva verket vara precis tvärtom!

Detta är oerhört frustrerande och framförallt förnedrande!
Jag vill höra Montén/Johansson blotta sig lite och säga detta för att skapa förståelse. Inte försöka upprätthålla nån sorts fasad som de gör nu!
Blue Brigade Sthlm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Inga jävla avgångskrav med banderoller och skit. det är att motarbeta laget och kommer bara ge negativ energi. tränarna är bra. vi har hamnat i en svacka, men gjorde en mkt bättre match i dag. det skulle inte bli bättre med några andra tränare. däremot skulle en stabil riktig förstamålvakt inte skada.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Dom ska avgå nu.
Men Djurgårdens styrelse inser väl förmodligen inte att det går så uselt som det bara kan.
Så de 2 herrarna kommer nog få stanna tills vi åker ur Allsvenskan.

Gör en banderoll, vore helt underbart.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bobson

Inlägg av Bobson »

Känns inte som om MJ har kapaciteten att motivera spelarna till sitt yttersta, att sparka båda är väl att ta i iochförsig men de behöver en högljud person som vet hur man ska mana på spelarna. Jag vet att många här inne helst inte vill se Wikegård i båset men jag tror han kan vara nyttig. Ha kvar herrarna Montén/Johansson och tillsätt en liten krydda Wikegård.

I annat fall så tycker jag att vi ska låta spelarna veta att vi stöttar laget men att vi tröttnat på denna inställning. Man spelar tre perioder i Hockey det är dags att vissa börjar tänka på det!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Enligt undersökningar som gjorts hjälper inte tränarbyten.
Säg den glädje som varar
DIFF66

Inlägg av DIFF66 »

Var hittar du den studien...?
Användarvisningsbild
Stockholmare

Inlägg av Stockholmare »

Jag har genom hela min uppväxt varit en stolt Djurgårdare inte på grund av våra resultat utan på grund av att viljan och kämpaglöden alltid funnits hos mig. Det är den samhörigheten jag känner med Djurgården, kämpa tills du stupar och ge aldrig upp. Det är något jag inte har sett hos någon av de som ska vara föredömmen på området i dagens trupp: Ölvestad, Ragnarsson och Fimpen. Om vi inte har spelarna som är jobbiga för motståndarna i varje match i varje byte, vad har vi då som särskiljer oss från de andra lagen?

Jag är fruktansvärt besviken. Inte ens med ett öde globen och Andre Mattson som en av de mest stabila backarna kände jag sådan uppgivenhet. Sedan säsongen drog igång har det känts som att då vi gjort mål så har det varit märkliga puckstudsar och inte ett fungerande lagspel med ettriga spelare som gett oss poäng. De senaste 10 matcherna har jag antingen skämts eller förstått att ett bra spel från våran sida endast varit en tillfällighet(läs matchen mot modo).

Idag skäms jag å Djurgårdens vägnar.
SELECT * FROM Users WHERE clue > 0
0 rows affected
Sudden är kung

Inlägg av Sudden är kung »

Man ska inte sparka någon från laget varken spelare eller tränare, vad de behöver ha är tålamod. Alla lag kommer att ha svackor och man kan väl bara hoppas att vi har vår nu.
Skriv svar