Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Säsongen 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Petter Rönnqvist sa igår något i stil med att man inte gör allt för att vinna. Jag håller med honom. Det ser oinspirerat och trött ut vilket är konstigt med tanke på att säsongen precis har börjat. Vejdemo åker runt och tror han är Gretzky och när han tappar puck, vilket han ofta gör, orkar han inte jaga ikapp utan tar en utvisning. Han skulle behöva spela med större ödmjukhet. Har han sänkt ambitionsnivån nu när han är hemma igen och tänker att han inte behöva anstränga sig lika mycket längre?
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Säsongen 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Många inlägg nu jag ber om ursäkt för det. Tänker på Wahlstrom. Ingen skugga ska falla över honom utan jag är bara intresserad för jag har dålig koll. Någonting måste gjort att en så högt draftad spelare har hamnat hos oss? Är det fel på hans inställning och attityd? Jag har fått uppfattningen att han är lite som Klasen i kroppen. Det kanske fungerar i HA men i SHL är det nog svårt att bara leva på sin talang. I 5mot5 har han hittills varit helt osynlig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Art Vandelay skrev: ↑2026-10-02 13:23:52 Många inlägg nu jag ber om ursäkt för det. Tänker på Wahlstrom. Ingen skugga ska falla över honom utan jag är bara intresserad för jag har dålig koll. Någonting måste gjort att en så högt draftad spelare har hamnat hos oss? Är det fel på hans inställning och attityd? Jag har fått uppfattningen att han är lite som Klasen i kroppen. Det kanske fungerar i HA men i SHL är det nog svårt att bara leva på sin talang. I 5mot5 har han hittills varit helt osynlig.
Åkte på en knäskada och tappade en del fart. Föll bort ur NHL efter det och har sedan varit mer eller mindre bofast i AHL. Tycker det verkar vara en grym snubbe privat samt skicklig men ja, en del utsida och lite mjuk kanske.
Anti dump och sarg-ut.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Säsongen 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Jim Morrison skrev: ↑2026-10-02 13:27:07
Art Vandelay skrev: ↑2026-10-02 13:23:52 Många inlägg nu jag ber om ursäkt för det. Tänker på Wahlstrom. Ingen skugga ska falla över honom utan jag är bara intresserad för jag har dålig koll. Någonting måste gjort att en så högt draftad spelare har hamnat hos oss? Är det fel på hans inställning och attityd? Jag har fått uppfattningen att han är lite som Klasen i kroppen. Det kanske fungerar i HA men i SHL är det nog svårt att bara leva på sin talang. I 5mot5 har han hittills varit helt osynlig.
Åkte på en knäskada och tappade en del fart. Föll bort ur NHL efter det och har sedan varit mer eller mindre bofast i AHL. Tycker det verkar vara en grym snubbe privat samt skicklig men ja, en del utsida och lite mjuk kanske.
Håller med om att han verkar grym privat. Vi får se hur det utvecklar sig när han kommit in mer i träning.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Ja det ser oinspirerat och trött ut men det ser inte oinspirerat och trött ut när Hank och Zirath kommer in på isen. Varför.

Blomgren, Gunler, Stockselius borde ersättas med Hank, Grewe, Zirath. Bredden behöver bidra med mer energi till gruppen så får man hoppas Åman, Snively och co kommer igång så småningom.

Snively - Åman - Hartmann
Hudon - Josefson - Wahlström
Salsten - Vejdemo - Zirath
Hank - Krüger - Grewe
Spela fult
Manijock

Säsongen 2026/27

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: ↑2026-10-02 13:33:22 Ja det ser oinspirerat och trött ut men det ser inte oinspirerat och trött ut när Hank och Zirath kommer in på isen. Varför.

Blomgren, Gunler, Stockselius borde ersättas med Hank, Grewe, Zirath. Bredden behöver bidra med mer energi till gruppen så får man hoppas Åman, Snively och co kommer igång så småningom.

Hank - Krüger - Grewe
Äntligen. Nu känner jag igen dig! Har du lämnat Pettersen-båten?
Användarvisningsbild
DIF#1

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF#1 »

Alltså, borde det inte finnas skridskoskickliga och smarta backar i HA vi kan låna in? Så kan vi låna ut exempelvis Blixt istället.
Det måste ju finnas en hel drös med backar i HA som skulle kunna sköta uppspel och pucktempo betydligt bättre än de vi har nu?
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: ↑2026-10-02 13:47:44
diftobbe89 skrev: ↑2026-10-02 13:33:22 Ja det ser oinspirerat och trött ut men det ser inte oinspirerat och trött ut när Hank och Zirath kommer in på isen. Varför.

Hank - Krüger - Grewe
Äntligen. Nu känner jag igen dig! Har du lämnat Pettersen-båten?
Tycker både Pettersen och Blomgren varit väldigt mycket alibi såhär långt, kanske är Hank och Grewe mindre skickliga men dom har mycket mer energi och fysik att komma in med. Det behövs nu. Zirath tror jag redan nu är bättre än Gunler åtminstone passar hans ungdomliga entusiasm in bättre. Stockselius extraforward.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av Mattias_87 »

Jag minns när Leksand inledde sin SHL säsong med sju raka förluster med Roger Melin men man behöll honom ändå fram tills i Februari. Jag tror vi kommer att vänta ungefär lika länge faktiskt.
Avskaffa tre mot tre
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 2026/27

Inlägg av Rudi »

Det är väl ganska självklart att vi inte ska sparka Kimby fem matcher in i säsongen, det vore så jävla oseriöst.
Fragglepot

Säsongen 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Rudi skrev: ↑2026-10-02 15:22:46 Det är väl ganska självklart att vi inte ska sparka Kimby fem matcher in i säsongen, det vore så jävla oseriöst.
Håller med. Brynäs har väl rekordet, sparkade Melin efter 8 matcher, att slå det vore inte något att skryta med.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Nej men vi tuffar väl på då
Anti dump och sarg-ut.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av sauron »

Det är uppenbart att något inte lirar i laget. Är det vandringen ner till Globen? Är det för lågt ställda förväntningar på enskilda spelare, eller för högt? Vad det än är så ser det oinspirerat, lojt och ofokuserat ut.

Sätt nån av dem som inte presterar en match och släng in en "ren" brunkarkedja och se om det ger resultat och energi till gruppen.

Eller, ärligt talat, gör vad fan som helst... Spring upp och ner för Hammarbybacken, en vända per mål vi torskar med, få in lite grit och jävlaranamma i truppen igen!
It's the hope that kills you.
Stockholmimitthjärta

Säsongen 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

sauron skrev: ↑2026-10-02 16:04:01 Det är uppenbart att något inte lirar i laget. Är det vandringen ner till Globen? Är det för lågt ställda förväntningar på enskilda spelare, eller för högt? Vad det än är så ser det oinspirerat, lojt och ofokuserat ut.

Sätt nån av dem som inte presterar en match och släng in en "ren" brunkarkedja och se om det ger resultat och energi till gruppen.

Eller, ärligt talat, gör vad fan som helst... Spring upp och ner för Hammarbybacken, en vända per mål vi torskar med, få in lite grit och jävlaranamma i truppen igen!
Japp det är för dåliga spelare de förstår inte spel-idén
-Sluta spela i Globen...
Stockholmimitthjärta

Säsongen 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Alltså förlåt för allt mitt negativa. Men lever sen åtta år i exil i Skellefteå.. Måste vara brutal ärlig och säga att jag var mer intresserad av fotbollen trots att jag själv lirat hockey. Men här i skotergnagetland finns det ju inget annat än hockey och plötsligt blev det liksom på liv och död. Och behöva genomgå canossavandringen att åka ner i HA... Jag klarar det inte en gång till känns så jävla oproffsigt om vi skulle åka ut. Har redan ångest och ligger sömnlös och ständigt få hör dessa tråkningar på jobbet och behöva gå stolt och rakryggad och försvara skölden när man i själva verket bara vill ligga i fosterställning och gråta. Snälla någon bara lös det här
-Sluta spela i Globen...
Skriv svar