Värva in stöttning då! Tror drevet på avgång är en spegling av allas frustration. Vi behöver få till en förändring fort om inte poängen börjar trilla in. Sen är det här ett forum och ironi och att folk jävlas och trollas går liksom inte alltid fram. Tror ändå någonstans att det är bra att vi är så många som bryr sig om DjurgårdenLimp skrev: ↑2026-10-05 21:39:06Cirkusen börjar.
Första gången vi åkte ur så var det i ordning Hardy -> Zabel -> Challe
Andra gången var det Robban -> Barry -> Fagervall
Vi har liksom ingen rolig historik när det kommer till att kicka tränare. Invändningen blir naturligtvis:
"Då hade vi sportchefer som var galna, dessutom var det senare under säsongerna"
Eller något i den stilen.
Det är klart att det var ett haveri båda gångerna att låta Hardy och Robban få foten, men att det skulle ge bättre resultat den här gången pga vad Kimby inte har uträttat i SHL eller att spelet inte utvecklats tillräckligt fort såhär långt under honom känns som att leka med elden i onödan. Så länge han inte tappar omklädningsrummet så får sånt där skötas off season.
Sen tre säsonger hit och tre säsonger dit, laget består av flera nya spelare - varav en inte spelat match än - och det har sett sakteliga bättre ut spelmässigt, så att vråla på avgång efter omgång sex känns överdrivet.
Säsongen 2026/27
-
Stockholmimitthjärta
Säsongen 2026/27
-Sluta spela i Globen...
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2026/27
..plus smartdraget att låta Barry komma in efter säsongen redan hade börjat. Ja det var mycket annan skit då under Jockes vanstyre.Jim Morrison skrev: ↑2026-10-06 05:03:04 För protokollets skull så bytte man från Robban till Barry under off-season.
Synd att vi inte behöll Robban och bytte på andra positioner.
*Förbjud trummor på våra hemmamatcher!*
Säsongen 2026/27
Rätt!Jim Morrison skrev: ↑2026-10-06 05:03:04 För protokollets skull så bytte man från Robban till Barry under off-season.
Säsongerna flöt ihop.
Men då måste vi haft Falken som huvudansvarig ett tag innan Fagervall!
Blev tvungen att fuska för vem vi hade mer i båset och hittade Mikael Aaro
Helt sjukt hur mycket man förträngt.
-
Osten östlund
Säsongen 2026/27
Självklart är det resultatet som styr allt. Hade vi vunnit premiären så hade inte introt fått lika mycket kritik osv osv. Är prestation och vinst som är kärnan i hela verksamheten.Stockholmimitthjärta skrev: ↑2026-10-06 05:43:24Värva in stöttning då! Tror drevet på avgång är en spegling av allas frustration. Vi behöver få till en förändring fort om inte poängen börjar trilla in. Sen är det här ett forum och ironi och att folk jävlas och trollas går liksom inte alltid fram. Tror ändå någonstans att det är bra att vi är så många som bryr sig om DjurgårdenLimp skrev: ↑2026-10-05 21:39:06Cirkusen börjar.
Vi har liksom ingen rolig historik när det kommer till att kicka tränare. Invändningen blir naturligtvis:
"Då hade vi sportchefer som var galna, dessutom var det senare under säsongerna"
Det är klart att det var ett haveri båda gångerna att låta Hardy och Robban få foten, men att det skulle ge bättre resultat den här gången pga vad Kimby inte har uträttat i SHL eller att spelet inte utvecklats tillräckligt fort såhär långt under honom känns som att leka med elden i onödan. Så länge han inte tappar omklädningsrummet så får sånt där skötas off season.
Sen tre säsonger hit och tre säsonger dit, laget består av flera nya spelare - varav en inte spelat match än - och det har sett sakteliga bättre ut spelmässigt, så att vråla på avgång efter omgång sex känns överdrivet.
Som sagt tidigare. Varför kompletterade/uppgraderade vi inte tränarstaben runt Kimby i somras. Nu har han 2 junistränare som tidigare främsta merit.
Robban hade en Nyman första åren. Samt gått som ass 3 säsonger i fisken innan.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Jo, jag personligen använder forumet för att skriva av mig, blir trevligare hemma för övriga familjen hoppas jag.Stockholmimitthjärta skrev: ↑2026-10-06 05:43:24Värva in stöttning då! Tror drevet på avgång är en spegling av allas frustration. Vi behöver få till en förändring fort om inte poängen börjar trilla in. Sen är det här ett forum och ironi och att folk jävlas och trollas går liksom inte alltid fram. Tror ändå någonstans att det är bra att vi är så många som bryr sig om DjurgårdenLimp skrev: ↑2026-10-05 21:39:06Cirkusen börjar.
Sedan går det överstyr här ibland tycker jag.
När det blir personangrepp som att exempelvis jämföra Kimby med Hitler-jugend då går gränsen för mig, då drar jag mig härifrån. Då får istället andra lags supportrar komma hit och gotta sig åt att Djurgårdsfansen mår piss och är i skiten.
Jag är för gammal för att acceptera att läsa om personangrepp där man går på annat än kompetens, ex utseende.
Såklart tar vi ut frustrationen olika och då kan jag ju bara logga ut när jag tycker det blir för mycket. Jag gissar Hv, FBK, och övriga fans är snabba in här ikväll och smaskar i sig forumets frustration om det blir en ny torsk.
Omvänt för mig, då går jag ut i garaget och skruvar i något projekt, fungerar också.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Säsongen 2026/27
Introt hade fått kritik även om vi vunnit alla matcher med tvåsiffrigt, men tack för att jag blev påmind om att det finns något som varit sämre än lagets prestation. Kanske klappor kan väcka laget laget också?Osten östlund skrev: ↑2026-10-06 06:40:58Självklart är det resultatet som styr allt. Hade vi vunnit premiären så hade inte introt fått lika mycket kritik osv osv. Är prestation och vinst som är kärnan i hela verksamheten.Stockholmimitthjärta skrev: ↑2026-10-06 05:43:24Värva in stöttning då! Tror drevet på avgång är en spegling av allas frustration. Vi behöver få till en förändring fort om inte poängen börjar trilla in. Sen är det här ett forum och ironi och att folk jävlas och trollas går liksom inte alltid fram. Tror ändå någonstans att det är bra att vi är så många som bryr sig om DjurgårdenLimp skrev: ↑2026-10-05 21:39:06Cirkusen börjar.
Som sagt tidigare. Varför kompletterade/uppgraderade vi inte tränarstaben runt Kimby i somras. Nu har han 2 junistränare som tidigare främsta merit.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2026/27
..och en "kiss-cam" om vi vill ytterligare sänka oss till rekordnivå.Döden skrev: ↑2026-10-06 07:13:16Introt hade fått kritik även om vi vunnit alla matcher med tvåsiffrigt, men tack för att jag blev påmind om att det finns något som varit sämre än lagets prestation. Kanske klappor kan väcka laget laget också?Osten östlund skrev: ↑2026-10-06 06:40:58Självklart är det resultatet som styr allt. Hade vi vunnit premiären så hade inte introt fått lika mycket kritik osv osv. Är prestation och vinst som är kärnan i hela verksamheten.Stockholmimitthjärta skrev: ↑2026-10-06 05:43:24Värva in stöttning då! Tror drevet på avgång är en spegling av allas frustration. Vi behöver få till en förändring fort om inte poängen börjar trilla in. Sen är det här ett forum och ironi och att folk jävlas och trollas går liksom inte alltid fram. Tror ändå någonstans att det är bra att vi är så många som bryr sig om DjurgårdenLimp skrev: ↑2026-10-05 21:39:06Cirkusen börjar.
*Förbjud trummor på våra hemmamatcher!*
Säsongen 2026/27
Plus att Barry var väl sen in, han kom väl inte förrän en bit in på försäsongen har jag för mig?Jim Morrison skrev: ↑2026-10-06 05:03:04 För protokollets skull så bytte man från Robban till Barry under off-season.
EDIT: Disciplinnämnden var etta på den pucken.
Säsongen 2026/27
Stora testet för laget blir torsdag hemma i hovet mot Örebro. Tar vi spelet vi avslutade Frölunda matchen eller går vi tillbaka till Timrå borta eller liknande? Ett framåtlutat spel med effektivitet i avsluten leder helt klart till vinst och kan göra under för gruppen.
- HockeyMackan84
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2026/27
Nytt intro på torsdag, samt kör vi med något retro-inspirerat kit? Intressant och spännande!
- Art Vandelay
Säsongen 2026/27
Halvpudel om introt? Fattar fortfarande inte hur man kunde göra en sådan förändring på eget bevåg utan att involvera supportrarna.
-
Osten östlund
Säsongen 2026/27
Spännande, nu när det sportsliga är sekundärt. Kanske man skulle flytta verksamheten till Göta lejon. Satsa på musikal och show. Samsas med Gardell o co!HockeyMackan84 skrev: ↑2026-10-06 14:24:15 Nytt intro på torsdag, samt kör vi med något retro-inspirerat kit? Intressant och spännande!
Säsongen 2026/27
Har tagit paus sen fiaskot i Globen.
"Nytt" intro för mig tillbaka! Har en bra känsla inför veckans matcher. Bra spel mot fisk ändå, och två hemma på Hovet nu.
Nu jävlar jobbar vi in första tre poängaren.
"Nytt" intro för mig tillbaka! Har en bra känsla inför veckans matcher. Bra spel mot fisk ändå, och två hemma på Hovet nu.
Nu jävlar jobbar vi in första tre poängaren.
-
Stockholmimitthjärta
Säsongen 2026/27
Tänker vuvuzelorDöden skrev: ↑2026-10-06 07:13:16Introt hade fått kritik även om vi vunnit alla matcher med tvåsiffrigt, men tack för att jag blev påmind om att det finns något som varit sämre än lagets prestation. Kanske klappor kan väcka laget laget också?Osten östlund skrev: ↑2026-10-06 06:40:58Självklart är det resultatet som styr allt. Hade vi vunnit premiären så hade inte introt fått lika mycket kritik osv osv. Är prestation och vinst som är kärnan i hela verksamheten.Stockholmimitthjärta skrev: ↑2026-10-06 05:43:24Värva in stöttning då! Tror drevet på avgång är en spegling av allas frustration. Vi behöver få till en förändring fort om inte poängen börjar trilla in. Sen är det här ett forum och ironi och att folk jävlas och trollas går liksom inte alltid fram. Tror ändå någonstans att det är bra att vi är så många som bryr sig om DjurgårdenLimp skrev: ↑2026-10-05 21:39:06Cirkusen börjar.
-Sluta spela i Globen...