Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Jag gillar inte det neandertalar/överlevnadsspel vi visat upp hittills. Vill inte att vi, med den truppen vi har, bara ska slå sarg ut eller dumpa för att eventuellt vinna duellen för att sen skicka en pass i midjehöjd i rundeln till stillastående spelare.
Fan, sätt lite far i passningar och åkningarna. Ge frihet till skickliga spelare som enkelt kan göra en gubbe eller slå en fin passning till medspelare i fart. Tempot och passningarna behöver UPP. Och speciellt nedifrån egen zon. Inte spela fast oss genom att peta längs sargen till spelare med motståndare i ryggen. Vi är alldeles för stillastående och långsamma i egen zon.
Fan, sätt lite far i passningar och åkningarna. Ge frihet till skickliga spelare som enkelt kan göra en gubbe eller slå en fin passning till medspelare i fart. Tempot och passningarna behöver UPP. Och speciellt nedifrån egen zon. Inte spela fast oss genom att peta längs sargen till spelare med motståndare i ryggen. Vi är alldeles för stillastående och långsamma i egen zon.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
antondahlback
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jo dom sätter ju fingret på mycket man själv stör sig på. Kan omöjligt vara så att kimby inte ser hur vi sätter oss själva i skiten när vi inte lyckas komma med fart genom mittzon utan hela tiden sätter pucken på stillastående fw.Döden skrev: ↑2026-10-08 07:55:52Kloka tankar kring spelet också... tighta upp på isen är ju rätt logiskt, mycket som förloras när laget blir långt. Vet inte om det är naivitet eller dumhet att Kimby inte ser det. Men kanska är dags att gå back to basics och börja om?antondahlback skrev: ↑2026-10-08 07:43:33Jo tycker också de gör en rätt klok analys. Har varit skönt med en liten hockeypaus och få lugna sig en aning. Jag litar på Wiken här, han har varit med så länge. Min gissning är att han har rätt nära kontakt med Kruger, JJ och tappar kimby gruppen så får han gå men inte innan dess. Kontentan blir alltså att man får försöka sluta upp bakom laget och kriga vidare.
Hoppas också vi separerar på sissons och brouillard. Vore fint att kunna lira Carlsson i första, brouillard i andra och sissons i tredje när han väl är tillbaka. Som falken och challe säger - göra det enklare för övriga backbesättningen att de ska söka blad på de tre grabbarna i första hand och släppa ansvar över speluppbyggnad. Tror det skulle kunna göra mycket för pettersson och Gurra att få spela ett enklare spel ett tag utan att för den delen alltid spela sarg ut.
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Tim Heed till nästa säsong vad det verkar? 36 bast denna säsongantondahlback skrev: ↑2026-10-08 11:55:36 Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
Edit - aha, man är även öppna för en denna säsong.
Anti dump och sarg-ut.
Silly Season 2026/27
Fan jag är inte såld på Tim Heed faktiskt, har sett en del av han i landslaget och tycker han är en säkerhetsrisk varje gång han har pucken.Jim Morrison skrev: ↑2026-10-08 11:59:09Tim Heed till nästa säsong vad det verkar? 36 bast denna säsongantondahlback skrev: ↑2026-10-08 11:55:36 Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
-21 och -25 dom senaste 2 säsongerna i Ambrì-Piotta är ju inte jätte smickrande siffror heller.
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Tim heed nämns mer i förbifarten för nästa år. Mycket hinner hända tills dess. Ryktet om att vi letar till den här säsongen är intressant, är ju helt rimligt när man tvingas lassa typ 25 min på sissons.fryppe skrev: ↑2026-10-08 12:13:30Fan jag är inte såld på Tim Heed faktiskt, har sett en del av han i landslaget och tycker han är en säkerhetsrisk varje gång han har pucken.Jim Morrison skrev: ↑2026-10-08 11:59:09Tim Heed till nästa säsong vad det verkar? 36 bast denna säsongantondahlback skrev: ↑2026-10-08 11:55:36 Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
-21 och -25 dom senaste 2 säsongerna i Ambrì-Piotta är ju inte jätte smickrande siffror heller.
Men en backsida med:
Carlström / Gurra
Brouillard / ny?
Petterssen / sissons
Liam
Skulle radera de allra sista frågetecken vi kan tänkas ha om truppen...
Silly Season 2026/27
Tar hellre holm en jeppe just nu, jeppe är verkligen inte bra, långsam stressad och inte ett rätt.antondahlback skrev: ↑2026-10-08 12:21:53Tim heed nämns mer i förbifarten för nästa år. Mycket hinner hända tills dess. Ryktet om att vi letar till den här säsongen är intressant, är ju helt rimligt när man tvingas lassa typ 25 min på sissons.fryppe skrev: ↑2026-10-08 12:13:30Fan jag är inte såld på Tim Heed faktiskt, har sett en del av han i landslaget och tycker han är en säkerhetsrisk varje gång han har pucken.Jim Morrison skrev: ↑2026-10-08 11:59:09Tim Heed till nästa säsong vad det verkar? 36 bast denna säsongantondahlback skrev: ↑2026-10-08 11:55:36 Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
Men en backsida med:
Carlström / Gurra
Brouillard / ny?
Petterssen / sissons
Liam
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Jag läste slarvigt; jag tar hellre en Rom än Jeppe just nu. Fan det hade varit något, är ju trots allt torsdag.fryppe skrev: ↑2026-10-08 12:25:42Tar hellre holm en jeppe just nu, jeppe är verkligen inte bra, långsam stressad och inte ett rätt.antondahlback skrev: ↑2026-10-08 12:21:53Tim heed nämns mer i förbifarten för nästa år. Mycket hinner hända tills dess. Ryktet om att vi letar till den här säsongen är intressant, är ju helt rimligt när man tvingas lassa typ 25 min på sissons.fryppe skrev: ↑2026-10-08 12:13:30Fan jag är inte såld på Tim Heed faktiskt, har sett en del av han i landslaget och tycker han är en säkerhetsrisk varje gång han har pucken.Jim Morrison skrev: ↑2026-10-08 11:59:09Tim Heed till nästa säsong vad det verkar? 36 bast denna säsongantondahlback skrev: ↑2026-10-08 11:55:36 Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
Men en backsida med:
Carlström / Gurra
Brouillard / ny?
Petterssen / sissons
Liam
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Jag tycker Liam ska få mer förtroende i några matcher framöver. Behöver kanske något stabilt bredvid sig. Kanske Sissons? JP som sjunde då.antondahlback skrev: ↑2026-10-08 12:21:53Tim heed nämns mer i förbifarten för nästa år. Mycket hinner hända tills dess. Ryktet om att vi letar till den här säsongen är intressant, är ju helt rimligt när man tvingas lassa typ 25 min på sissons.fryppe skrev: ↑2026-10-08 12:13:30Fan jag är inte såld på Tim Heed faktiskt, har sett en del av han i landslaget och tycker han är en säkerhetsrisk varje gång han har pucken.Jim Morrison skrev: ↑2026-10-08 11:59:09Tim Heed till nästa säsong vad det verkar? 36 bast denna säsongantondahlback skrev: ↑2026-10-08 11:55:36 Blir lite kaka på kaka men intressant att Expressen uppger att vi letar efter en back.
Men en backsida med:
Carlström / Gurra
Brouillard / ny?
Petterssen / sissons
Liam
Silly Season 2026/27
Ja Liam har ju potential i alla fall.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
Osten östlund
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Skulle nog vilja ha in en bra defensiv back som spelar enkelt (nej, inte sarg ut) och kan äta många minuter. Jag vet att Liam är junior men han har verkligen imponerat på mig och bör inte vara den som petas dock.Osten östlund skrev: ↑2026-10-08 12:47:19 ✓ DIF kan tänka sig back?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... pa-radarn/
Holm? Ja, kanske. Tycker inte han imponerat. Hoppas på att Lindström kan få en liten revival av att spela med Lucas Carlsson. Sissons måste också få ned sina minuter, spelar alldeles för mycket just nu.
Anti dump och sarg-ut.
Silly Season 2026/27
Lindström borde vara först ut. Sen Holm!Jim Morrison skrev: ↑2026-10-08 14:27:30Skulle nog vilja ha in en bra defensiv back som spelar enkelt (nej, inte sarg ut) och kan äta många minuter. Jag vet att Liam är junior men han har verkligen imponerat på mig och bör inte vara den som petas dock.Osten östlund skrev: ↑2026-10-08 12:47:19 ✓ DIF kan tänka sig back?
Holm? Ja, kanske. Tycker inte han imponerat. Hoppas på att Lindström kan få en liten revival av att spela med Lucas Carlsson. Sissons måste också få ned sina minuter, spelar alldeles för mycket just nu.
Som du säger måste Sissons minuter ner. Men är ändå en av få som har någon attack i sig.
Carlsson - Pettersson
Brouillard - Holm
Sissons - JP
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Enligt uppgifter till Expressen överväger Djurgården att plocka in ytterligare en back.Osten östlund skrev: ↑2026-10-08 12:47:19 ✓ DIF kan tänka sig back?
Enligt Expressen är bakgrunden att belastningen på vissa spelare blivit högre än vad klubben hade räknat med. Det handlar bland annat om backar som egentligen är tänkta att ha mindre framträdande roller i laget. Samtidigt råder det osäkerhet kring när Lucas Carlsson kan vara tillbaka i full matchform.
Det kan därmed öppna för att Djurgården agerar på transfermarknaden tidigare än vad sportchefen först gett uttryck för.
En back som längre fram i tiden skulle kunna bli aktuell för Djurgården är Tim Heed, vilket Expressen rapporterar vidare.
Den 35-årige backen är inne på sin femte raka säsong i schweiziska Ambri-Piotta, men tiden i klubben kan vara på väg mot sitt slut.
Enligt uppgifter till Expressen har Djurgården redan visat intresse för den rutinerade högerfattade backen.
Men Djurgården är inte ensamma om intresset. Även Heeds tidigare klubb Södertälje SK uppges vara angelägna om att få till en värvning, oavsett om klubben spelar i Hockeyallsvenskan eller SHL nästa säsong.
Några konkreta förhandlingar med Djurgården uppges dock inte vara aktuella i nuläget. Intresset befinner sig fortfarande i ett tidigt skede, samtidigt som Heed har inlett säsongen starkt i Schweiz.
/HN