Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:Kan någon som kollade på matchen på TV konfirmera att rikspuckot Montén verkligen sa följande:

" Jag tycker ändå att vi gör en betydligt bättre match än senast. Vi har sex powerplay, men får inte in pucken. Vi gör en mål på en kontring i boxplay. Vi måste bli bättre på att sätta puckarna, säger tränaren Tomas Montén till Canal Plus. "

Betydligt bättre match än senast?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Det var ju knappast så att vi radade upp chanser i den här matchen. Jag skäms av att höra honom försvara mediokra insatser. Usch.

Ja så sa han, han tyckte också att det fanns en hel del för DIF att bygga vidare på efter dagens match...
Senast redigerad av Caveman den 2008-11-20 22:41:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

kan inte alla bara hålla käften och sluta gnälla ? det hjälper inte ett skit ! stötta grabbarna istället och gå på matcherna, vi har inte ens spelat hälften av årets matcher och ni snackar redan om kvalserien och om att vi ska åka ut ! vi är inte ens på kvalplats och vi har bara 8 poäng upp till andra plats, det är 3 matcher, 3 MATCHER ! så kom igen nu alla griniga jäävlar som sitter hemma och klagar på vårt älskade lag, gå på matcherna och stötta spelarna och tränarna istället...

SJUNG I UR OCH SKUR ! , är det inte det vi ska göra ? , KOM IGEN NU !

Djurgår'n VI GER ALDRIG UPP !
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Mans91 skrev:kan inte alla bara hålla käften och sluta gnälla ? det hjälper inte ett skit ! stötta grabbarna istället och gå på matcherna, vi har inte ens spelat hälften av årets matcher och ni snackar redan om kvalserien och om att vi ska åka ut ! vi är inte ens på kvalplats och vi har bara 8 poäng upp till andra plats, det är 3 matcher, 3 MATCHER ! så kom igen nu alla griniga jäävlar som sitter hemma och klagar på vårt älskade lag, gå på matcherna och stötta spelarna och tränarna istället...

Jag är för fan där varje match inte fan verkar publikstödet hjälpa dom...
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
-daniel- skrev:Kan någon som kollade på matchen på TV konfirmera att rikspuckot Montén verkligen sa följande:

" Jag tycker ändå att vi gör en betydligt bättre match än senast. Vi har sex powerplay, men får inte in pucken. Vi gör en mål på en kontring i boxplay. Vi måste bli bättre på att sätta puckarna, säger tränaren Tomas Montén till Canal Plus. "

Betydligt bättre match än senast?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Det var ju knappast så att vi radade upp chanser i den här matchen. Jag skäms av att höra honom försvara mediokra insatser. Usch.

Ja så sa han, han tyckte också att DIF skulle bygga vidare på dagens match...
Kan ju inte vara sant. Säger karln det så gräver han ju sin egen grav, samtidigt som han skjuter sig själv i arslet med en haubits-kanon.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Enklare att byta tränare än att byta ut hela spelartruppen.

I detta fall känns det för övrigt snarast som att det är tränarproblem och inte spelarproblem.

Vi har det bästa laget vi haft på flera säsonger, men tyvärr får inte tränarna ut tillräckligt mycket av materialet.

Dessutom har tyvärr inte värvningarna slagit direkt väl ut heller. Ragge då det självklara undantaget.

Micke Holmqvist - Värvad som stjärna, men har tyvärr inte levt upp till dessa förhoppningar.

Tim Eriksson - Värvad som finurlig anfallare, inte har han skapat så mycket som jag förväntat mig.

David Schneider - Artistspelare skall vara tungan på vågen i matcherna. Detta har tyvärr inte David varit. Andreas H har t ex visat sig vara betydligt vassare jämfört med amerikanen.

Niklas Andersson - Ett i en lång rad av exempel på spelare från lägre serier som blir tokfloppar i elitserien.

Om det sedan är de värvningsansvariga som inte gjort sitt jobb eller om det är tränarna som inte får ut tillräckligt mycket av spelarna kanske man skall låta vara osagt, men faktum är att det duger inte att bara lyckas med en av fem värvningar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, man skulle kunna skriva en doktorsavhandling om allt elände i DIF just nu

Men det är en sak som skrämmer mig mest.
DIF är skadefria, till skillnad mot Modo som också går som tåget (to hell) så har DIF inget att skylla på i det avseendet.

Man suger helt enkelt från 1:a min till 60min bara för att man kan inte bättre.
Är riktigt ledsen i ögat nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
andreaa-s

Inlägg av andreaa-s »

Mans91 skrev:kan inte alla bara hålla käften och sluta gnälla ? det hjälper inte ett skit ! stötta grabbarna istället och gå på matcherna, vi har inte ens spelat hälften av årets matcher och ni snackar redan om kvalserien och om att vi ska åka ut ! vi är inte ens på kvalplats och vi har bara 8 poäng upp till andra plats, det är 3 matcher, 3 MATCHER ! så kom igen nu alla griniga jäävlar som sitter hemma och klagar på vårt älskade lag, gå på matcherna och stötta spelarna och tränarna istället...

Vi klagar inte. Vi bryr oss om DIF och har åsikter om hur vårt kära lag ska skötas på bästa möjliga sätt.
Djurgårn tills jag dör!
Lassborn

Inlägg av Lassborn »

Nä, nu skiter jag i hockeyn och går och lägger mig. Ska bli väldigt intressant i morgon och höra våra tränares undanflykter. Just nu ser jag bara ett stort mörker, hoppas jag har fel men idag luktar det kvalserie på alvar.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Betänk att detta var TREDJE jävla gången på 24 matcher som vi blev totalt utspelade av Frölunda. Spelidén och tränarnas egenskaper är slående...

Betänk också att Kallio förmodligen gjort alla sina mål mot DIF den här säsongen.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nä, kollektiv syrekollaps i form av depression är inte vad som behövs i November-mörkret. En grogg och en säng att krypa ner i låter alltför lockande just nu.

Tror aldrig jag längtat så lite efter nästa match när det gäller mitt kära DIF.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

och om 2-3 veckor när vi är på vinnarspåret igen så kommer det låta: det börjar lukta SM-guld.....
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Säger karln det så gräver han ju sin egen grav, samtidigt som han skjuter sig själv i arslet med en haubits-kanon.
Men det är han åh andra sidan helt ensam om i HockeytränarSverige :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Säger karln det så gräver han ju sin egen grav, samtidigt som han skjuter sig själv i arslet med en haubits-kanon.
Men det är han åh andra sidan helt ensam om i HockeytränarSverige :wink:
dalmasar works in mysterious ways... :shock:
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Mans91 skrev:och om 2-3 veckor när vi är på vinnarspåret igen så kommer det låta: det börjar lukta SM-guld.....
Jag är avundsjuk på din positiva inställning, men inte fan kan du tycka de ser bra ut i dagsläget? Klart alla tycker de är bra om det börjar går bra, det vi menar på är att fortsätter de som de varit senaste matcherna (MoDo hemma undantaget) så ser det fan inte ljust ut.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Det här är så jävla katastrofalt att jag saknar ord... och att man sen vet hur mycket alla jävla idioter ute i Sverige njuter gör inte saken bättre.

Man insåg tidigt att Schneider var rätt dålig... men nu alltså.. Fy fan vilken värdelös back.

"Ett steg i rätt riktning"-kommentaren av Montén måste ju på något sätt ge klubben legitima skäl att sparka honom utan lön.
Skriv svar