Vi har ju flera backar som utvecklats:
Axel Andersson gjorde det riktigt bra men blev då snodd av Brynäs.
Hugo blixt och Max Krogdahl var båda allsvenska värvningar som senare spelat i SHL.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Jag är inte Kimbys största förespråkare men det kan man väl lägga mer på Wiken. Vi har en annan värvningsstrategi nu när vi värvar mer etablerat kombinerat med lyfta fram.egna juniorer. Knappt värvat några Basse Strandberg, Cederquist, Östman, Linus J, Högström osv nu senaste säsongerna.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-30 09:27:19Det där var vi väldigt bra på när Patrik Hansen jobbade hos oss. Duktig på att hitta Linus Johansson, Cederqvist, Östman-typer.DRC skrev: ↑2026-09-30 07:39:41Finns det öht någon spelare som utvecklats ordentligt de senaste tre åren? Alltså ”billig” talang som blommat ut till något bättre och inte typ Hudon som var dyr men färdig när han kom?SkallePer skrev: ↑2026-09-29 15:32:19 90% av spelarna kommer inte utvecklas I kimbys smala, primitiva ramar och ""struktur"".. ""Spelet"" kommer definitivt inte att göra det.
Han måste bort. Att inte spela Vejdemo som Center I en ledande kedja är bara en sak. Men det är galet. Och inte oväntat att just Kimby tar det beslutet.
FagerBy UT.
Inte så mycket nu, nej.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jag har egentligen inget emot den strategin heller. Jag gillar att vi i större utsträckning lyfter upp våra egna juniorer. Det enda jag funderar på är om den kan bli dyrare i längden, eftersom de etablerade spelarna man värvar ofta är spets och kostar därefter.mb81 skrev: ↑2026-09-30 10:19:36 Jag är inte Kimbys största förespråkare men det kan man väl lägga mer på Wiken. Vi har en annan värvningsstrategi nu när vi värvar mer etablerat kombinerat med lyfta fram.egna juniorer. Knappt värvat några Basse Strandberg, Cederquist, Östman, Linus J, Högström osv nu senaste säsongerna.
Samtidigt kanske det jämnar ut sig vissa säsonger när man istället betalar under marknadsvärde för spelare som Frondell, Eklund, Björck och andra egna talanger.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2026-09-30 10:34:06, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Dock har inte kedjan med Hudon-Vejde-Wahlstrom funkat. Jag skulle nog mer sära på Hudon och Wahlstrom.SkallePer skrev: ↑2026-09-29 15:05:56 Kimby briljerar. Efter att vi åtminstone tagit 2+1 poäng i de senaste två matcherna, då Vejdemo lett en av två topp kedjor som center, så flyttat Kimby bort Vejdemo till en 3e line igen. Vi tog alltså Noll poäng i båda inledande matcherna med Vejdemo i 3e eller på RW..
Han kommer inte utveckla varesig spelet eller spelarna. Det är våra redan stora stjärnor (importer, Hellberg) och extremt skickliga juniorer (förra året) som driver det. Allt som kimby bör kunna påverka är uselt. Och har varit så över tid ,Och kommer inte förändras.
Kimby är väldigt begränsad till sitt primitiva sätt att """spela""" Hockey. Spelare kommer inte utvecklas i dom ramar och struktur kimby har. Och vårt spel kommer definitivt inte att göra det.
FagerBy UT !!
Silly Season 2026/27
Inga kedjor har ju funkat? Förstalinan alla tjatade om på försäsongen med sin fina kemi har ju varit kass också. Stackars Hartmann försöker men vad gör Snively? Vad gör Åman?mb81 skrev: ↑2026-09-30 10:33:33Dock har inte kedjan med Hudon-Vejde-Wahlstrom funkat. Jag skulle nog mer sära på Hudon och Wahlstrom.SkallePer skrev: ↑2026-09-29 15:05:56 Kimby briljerar. Efter att vi åtminstone tagit 2+1 poäng i de senaste två matcherna, då Vejdemo lett en av två topp kedjor som center, så flyttat Kimby bort Vejdemo till en 3e line igen. Vi tog alltså Noll poäng i båda inledande matcherna med Vejdemo i 3e eller på RW..
Han kommer inte utveckla varesig spelet eller spelarna. Det är våra redan stora stjärnor (importer, Hellberg) och extremt skickliga juniorer (förra året) som driver det. Allt som kimby bör kunna påverka är uselt. Och har varit så över tid ,Och kommer inte förändras.
Kimby är väldigt begränsad till sitt primitiva sätt att """spela""" Hockey. Spelare kommer inte utvecklas i dom ramar och struktur kimby har. Och vårt spel kommer definitivt inte att göra det.
FagerBy UT !!
Nu verkar ju Salsten och Krüger saknas, vilket kan rentav vara positivt. Nu kommer Hank och Grewe in i leken. In med dem i VARSIN kedja så kanske vi kan skaka igång något.
Hudon - Josefson - Wahlström
Snively- Vejdemo - Gunler
Grewe - Åman - Hartmann
Hank - Blomgren - Pettersen
Stockselius
Silly Season 2026/27
Jag skulle vilja se detta:
Hudon - JJ - Wahlström
Snively - Vejde - Gunler
Blomgren - Åman - Hartmann
Stockselius - Hank - Grewe
Pettersen
(Swappa Gunler/Hartmann beroende på vem som är mest taggad, Pettersen vettefan.. han är ju snabb, trixig och bra men kan ju inte för sitt liv få in en puck, oavsett om det är tom kasse... kan får swappa in/ut lite med wingsen i 4:e linjan tills han vaknar elr nått)
Hudon - JJ - Wahlström
Snively - Vejde - Gunler
Blomgren - Åman - Hartmann
Stockselius - Hank - Grewe
Pettersen
(Swappa Gunler/Hartmann beroende på vem som är mest taggad, Pettersen vettefan.. han är ju snabb, trixig och bra men kan ju inte för sitt liv få in en puck, oavsett om det är tom kasse... kan får swappa in/ut lite med wingsen i 4:e linjan tills han vaknar elr nått)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Vi verkar vara intresserade av Jonathan Davidsson till nästa säsong. Inte mig emot, vi behöver lite speed i laget och han skulle vara en bra hemmafostrad bredd. Jag kan tänka mig att man håller koll på Marcus också.
https://hockeysverige.se/shl/uppgifter- ... l82p1g4oB/
https://hockeysverige.se/shl/uppgifter- ... l82p1g4oB/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.