Döden skrev: ↑2026-10-01 20:45:20
Jag är så.jävla anti tränarbyte överlag, men jag ser fan ingen annan lösning just nu. Hur? HUR?! Ska detta kunna.vändas??
Gnugg. Som i alla lag, genom alla tider.
Så länge det inte finns något knas inom truppen eller mellan trupp och tränare är det bara hugga i. Det är så idrott fungerar.
Jag vet inte om folk fått tiktok-hjärnor/psyken men i den normala verkliga världen är motgångar något normalt och nånting man skakar av sig och övervinner.
När så många väletablerade spelare som har varit riktigt bra innan de kom hit underpresterar något brutalt samtidigt så finns det bara en gemensan nämnare kvar att peka på.
Det säger en del när kommentatorer kallar Zirath "oförstörd" när han är bättre än alla andra "sjärnspelare" på isen.
Fystränare? Målvakter? Spelmodellsansvarig? Målvaktstränare? Powerplaycoach? Sportchef?
Det är ju en del av alla orsakaförklaringar på forumet genom åren. Utövar diverse utsedda hackkycklingar bland spelarna.
Det enda som aldrig någonsin kritiserats är bristen på kontinuitet. Never ever.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock skrev: ↑2026-10-01 20:30:09
Inte en jävel köper biljett förrän ledarstaben är utbytt. Vi måste tvinga fram detta. Det kommer inte hända ett skit annars!
Reshelvetet är över. Planet har störtat! Bilen har kört i diket!
Kimby tycker matchen är bra. Helt otroligt! Du skämmer fuckin ut dig.....
Fast alla som sett Wikegård vet. Vi kommer att byta tränare. Lovar dig att Wikegård är rosenrasande.
Så satans trött på alla klyschor både han och Kimby kräker ur sig. Det är som att han gått i Wikens vokabulär-skola. Goda vanor, en träning i taget, vi är på en resa, jobbet bla bla......
Prestera bara och snacka mindre jävla sopor.
Wikegård är close to the chest. Klart som fan han letar ersättare, har du ingen temp på Wiken öht? 18 år av tankegångar i tv gått dig förbi? Han är fly förbannad och letar ersättare as we speak, och han lägger ut texten när ersättaren är på plats.
Grejen är ju att han måste ju byta alla tre om han sparkar kimby. Alternativt ta in en eller två ass coach och sparka de andra två. Några erfarna. Så ser jag på det.
Exakt, alla tre ska bort. Måste till något radikalt! Ingen av dessa tre har presterat spott. Inte en jävla del av spelet tar steg.
Jag är så.jävla anti tränarbyte överlag, men jag ser fan ingen annan lösning just nu. Hur? HUR?! Ska detta kunna.vändas??
Så länge det inte finns något knas inom truppen eller mellan trupp och tränare är det bara hugga i. Det är så idrott fungerar.
Jag vet inte om folk fått tiktok-hjärnor/psyken men i den normala verkliga världen är motgångar något normalt och nånting man skakar av sig och övervinner.
När så många väletablerade spelare som har varit riktigt bra innan de kom hit underpresterar något brutalt samtidigt så finns det bara en gemensan nämnare kvar att peka på.
Det säger en del när kommentatorer kallar Zirath "oförstörd" när han är bättre än alla andra "sjärnspelare" på isen.
Fystränare? Målvakter? Spelmodellsansvarig? Målvaktstränare? Powerplaycoach? Sportchef?
Det är ju en del av alla orsakaförklaringar på forumet genom åren. Utövar diverse utsedda hackkycklingar bland spelarna.
Jag är för kontinuitet när man får det att fungera. Nog har väl Kimby haft möjlighet att sätta sin prägel på det här laget och jag tror han fått allsköns möjligheter. Ölvestads drevet är ju bara löjligt men visst ser vi alla att Kimby tyvärr inte är mannen för det här just nu?
Risk för att låta som en broken record men vi tog ju in Säcken och var ju skillnaden att man tog sig upp till SHL igen. Ska du lyfta upp negativa sidor får du lyfta upp positiva sidor också. Man ska absolut förändra om man inte har gruppen med sig och man inte får ut max av truppen.
Men måla inte fan på väggen om man vill förändra!
Fast det där vet vi ju inte. Laget under Zabel och Nyman var inne i en positiv trend när Zabel fick kicken och Säcken själv har alltid varit noga med att påpeka att han kom till ett dukat bord och att Nyman mer eller mindre skötte större delen av all coachning.
Jag säger absolut ingenting om att Säcken absolut hade positiv påverkan på laget, men det finns ändå en ganska god chans att vi tagit oss upp ändå.
Är så jävla trött på bristen på spelidé. Kräks varje gång vi undviker att kontra fort. Kräks varje gång vi spelar back till stillastående forward vid blå som antingen håller i och dumpar eller styr ner i hörnet direkt.
Äckligt jävla trött. I över 30 år har jag följt. Från smguld och finaler ner i HA två gånger. Men snart är det nog.
Jag är för kontinuitet när man får det att fungera. Nog har väl Kimby haft möjlighet att sätta sin prägel på det här laget och jag tror han fått allsköns möjligheter. Ölvestads drevet är ju bara löjligt men visst ser vi alla att Kimby tyvärr inte är mannen för det här just nu?
Kontentan är ju att han fått all tid i världen att bygga och göra någonting bra, men har inte förvaltat den tiden och istället misslyckats kapitalt, ALLTSÅ NOLL utveckling...
Kontentan är ju att han fått all tid i världen att bygga och göra någonting bra, men har inte förvaltat den tiden och istället misslyckats kapitalt, ALLTSÅ NOLL utveckling...
Tänkte skriva några rader, ge min analys av matchen och läget i tabellen.
Gissar att mina åsikter skulle få forumet att bli ännu mer irriterat.
Respekterar frustrationen ikväll, avstår därför, klart som fan det känns tungt att förlora, ingen Djurgårdare är glad ikväll.
Nöjer mig med att skriva att jag tycker Färjestad ser otroligt starka ut. De ser ut att ha bestämt sig, saknar möjligen någon back.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Personligen är jag helt för kontinuitet på tränarsidan men det ska också förtjänas. Kimby har egentligen aldrig visat upp något överdrivet bländande spel varken i HA eller i SHL. Han överpresterade i Almtuna och tycker det är helt rätt att man plockade in honom som ung spännande hungrig när vi skulle göra resan tillbaka. För att få just tålamod krävs det ju också en matleverans.
Jag hade hundra procent tagit att vi torskar matcher om vi visade på några som helst framsteg. Kimby, MDB, Wiken (alla sportsligt ansvariga) pratar om att vi måste utveckla vårt egna spel i år. Tycker det är helt uppenbart att kimby och co inte har verktygen för shl ännu. När inte Hellberg står på huvudet och vi är äckligt effektiva så ser det ut så här. Kunde lika gärna varit så här desperat förra året men då kunde alla köpa in sig på ideen om att vi behöver en monster Hellberg och effektivt PP för att plocka treor. Nog måste vi våga ställa högre krav i år eller tycker du vi ska köra en lex blomqvist, stoppa huvudet i sanden och tänka att bara vi ger kimby nog många år så lossnar det?
DagUggla skrev: ↑2026-10-01 21:10:54
Tror inte jag orkar längre.
Är så jävla trött på bristen på spelidé. Kräks varje gång vi undviker att kontra fort. Kräks varje gång vi spelar back till stillastående forward vid blå som antingen håller i och dumpar eller styr ner i hörnet direkt.
Äckligt jävla trött. I över 30 år har jag följt. Från smguld och finaler ner i HA två gånger. Men snart är det nog.
Skit i det. Jag har tyvärr biljett till Lhc-matchen, men planerar att bli kardäng. Helst så jag inte ens vet vad det står i matchen. Slå läger i baren! DIF ska inte få förstöra fler lördagar.
Blir definitivt sista året som medlem för mig. Djurgården ger tyvärr ingenting längre. Bara en konstant äcklig känsla av plikt typ. Inget nöje! Sen är det absolut inte bara Djurgårdens fel. Svensk hockey överlag är inte sevärd längre.
Risk för att låta som en broken record men vi tog ju in Säcken och var ju skillnaden att man tog sig upp till SHL igen. Ska du lyfta upp negativa sidor får du lyfta upp positiva sidor också. Man ska absolut förändra om man inte har gruppen med sig och man inte får ut max av truppen.
Men måla inte fan på väggen om man vill förändra!
Fast det där vet vi ju inte. Laget under Zabel och Nyman var inne i en positiv trend när Zabel fick kicken och Säcken själv har alltid varit noga med att påpeka att han kom till ett dukat bord och att Nyman mer eller mindre skötte större delen av all coachning.
Jag säger absolut ingenting om att Säcken absolut hade positiv påverkan på laget, men det finns ändå en ganska god chans att vi tagit oss upp ändå.
Nej, vi kommer aldrig få veta om hur det skulle gått om vi inte tog in Säcken vid det läget. Men vi gjorde en förändring och gav oss den energi vi behövde. Det är nog ingen tillfällighet att Visby/Roma tog sig upp till Allsvenskan även om han är assisterande tränare där. Han bidrar med erfarenhet.
Men om Kimby har gruppen, köper hans spelidé, brinner för hans spelidé, etc ja då borde det visas på isen också.
Det jag säger att förändring inte är en garanti på att det går dåligt el. bra.
Sverige ersätter ju Tomasson och tog in Potter. Det ledde ju till något positivt på väldigt kort tid dessutom. Tydligen verkar byta tränare el. ta in en ny tränare i staben vara något synonymt med något negativt. Vilket jag blir irriterad av.
Senast redigerad av Harmageddon den 2026-10-01 21:25:24, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-10-01 21:16:16
Respekterar frustrationen ikväll, avstår därför, klart som fan det känns tungt att förlora, ingen Djurgårdare är glad ikväll.
Nöjer mig med att skriva att jag tycker Färjestad ser otroligt starka ut. De ser ut att ha bestämt sig, saknar möjligen någon back.
Utveckla gärna vi kan inte bli mer irriterade. Gillar att höra ny vinklar och kanske lyckas se saker annorlunda
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-10-01 21:16:16
Färjestad ser absolut starka ut. Men Timrå? Rögle? Vi var ju utspelade stora delar av dessa matcher också, och parkerade i egen zon.
Hade köpt hela skiten om det inte var så att den enda perioden vi varit bättre än motståndarna, var första perioden mot Växjö. I övrigt är vi inte ens nära. Och nej Kimby, sista perioden idag räknas inte, då Fbk står bokstavligen och packar bussen med ena handen, samtidigt som de spelar av matchen med den andra.