SHL 26/27 Djurgårdens IF - Färjestad 1/10
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Tillbaka i Globen där vi möter Färjestad som är väldigt bra på att göra mål såhär långt in på säsongen.
Håll tätt bakåt.
Håll tätt bakåt.
Avskaffa tre mot tre
Vill det sig riktigt illa så blir det en repris på Frölunda-matchen förra säsongen.
Ser inte fram emot detta alls.
Ser inte fram emot detta alls.
Här kan man i alla fall dra den gamla klyschan "Det enda som talar för poäng är att inget gör det".
Kör över kaffepaketen nu
Skönt att inte vara nervös, går in med inställningen att allt utom tvåsiffrig torsk är en bonus, gissningsvis kan man stänga av efter halva andra och ägna sig åt något mer tillfredställande, som att sortera grus i fallande gråskala.
Det positiva som ändå talar för en bra insats på torsdag är att vi brukar göra bra matcher mot topplag. FBK är inget undantag. Tror vi går ut o gör en toppmatch då ingen tror på oss just nu från experter till deppande fans.
Ser lite positivt på detta möte ändå. Vi brukar spela bra mot kaffe.. den stora plumpen är ju att vi spelar på bortais. I övrigt har jag inte så mycket att tillägga.. mer än att.. Vinn för i helvete!
Kaffe i Globen…. Det som är positivt är att en vinst skulle lyfta laget enormt. Det som är negativt är att det kommer bli jävligt svårt. Kommer vara på plats och skrika på allt i alla fall.
Globen eller inte, detta är en jävligt svår match, tveksamt vi reder ut detta men hoppas iaf på typ 2-2 och sen vinst i sudden/straffar.
Dax för första linan att kliva fram nu, kan inte bara lita på Oliver & co.
Dax för första linan att kliva fram nu, kan inte bara lita på Oliver & co.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Som jag skrev innan, vi brukar spela bra mot kaffe.
Förra säsongen:
22 Nov Kaffe - DIF 5-3 (förlust)
25 Nov DIF - Kaffe 1-0 (vinst)
10 Jan Kaffe - DIF 1-3 (vinst)
5 Feb DIF - Kaffe 2-1 SO (vinst på straffar)
Men nu är det ju Globen. Så oddsen går ju i kaffes favör lite mer den här gången. Tror ändå att vi tar det idag. 2-1 vinst under ordinarie tid.
Kaffe Kaka, andra raka (förlusten) i Globen? Domedagsresultaten fortsätter.
Tycker Färjestad spelat otroligt bra i inledningen, och vårt försvar kommer sättas på prov
Tycker Färjestad spelat otroligt bra i inledningen, och vårt försvar kommer sättas på prov
Färjestad har bara släppt in 4 mål hittills. Jag tycker att vi ska satsa på defensiven i första hand och spela på omställningar. Inte bjuda på något och hoppas att Hellberg har vaknat. Vi måste spela med tålamod och marginaler. Chanspelar vi kommer vi bli hårt straffade. Spela 0-0 i 5 mot 5 och hoppas att vi är bättre i special teams. Inte speciellt hoppfull. Tror det blir SHL mot allsvenskan igen. Hoppas att jag har fel.