DIF-appen - en månad in.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF-appen - en månad in.
Nya DIF-appen har nu rullat i en månad, jag tänkte kika närmare på vi egentligen fått so far.
Det positiva först: Mattias Ek gör sitt jobb och med råge. Vi har fått skrivna artiklar som aldrig förr och kontinuerliga uppdateringar om laget, status och i vilka formationer vi tränar.
Jag har sett att det klagas på att han intervjuar motståndare. Själv tycker jag att det är ett jävla larv att klaga. Artiklar med motståndare är ytterst få och vinkeln är alltid "DIF sett ur motståndarnas ögon" vilket jag iallafall uppskattar. Det är upplyftande med annat än navelskådande innehåll och jag tycker främst att det är illa att klaga när vi ÄNTLIGEN får det (skrivna) innehåll som anstår en så stor förening. Läs inte skiten om det stör bara.
Efter Ek så tar mina rosor slut tyvärr. Appen lanserades som "Allt på ett ställe" med DIF plus som tillval. För 89 kronor skulle vi få "exklusivt innehåll, artiklar och livesändningar."
Påstående 1: Allt samlat på samma ställe. Stämmer detta? Nej.
Axplock av saker som INTE finns i appen med "allt på ett ställe" utan på andra plattformar
- Krüger tillbaka i träning, videointervju
- Presentation av kvällens retroställ
- Grattis Noel Gunler, Wikegård etc
- Video från SHL impact tour
- Samtliga efter matchen-intervjuer
- Nya samarbetet med Ryds bilglas
- Klipp från träningar
- Intervju med Zirath om debuten
och så vidare.
Om man vill hävda att allt är på ett ställe, ska det fanimig finnas på det stället. Jag trodde hela grejen med appen var att konkurrera ut instagram och etablera DIF-appen som go to, men när man en månad in är ytterst inkonsekvent och ÄNDÅ publicerar nån annanstans, då har man ju redan tagit första spadtaget för appens grav.
Att publicera saker på fler ställen är inga konstigheter. Men att förmodligen ha lagt en jävla massa stålar på att utveckla en app så MÅSTE den ju vara prio ett. Vad är annars meningen? Underkänt!
Påstående 2: exklusivt innehåll, artiklar och livesändningar..
Med stort förbehåll för att jag inte haft plus själv så kanske jag inte ser allt innehåll. Men jag ser det som är märkt med "Plus" utan att kunna låsa upp det, så jag antar att jag ser vad jag inte kan se, så att säga. Rätta mig om jag har fel här!
Frågan är: Vad har vi fått för 89kr? En rätt saftig prislapp för oss som dessutom är medlemmar och lägger andra pengar på DIF.
Plus-artiklar: Ek gör sitt jobb även här. Det skrivna innehållet rullar på.
Video från herrarna: 9 st.
Video från damerna: 13 st.
Livesändning: 1 träning från damerna
Mest häpnadsväckande: Plus-videos (det man ska betala pengar för): 3 st. Den senaste för en månad(!) sedan.
Dessa 3 videos är 40 minuter lite drygt totalt. 40 minuter för 89 kronor.
HBO Max kostar lika mycket i månaden. De har ca 35 000 timmar innehåll på sin plattform. 40 minuter kontra 35 000 timmar är en jävla skillnad, oavsett hur mycket Djurgårdshjärta man har.
Om man är beredd att betala måste man för helvete också leverera. Det är en tjänst de vill ha betalt för och då måste innehållet rulla konstant.
Hur kan man ta 89 kr i månaden och leverera tre klipp? Man kan tjata om "hjärta för klubben" men faktum är att man tar pengar utan att leverera en produkt.
Hade någon frisk människa betalat HBO 89 spänn för tre kortfilmer á 13 minuter? Självklart inte.
Jag hoppas verkligen att det finns mer innehåll än det jag kan se, annars måste jag säga att jag skäms som djurgårdare.
Om de som betalat inte fått mer än 40 minuter på en månad verkar DIF Plus vara en scam av guds nåde.
Vad är era erfarenheter? Är det värt 89 kronor?
Det positiva först: Mattias Ek gör sitt jobb och med råge. Vi har fått skrivna artiklar som aldrig förr och kontinuerliga uppdateringar om laget, status och i vilka formationer vi tränar.
Jag har sett att det klagas på att han intervjuar motståndare. Själv tycker jag att det är ett jävla larv att klaga. Artiklar med motståndare är ytterst få och vinkeln är alltid "DIF sett ur motståndarnas ögon" vilket jag iallafall uppskattar. Det är upplyftande med annat än navelskådande innehåll och jag tycker främst att det är illa att klaga när vi ÄNTLIGEN får det (skrivna) innehåll som anstår en så stor förening. Läs inte skiten om det stör bara.
Efter Ek så tar mina rosor slut tyvärr. Appen lanserades som "Allt på ett ställe" med DIF plus som tillval. För 89 kronor skulle vi få "exklusivt innehåll, artiklar och livesändningar."
Påstående 1: Allt samlat på samma ställe. Stämmer detta? Nej.
Axplock av saker som INTE finns i appen med "allt på ett ställe" utan på andra plattformar
- Krüger tillbaka i träning, videointervju
- Presentation av kvällens retroställ
- Grattis Noel Gunler, Wikegård etc
- Video från SHL impact tour
- Samtliga efter matchen-intervjuer
- Nya samarbetet med Ryds bilglas
- Klipp från träningar
- Intervju med Zirath om debuten
och så vidare.
Om man vill hävda att allt är på ett ställe, ska det fanimig finnas på det stället. Jag trodde hela grejen med appen var att konkurrera ut instagram och etablera DIF-appen som go to, men när man en månad in är ytterst inkonsekvent och ÄNDÅ publicerar nån annanstans, då har man ju redan tagit första spadtaget för appens grav.
Att publicera saker på fler ställen är inga konstigheter. Men att förmodligen ha lagt en jävla massa stålar på att utveckla en app så MÅSTE den ju vara prio ett. Vad är annars meningen? Underkänt!
Påstående 2: exklusivt innehåll, artiklar och livesändningar..
Med stort förbehåll för att jag inte haft plus själv så kanske jag inte ser allt innehåll. Men jag ser det som är märkt med "Plus" utan att kunna låsa upp det, så jag antar att jag ser vad jag inte kan se, så att säga. Rätta mig om jag har fel här!
Frågan är: Vad har vi fått för 89kr? En rätt saftig prislapp för oss som dessutom är medlemmar och lägger andra pengar på DIF.
Plus-artiklar: Ek gör sitt jobb även här. Det skrivna innehållet rullar på.
Video från herrarna: 9 st.
Video från damerna: 13 st.
Livesändning: 1 träning från damerna
Mest häpnadsväckande: Plus-videos (det man ska betala pengar för): 3 st. Den senaste för en månad(!) sedan.
Dessa 3 videos är 40 minuter lite drygt totalt. 40 minuter för 89 kronor.
HBO Max kostar lika mycket i månaden. De har ca 35 000 timmar innehåll på sin plattform. 40 minuter kontra 35 000 timmar är en jävla skillnad, oavsett hur mycket Djurgårdshjärta man har.
Om man är beredd att betala måste man för helvete också leverera. Det är en tjänst de vill ha betalt för och då måste innehållet rulla konstant.
Hur kan man ta 89 kr i månaden och leverera tre klipp? Man kan tjata om "hjärta för klubben" men faktum är att man tar pengar utan att leverera en produkt.
Hade någon frisk människa betalat HBO 89 spänn för tre kortfilmer á 13 minuter? Självklart inte.
Jag hoppas verkligen att det finns mer innehåll än det jag kan se, annars måste jag säga att jag skäms som djurgårdare.
Om de som betalat inte fått mer än 40 minuter på en månad verkar DIF Plus vara en scam av guds nåde.
Vad är era erfarenheter? Är det värt 89 kronor?
Säg den glädje som varar
DIF-appen - en månad in.
Håller med om att appen är ett skämt, mest för att det knappt kommer ut något material där.
Däremot håller jag inte med om att Ek leverar, jämför jag med när han var på HockeyNews var det betydligt bättre. Där kom det ut artiklar ofta + livebevakning av träningarna.
Nu är det tämligen dött på hemsida, app och HockeyNews.
Om det var det här man tänkte med appen, vill man inte interagera mer än så här med supportrarna, då är det bättre att lägga ner appen och låte Ek gå tillbaka till Hockeynews.
Det fanns betydligt mycket mer att läsa om DIF hockey förra säsongen.
Däremot håller jag inte med om att Ek leverar, jämför jag med när han var på HockeyNews var det betydligt bättre. Där kom det ut artiklar ofta + livebevakning av träningarna.
Nu är det tämligen dött på hemsida, app och HockeyNews.
Om det var det här man tänkte med appen, vill man inte interagera mer än så här med supportrarna, då är det bättre att lägga ner appen och låte Ek gå tillbaka till Hockeynews.
Det fanns betydligt mycket mer att läsa om DIF hockey förra säsongen.
DIF-appen - en månad in.
Jag får väl återkomma till mitt tidigare gnäll, NEJ, detta var inte min förväntan när jag sökte jobbet på medieavdelningen, jag håller med soldaten, för 89:- ska man få mycket mer, det var vad jag trodde var tanken, så vetifan vad som hände. Men återigen, den rekryteringsprocessen var ju ett enda stort skämt.
DIF-appen - en månad in.
Instämmer, fortfarande massor som är spritt på sociala medier som inte hamnar i appen.
Fler videos med damerna än vårat herrlag. Jag vill inte starta någon dam vs herr debatt men kom igen.
Är personligen anti intervjuerna med motståndare. Alltså varför ska Djurgårdare bry sig om vad en motståndare tycker om att spela i Globen för första gången? Men jag gör som du säger - läser inte skiten. Men jag betalar för det och därför tänker jag tycka till när chans ges.
Fler videos med damerna än vårat herrlag. Jag vill inte starta någon dam vs herr debatt men kom igen.
Är personligen anti intervjuerna med motståndare. Alltså varför ska Djurgårdare bry sig om vad en motståndare tycker om att spela i Globen för första gången? Men jag gör som du säger - läser inte skiten. Men jag betalar för det och därför tänker jag tycka till när chans ges.
DIF-appen - en månad in.
Instämmer helt om att plusinnehållet verkligen känts eftersatt. När Björklöven inifrån kom trodde man att det skulle vara något återkommande, men det kanske har att göra med vår svacka som man kanske inte kan sända för mycket ifrån heller.
Oavsett tycker jag att det är konstigt att man inte gjort något i slaget av DIF Dokumentären på YouTube.med längre intervjuer med gamla legender och tillbakablickar på gamla säsonger. Är något som hade känts väldigt passande en plustjänst.
Oavsett tycker jag att det är konstigt att man inte gjort något i slaget av DIF Dokumentären på YouTube.med längre intervjuer med gamla legender och tillbakablickar på gamla säsonger. Är något som hade känts väldigt passande en plustjänst.
- DIF_Soldier
DIF-appen - en månad in.
Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
Laguppställningen: Appen, so me (ej längre hemsidan).
Videointervjuer: So me. Inte appen
Skrivna intervjuer: Hemsidan, appen
Videoreportage: appen
Wikegård informerar: so me, hemsidan (YouTube). Inte appen.
För att vara säker på att få allt innehåll behövs alltså 2-3 olika plattformar
Säg den glädje som varar
DIF-appen - en månad in.
Vi har ju fått mer information än vi någonsin fått, sen vad enskild person har för krav på 89kr/månaden är en annan sak. Jag gillar det, betalar gärna och läser allt oavsett vad det är för något.
Sen har appen funnit i någon månad bara, tror knappast den är fullt utvecklad..
Sen har appen funnit i någon månad bara, tror knappast den är fullt utvecklad..
In Wikegård we trust!
DIF-appen - en månad in.
Håller helt med dig Soldaten. Bra sammanställt! Kan du inte skicka detta till någon form av ansvarig för appen/media.
Pallar/hinner inte gå igenom typ Insta varje dag för att se videos/reels osv som försvinner i flödet. Man vill såklart ha allt på ett ställe.
Sen plus, det är för dåligt än så länge. Ändå varit igång några månader nu. De vräker ut grejer för damerna iaf. Hade gärna sett hur många views dessa videos har.
Pallar/hinner inte gå igenom typ Insta varje dag för att se videos/reels osv som försvinner i flödet. Man vill såklart ha allt på ett ställe.
Sen plus, det är för dåligt än så länge. Ändå varit igång några månader nu. De vräker ut grejer för damerna iaf. Hade gärna sett hur många views dessa videos har.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF-appen - en månad in.
Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
Alla har fan inte mobilen fastväxt i näven eller ens använder mobilen till annat än till att ringa och det mest nödvändiga!
Illa gjort av vår förening!
Man kan fråga sig varför hemsidan ens är kvar, när den misshandlas så grovt?
Var perfekt som det var att bara glida in på den med samma dator man använder sedan för att kolla matcherna på cmore/4:an. Nu måste man leta på fejjan eller "åka några kilometer till andra sidan godset" (leta på andra våningen) där man lagt mobilen för att installera/kolla någon jävla app.
*Förbjud trummor på våra hemmamatcher!*
DIF-appen - en månad in.
Och för andra, inklusive mig själv, är mobilens ens största verktyg i vardagen. Appen är betydligt mer användarvänligt för oss då. Tror fler har mobilen med sig dagligen än en dator i näven. ÄrDisciplinnämnden skrev: ↑2026-10-10 10:02:11Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
Alla har fan inte mobilen fastväxt i näven eller ens använder mobilen till annat än till att ringa och det mest nödvändiga!
Var perfekt som det var att bara glida in på den med samma dator man använder sedan för att kolla matcherna på cmore/4:an. Nu måste man leta på fejjan eller "åka några kilometer till andra sidan godset" (leta på andra våningen) där man lagt mobilen för att installera/kolla någon jävla app.
Väl sagt att sidan ska få ett uppsving framöver med?
Appen öppnar ju för mer områden med, likt reels och notiser exempelvis.
In Wikegård we trust!
DIF-appen - en månad in.
Som simpel knegare äger jag inte ens en dator. Kanske att jag har någon gammal dator från förra decenniet liggandes på vinden någonstans.Nypovich skrev: ↑2026-10-10 10:40:49Och för andra, inklusive mig själv, är mobilens ens största verktyg i vardagen. Appen är betydligt mer användarvänligt för oss då. Tror fler har mobilen med sig dagligen än en dator i näven. ÄrDisciplinnämnden skrev: ↑2026-10-10 10:02:11Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF-appen - en månad in.
Det jag menade som nu flög över huvudet helt på er, är att bara för att appen nu finns så behöver man inte "påflit" bara skita i att lägga ut det på hemsidan när man nu gör det på fejjan och andra osociala medier.Boven skrev: ↑2026-10-10 10:56:40Som simpel knegare äger jag inte ens en dator. Kanske att jag har någon gammal dator från förra decenniet liggandes på vinden någonstans.Nypovich skrev: ↑2026-10-10 10:40:49Och för andra, inklusive mig själv, är mobilens ens största verktyg i vardagen. Appen är betydligt mer användarvänligt för oss då. Tror fler har mobilen med sig dagligen än en dator i näven. ÄrDisciplinnämnden skrev: ↑2026-10-10 10:02:11Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
*Förbjud trummor på våra hemmamatcher!*
- DIF_Soldier
DIF-appen - en månad in.
Är nog få som är mot själva appen. Problemet är att allt inte är samlat på ett ställe när den marknadsförs som ”allt på ett ställe.” Som att McDonalds skulle sälja hamburgare på ena syltan och brödet på ett annat.Nypovich skrev: ↑2026-10-10 10:40:49Och för andra, inklusive mig själv, är mobilens ens största verktyg i vardagen. Appen är betydligt mer användarvänligt för oss då. Tror fler har mobilen med sig dagligen än en dator i näven. ÄrDisciplinnämnden skrev: ↑2026-10-10 10:02:11Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
Det är faktiskt hål i huvudet
Säg den glädje som varar
DIF-appen - en månad in.
Ser det inte alls som hål i huvudet… tror genomsnittsanvändaren av sociala medier kan hantera mer än en app/sida åt gången. Vill du så kan du och ju mer desto bättre. Så jäkla svårt att hänga med bland medierna är det inte.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-10 15:09:45Är nog få som är mot själva appen. Problemet är att allt inte är samlat på ett ställe när den marknadsförs som ”allt på ett ställe.” Som att McDonalds skulle sälja hamburgare på ena syltan och brödet på ett annat.Nypovich skrev: ↑2026-10-10 10:40:49Och för andra, inklusive mig själv, är mobilens ens största verktyg i vardagen. Appen är betydligt mer användarvänligt för oss då. Tror fler har mobilen med sig dagligen än en dator i näven. ÄrDisciplinnämnden skrev: ↑2026-10-10 10:02:11Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
In Wikegård we trust!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
DIF-appen - en månad in.
Skitjobbigt när man vissa saker bara dyker upp på vissa ställen när man vill ta del av allt. Men så kan man ju ha det om man vill att ens supportrar ska besöka alla sociala medier och appar för att inte missa något. Men då kan man inte marknadsföra appen som "allt på ett ställe"Nypovich skrev: ↑2026-10-10 18:24:57Ser det inte alls som hål i huvudet… tror genomsnittsanvändaren av sociala medier kan hantera mer än en app/sida åt gången. Vill du så kan du och ju mer desto bättre. Så jäkla svårt att hänga med bland medierna är det inte.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-10 15:09:45Är nog få som är mot själva appen. Problemet är att allt inte är samlat på ett ställe när den marknadsförs som ”allt på ett ställe.” Som att McDonalds skulle sälja hamburgare på ena syltan och brödet på ett annat.Nypovich skrev: ↑2026-10-10 10:40:49Och för andra, inklusive mig själv, är mobilens ens största verktyg i vardagen. Appen är betydligt mer användarvänligt för oss då. Tror fler har mobilen med sig dagligen än en dator i näven. ÄrDisciplinnämnden skrev: ↑2026-10-10 10:02:11Det märks tydligt att dom har tagit bort nödvändig/relevant/adekvat info från hemsidan bara för att tvinga/styra folk till någon jävla klösbräde-app.DIF_Soldier skrev: ↑2026-10-09 09:09:42 Efter matchen-intervju med Blomman finns inte i appen. Varför ska vi ha den?
Expert.