kommande 5 matcher (20/11 - 29/11)
kommande 5 matcher (20/11 - 29/11)
de 5 kommande matcherna blir otroligt viktiga känns det som, vi lär börja ta poäng och mot våra kollegor i bottenträsket är det otroligt viktigt att bita ifrån och kriga ända in i kaklet
Elitserien
1 Linköpings HC 42
2 Skellefteå AIK 36
3 Färjestads BK 36
4 Brynäs IF 35
5 Rögle BK 33
6 MODO Hockey 33
7 Luleå HF 32
8 Frölunda HC 31
9 HV71 31
10 Djurgårdens IF 29
11 Timrå IK 27
12 Södertälje SK63 24
20/11 Frölunda HC (h) Hovet, 19:00
verkar ha fått upp lite ånga nu tror detta kan bli en riktigt tight match. hoppas våre "7e utespelare" hemma på hovet fäller avgörandet. vinst i sudden! (2p)
22/11 Rögle BK (b) Lindab Arena, 16:00 trots skador på nyckelspelare tuggar dessa skåningar på. imponerande! men hur länge ska dom orka? tror på vinst här (3p)
24/11 Timrå IK (h) Hovet, 19:00
Timrå är inne i en djuuup svacka. Tänder Challe och Timrå till när dom kommer till storstan? Nä jag tror djurgårn tar en 3a här (3p)
27/11 Södertälje SK (b) AXA Sports Center, 19:00
"derby" mot kringlorna, alltid tighta matcher mot SSK, tror på ett oavgjort resultat. (1p)
29/11 HV71 (h) Hovet, 16:00
förra årets SM-guld vinnare har haft det riktigt tungt, men tror dom börjar röra på sig nu och vi får tungt (0p)
vad tror ni? tippar jag med för mycket hjärta eller? nån mer än jag som inte tror dom kommer ha några naglar kvar? :-/
Elitserien
1 Linköpings HC 42
2 Skellefteå AIK 36
3 Färjestads BK 36
4 Brynäs IF 35
5 Rögle BK 33
6 MODO Hockey 33
7 Luleå HF 32
8 Frölunda HC 31
9 HV71 31
10 Djurgårdens IF 29
11 Timrå IK 27
12 Södertälje SK63 24
verkar ha fått upp lite ånga nu tror detta kan bli en riktigt tight match. hoppas våre "7e utespelare" hemma på hovet fäller avgörandet. vinst i sudden! (2p)
22/11 Rögle BK (b) Lindab Arena, 16:00 trots skador på nyckelspelare tuggar dessa skåningar på. imponerande! men hur länge ska dom orka? tror på vinst här (3p)
Timrå är inne i en djuuup svacka. Tänder Challe och Timrå till när dom kommer till storstan? Nä jag tror djurgårn tar en 3a här (3p)
"derby" mot kringlorna, alltid tighta matcher mot SSK, tror på ett oavgjort resultat. (1p)
förra årets SM-guld vinnare har haft det riktigt tungt, men tror dom börjar röra på sig nu och vi får tungt (0p)
vad tror ni? tippar jag med för mycket hjärta eller? nån mer än jag som inte tror dom kommer ha några naglar kvar? :-/
- Remy Lebeau
Re: kommande 5 matcher (20/11 - 29/11)
20/11 Frölunda HC (h) Hovet, 19:00 = Tror och hoppas att laget inte tillåter ännu en förlust hemma mot frölunda. Vinst.
22/11 Rögle BK (b) Lindab Arena, 16:00 = Rögle gnetar på som när vi mötte dom borta senast. Förlust
24/11 Timrå IK (h) Hovet, 19:00 = Självklart lossnar det för Timrå när vi tar emot dom hemma. Risk för förnedring. Förlust
27/11 Södertälje SK (b) AXA Sports Center, 19:00 = Det här är enda matchen som känns relativt öppen. Kan gå åt båda hållen. Dock så spelar dom nästan bättre borta. Vinst.
29/11 HV71 (h) Hovet, 16:00 = Likt för Timrå lossnar det för Hv. Förlust.
Känns fullt realistiskt i dagens läge.
22/11 Rögle BK (b) Lindab Arena, 16:00 = Rögle gnetar på som när vi mötte dom borta senast. Förlust
24/11 Timrå IK (h) Hovet, 19:00 = Självklart lossnar det för Timrå när vi tar emot dom hemma. Risk för förnedring. Förlust
27/11 Södertälje SK (b) AXA Sports Center, 19:00 = Det här är enda matchen som känns relativt öppen. Kan gå åt båda hållen. Dock så spelar dom nästan bättre borta. Vinst.
29/11 HV71 (h) Hovet, 16:00 = Likt för Timrå lossnar det för Hv. Förlust.
Känns fullt realistiskt i dagens läge.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Dom resultaten du tror på vore helt underbara, men jag tror inte som dig (fast jag vill det).
Djurgården - Frölunda (0 poäng)
Motivering: 2 raka förluster mot Frölunda hemma i år, kan inte se någon trend som ska vända på detta. Blir en tredje raka för Frölunda.
Rögle - Djurgården (3 poäng)
Motivering: Rögle har stora skadebekymmer och är inne i en svacka, med 3 raka förluster om jag minns rätt. Här borde det bli 3 poäng.
Djurgården - Timrå (0 poäng)
Motivering: Djurgården har haft svårt mot Timrå hemma och borta, blev visserligen en vinst hemma senast, men det var nog en engångsföreteelse tråkigt nog.
Södertälje - Djurgården (3 poäng)
Motivering: Djurgården vinner borta, Södertälje vinner borta. Tror och hoppas att denna statistik även gäller i denna match, kommer bli svårt och tufft som alltid, men här blir det en viktig seger.
Hv71 - Djurgården (0 poäng)
Motivering: Djurgården ska inte kunna ta poäng borta mot Hv71 egentligen, pga att Hv71 helt enkelt är mycket bättre. Dock har dom inte bevisat det i år, men innan denna match kommer Hv71 ha ett bättre spel och några raka vinster i baken.
Hoppas på 9 poäng, det är enligt mig långt över godkänt.
7-8 poäng är acceptabelt, men mindre än så får det egentligen inte blir... Men det tror jag att det blir.
Så nu vill jag att grabbarna visar hjärta, och bevisar att jag har helt fel.
Kom igen Djurgår'n!
Motivering: 2 raka förluster mot Frölunda hemma i år, kan inte se någon trend som ska vända på detta. Blir en tredje raka för Frölunda.
Rögle - Djurgården (3 poäng)
Motivering: Rögle har stora skadebekymmer och är inne i en svacka, med 3 raka förluster om jag minns rätt. Här borde det bli 3 poäng.
Motivering: Djurgården har haft svårt mot Timrå hemma och borta, blev visserligen en vinst hemma senast, men det var nog en engångsföreteelse tråkigt nog.
Södertälje - Djurgården (3 poäng)
Motivering: Djurgården vinner borta, Södertälje vinner borta. Tror och hoppas att denna statistik även gäller i denna match, kommer bli svårt och tufft som alltid, men här blir det en viktig seger.
Motivering: Djurgården ska inte kunna ta poäng borta mot Hv71 egentligen, pga att Hv71 helt enkelt är mycket bättre. Dock har dom inte bevisat det i år, men innan denna match kommer Hv71 ha ett bättre spel och några raka vinster i baken.
Hoppas på 9 poäng, det är enligt mig långt över godkänt.
7-8 poäng är acceptabelt, men mindre än så får det egentligen inte blir... Men det tror jag att det blir.
Så nu vill jag att grabbarna visar hjärta, och bevisar att jag har helt fel.
Kom igen Djurgår'n!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Lee Harvey Oswald
Frölunda bara älskar att åka in på Hovets is & lätt inkassera 3:e raka bortavinsten.
Rögle - Djurgården (0 poäng)
Rögle har knappast en bättre trupp än DIF men på en viktig punkt är dom oss totalt överlägsa.
Kämpaglöden.
Djurgården - Timrå (3 poäng)
Egentligen kan detta också bli smisk, men nån poäng måste vi väl ta.
Festar till det lite med 3p
Södertälje - Djurgården (SSk 2p / DIF 1p)
Lite samma läge som mot Rögle, SSK vet hur man spelar ”ångest-måstematcher”
Sett till det senaste 2 åren har DIF gjort förvånansvärt bra ifrån sig i bortamötena mot ”topplagen” (LHC,FBK,HV)
Men det gäller givetvis inte nu denna mörkrets säsong 2008/2009
Så, facit 4p.
Långt ifrån godkänt givetvis, men bara ytterligare ett bevis på att vi missbedömt DIF:s kapcitet våldsamt inför denna säsong
Frölunda bara älskar att åka in på Hovets is & lätt inkassera 3:e raka bortavinsten.
Rögle har knappast en bättre trupp än DIF men på en viktig punkt är dom oss totalt överlägsa.
Kämpaglöden.
Djurgården - Timrå (3 poäng)
Egentligen kan detta också bli smisk, men nån poäng måste vi väl ta.
Festar till det lite med 3p
Södertälje - Djurgården (SSk 2p / DIF 1p)
Lite samma läge som mot Rögle, SSK vet hur man spelar ”ångest-måstematcher”
Sett till det senaste 2 åren har DIF gjort förvånansvärt bra ifrån sig i bortamötena mot ”topplagen” (LHC,FBK,HV)
Så, facit 4p.
Långt ifrån godkänt givetvis, men bara ytterligare ett bevis på att vi missbedömt DIF:s kapcitet våldsamt inför denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgården - Frölunda: Nu jävlar. Det hände äntligen saker efter förra torsken mot Brynäs ("kris" möte). Tror på nytändning. Läs va Ölvestad säger om förra matchen, han har helt rätt. Hoppas han gör allt för att elda på alla i truppen nu. Vinst i sudden. 2p
...att det blev en långsam och avvaktande start:
– Start? Jag tycker vi ser långsamma ut hela matchen
Rögle - Djurgården: Tunga skador på Rögle, det vet alla. Tror på oavgjort. 1p
Djurgården - Timrå: Förlust. Vi blir offer till Backlunds kanon form. 0p
Södertälje - Djurgården: Nu händer saker. DIF hittar äntligen tillbaka till bra spel (på borta plan så klart). Vinst i sudden. 2p
Hv71 - Djurgården: Knapp förlust. Hv kommer föra spelet. 0p
5p på 5 matcher. Horribelt. Hoppas jag har sjukt fel.
...att det blev en långsam och avvaktande start:
– Start? Jag tycker vi ser långsamma ut hela matchen
Rögle - Djurgården: Tunga skador på Rögle, det vet alla. Tror på oavgjort. 1p
Djurgården - Timrå: Förlust. Vi blir offer till Backlunds kanon form. 0p
Södertälje - Djurgården: Nu händer saker. DIF hittar äntligen tillbaka till bra spel (på borta plan så klart). Vinst i sudden. 2p
Hv71 - Djurgården: Knapp förlust. Hv kommer föra spelet. 0p
5p på 5 matcher. Horribelt. Hoppas jag har sjukt fel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta har jag dock lite problem med:s brukar inte kunna tippa matcher innan jag sett Laguppställningen hos DIF men ska försöka 
20/11 Frölunda HC (h) Hovet, 19:00 Riktigt revanchsuget lag går ut på isen och spelar ut frölunda (3poäng)
22/11 Rögle BK (b) Lindab Arena, 16:00 (3 poäng)
24/11 Timrå IK (h) Hovet, 19:00 (3 poäng)
27/11 Södertälje SK (b) AXA Sports Center, 19:00 Borta matchen mot tälje tänder vi till och vinner (3 poäng)
29/11 HV71 (h) Hovet, 16:00 (3 poäng)

20/11 Frölunda HC (h) Hovet, 19:00 Riktigt revanchsuget lag går ut på isen och spelar ut frölunda (3poäng)
27/11 Södertälje SK (b) AXA Sports Center, 19:00 Borta matchen mot tälje tänder vi till och vinner (3 poäng)
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
-
Hell yeah, ungefär lika troligt som att jag och Charlotte Perrelli har samma bh storlek.sorunda_99 skrev:Detta har jag dock lite problem med:s brukar inte kunna tippa matcher innan jag sett Laguppställningen hos DIF men ska försöka
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Orkar bara prata om närmsta matchen i detalj: Jag ser en uppenbar risk att vi, efter det s.k krismötet går ut på Hovets is med revansch i ögonen och en övertändhet som gör att Pisslundas frejdiga anfallspel kommer få maximal utdelning då vi virrar till det fullständigt i egen zon (hade vi inte Frölunda i förra hemmamatchen efter utskåpningen av SSK hemma, och vi skulle ut och "ta revansch"?).
Men som vanligt i årets upplaga kan det bli förlust med en 5-6 baljor, samtidigt som det kan bli en vinst om alla kliver upp till den nivån de SKALL vara på. Tror vi har en chans att knipa matchen på torsdag. Men gör vi det så tror helt plötsligt hela laget att vi har guldvittringen och går på halvfart till nästa match - så då kommer förlusten där istället...
Men som vanligt i årets upplaga kan det bli förlust med en 5-6 baljor, samtidigt som det kan bli en vinst om alla kliver upp till den nivån de SKALL vara på. Tror vi har en chans att knipa matchen på torsdag. Men gör vi det så tror helt plötsligt hela laget att vi har guldvittringen och går på halvfart till nästa match - så då kommer förlusten där istället...

Rent rationellt blir det max 5 poäng. Men vadå, humlor kan ju flyga.
Född till sportchef.
Tredje matchen mellan dessa två lag i STHLM. Efter debaclet mot Brynäs så skärper DIF till spelet & vänder den negativa trenden mot frölunda, man förlorar inte tre gånger mot samma motstånd på hemmaplan. (3p)
22/11 Rögle BK (b) Lindab Arena, 16:00
Ett skadedrabbat Rögle som snart kommer att befinna sig i DIFs del av serien men laget har hjärta och kämpar för varandra, DIF lyckas sno åt sig 1 poäng. (1p)
Då DIF har tagit 4 poäng på de två senaste matcherna så tror man återigen att man är världsmästare och slarvar i spelet, Timrå är grymt skickliga på att utnyttja detta & DIF åker på en ny käftsmäll på Hovet. (0p)
Här gäller det att visa hjärta, det lag som kämpar hårdast vinner detta derby (1p)
DIF lyckas att gneta till sig en poäng, målvaktsspel av absolut högsta nivå behövs i denna match. (1p)
Tredje matchen mellan dessa två lag i STHLM. Efter debaclet mot Brynäs så skärper DIF till spelet & vänder den negativa trenden mot frölunda, man förlorar inte tre gånger mot samma motstånd på hemmaplan. (3p)
Ett skadedrabbat Rögle som snart kommer att befinna sig i DIFs del av serien men laget har hjärta och kämpar för varandra, DIF lyckas sno åt sig 1 poäng. (1p)
Då DIF har tagit 4 poäng på de två senaste matcherna så tror man återigen att man är världsmästare och slarvar i spelet, Timrå är grymt skickliga på att utnyttja detta & DIF åker på en ny käftsmäll på Hovet. (0p)
Här gäller det att visa hjärta, det lag som kämpar hårdast vinner detta derby (1p)
DIF lyckas att gneta till sig en poäng, målvaktsspel av absolut högsta nivå behövs i denna match. (1p)
- Emil Svelander
DIF kommer vara överladdade och Frölundaspelarna kommer spela sin roligaste matche i karriären. 2-5. 0 poäng.
Rögle är på väg ned och är skadedrabbat. Här knyter vi åt oss en poäng, trots att vi är utspelade. 3-3. 1 poäng.
Timrå är vår mardrömsmotståndare och älskar att spela mot oss på bortaplan. Torsk. 1-2.
0 poäng.
Vi brukar ha lätt i Beirut och så kanske även den här matchen. Vinst i sudden. 3-2.
2 poäng.
Blir en jämn match där DIF avgör i slutet. 4-3.
3 poäng.
DIF kommer vara överladdade och Frölundaspelarna kommer spela sin roligaste matche i karriären. 2-5. 0 poäng.
Rögle är på väg ned och är skadedrabbat. Här knyter vi åt oss en poäng, trots att vi är utspelade. 3-3. 1 poäng.
Timrå är vår mardrömsmotståndare och älskar att spela mot oss på bortaplan. Torsk. 1-2.
0 poäng.
Vi brukar ha lätt i Beirut och så kanske även den här matchen. Vinst i sudden. 3-2.
2 poäng.
Blir en jämn match där DIF avgör i slutet. 4-3.
3 poäng.
Sjunger avgå Johnny...
- Lee Harvey Oswald
Vill först börja med att be forumets alla läsare om usräkt för att jag svävade iväg i rent kosmiska & totalt orealistiska tankebanor när jag tippade att DIF skulle plocka 4p på det 5 kommande matcherna.Förlåt mig, vet inte vad som flög i mig.
Nu har jag omreviderat mina tips till en mer trovärdig & realistisk nivå
Kämpaglöden.
Egentligen kan detta också bli smisk......& det blir det också
Södertälje - Djurgården (0p)
SSK vet hur man spelar ”ångest-måstematcher” & åker skjortan av DIF som skyller förlusten på domaren, dålig is samt höstångest.
Så, facit 0p.
Långt ifrån godkänt givetvis, men bara ytterligare ett bevis på att det inte blir nån Elithockey i Stockholm nästa säsong[/quote]
Nu har jag omreviderat mina tips till en mer trovärdig & realistisk nivå
Kämpaglöden.
Egentligen kan detta också bli smisk......& det blir det också
Södertälje - Djurgården (0p)
SSK vet hur man spelar ”ångest-måstematcher” & åker skjortan av DIF som skyller förlusten på domaren, dålig is samt höstångest.
Så, facit 0p.
Långt ifrån godkänt givetvis, men bara ytterligare ett bevis på att det inte blir nån Elithockey i Stockholm nästa säsong[/quote]
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns som att de enda matcherna som vi har viss möjlighet att plocka poäng i är TIK hemma samt SSK borta. De andra känns mer eller mindre rökta på förhand.
Skall för övrigt bli intressant att se inställning i matchen mot Rögle.
Är den lika bedrövlig som i de sneaste matcherna kan det bli rejält med smisk, är inställningen den rätta kanske man t o m kan få med sig ett kryss hem till Stockholm igen.
Skall för övrigt bli intressant att se inställning i matchen mot Rögle.
Är den lika bedrövlig som i de sneaste matcherna kan det bli rejält med smisk, är inställningen den rätta kanske man t o m kan få med sig ett kryss hem till Stockholm igen.
Caveman skrev:20/11 Frölunda HC (h) Hovet, 19:00
HA HA HA....
Önskedröm:
Rögle BK:
Skadetyngt. Men visar förmåga mot Modo. 1p
Timrå.
Vinst. 3p.
Södertälje:
Vinst. 3p
HV71:
Lyckas få med oss 1p, kanske 2.
Då bör vi ligga i ingemansland och nära slutspelssträcket.
Rögle BK:
Skadetyngt. Men visar förmåga mot Modo. 1p
Timrå.
Vinst. 3p.
Södertälje:
Vinst. 3p
HV71:
Lyckas få med oss 1p, kanske 2.
Då bör vi ligga i ingemansland och nära slutspelssträcket.