Ja just ja. Hade glömt att det vänder på en femöring när kalendern slår över till December. Då börjar spelarna kämpa. Tack att jag nu ser ljuset i tunneln (.............).sthlm_dif skrev: Det vi behöver är en ny underbar månad vid namn December, mer kämpaglöd från samtliga spelare (tro mig, det kommer)
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Men förfan, var lite seriösa nu.Buford skrev:Jaha, då sparkar vi alla spelarna istället då.
Jag tycker inte det läge att skämta i denna tråd idag, för att läget är så kritiskt i våran älskade förening.
Så var lite seriösa, tack!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Ja detta sög stenhårt. Det är bara att inse att det suger fett just nu MEN vad gör man då?
Det sista jag vill se nu det är att monten/johansson ändrar om i formationerna för femtioelfte gången i år. Jag vet att det sög idag som sagt men skit i det nu tugga på med samma linor i ett par omgångar så killarna börjar att känna igen varandra där ute. Vad hände med Printz idag? sämsta matchen han gjort i år, by the way: Powerplay verkar ju vara något som staben missat....HELT JÄVLA VÄRDELÖST! Bryt i hop och kom igen nu!
Det sista jag vill se nu det är att monten/johansson ändrar om i formationerna för femtioelfte gången i år. Jag vet att det sög idag som sagt men skit i det nu tugga på med samma linor i ett par omgångar så killarna börjar att känna igen varandra där ute. Vad hände med Printz idag? sämsta matchen han gjort i år, by the way: Powerplay verkar ju vara något som staben missat....HELT JÄVLA VÄRDELÖST! Bryt i hop och kom igen nu!
Skulle vara skönt att höra Montén reflektera som Särkijärvi gjorde 071129 på ett klipp som jag kollade på fantv nu i veckan "6 timmar i veckan ska killarna prestera max, och det är mitt ansvar att de gör det." eller det kanske räcker med ett flin?
- -daniel-
Kan någon som kollade på matchen på TV konfirmera att rikspuckot Montén verkligen sa följande:
" Jag tycker ändå att vi gör en betydligt bättre match än senast. Vi har sex powerplay, men får inte in pucken. Vi gör en mål på en kontring i boxplay. Vi måste bli bättre på att sätta puckarna, säger tränaren Tomas Montén till Canal Plus. "
Betydligt bättre match än senast?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Det var ju knappast så att vi radade upp chanser i den här matchen. Jag skäms av att höra honom försvara mediokra insatser. Usch.
" Jag tycker ändå att vi gör en betydligt bättre match än senast. Vi har sex powerplay, men får inte in pucken. Vi gör en mål på en kontring i boxplay. Vi måste bli bättre på att sätta puckarna, säger tränaren Tomas Montén till Canal Plus. "
Betydligt bättre match än senast?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Det var ju knappast så att vi radade upp chanser i den här matchen. Jag skäms av att höra honom försvara mediokra insatser. Usch.
Tycker han de här spelet duger är jag inte nöjd med honom, det var inte bara mål som fattades, det var vägen dit ocksåJack Daniel skrev:Det här börjar bli obehagligt... Inte kan väl gamla fina Djurgår'n åka ut Elitserien????
Montén står halvt nöjd i teve för att laget spelat som dom kommit överens om innan?Han önskade bara ett par puckar i mål också...
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- Lee Harvey Oswald
Jaa, & vi var ju flera som tyckte förra säsongen att Säcken hade en konstig verklighetsuppfattning, men Montén spelar i en serie för sig.Fricke skrev:Noll poäng och torsk kan man leva med - men sättet man torskat de tre senaste är totalt ångestframkallande. Ingen spelidé, ingen fart och NOLL jävla fantasi.
I det läget vill man FAN inte se Montén stå och flina i båset och skämta i intervjuerna. I det läget vill jag se någon som kan elda upp slappjävlarna så dom vinner lite närkamper och får lite fart.
Det enda och då menar jag det ENDA som är positivt är att typ tre fyra raka vinster och vi kan nosa på andra/tredje platsen. Alla lag har svackor. Men DIF är ända laget med svackor där tränare tycker det är kul med skitspel.
Nu sitter jag och väntar på "Montén efter matchen"
Oddsen är låga på :
- Tycker vi gjorde en bra match. Bättre än senaste.
Som från en annan planet (dalarna)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tror på statistik när det är bra för Djurgården, i 2 år har November varit ett rent helvette för Djurgården Hockey. Så varför kan det inte vara det i år?-daniel- skrev:Ja just ja. Hade glömt att det vänder på en femöring när kalendern slår över till December. Då börjar spelarna kämpa. Tack att jag nu ser ljuset i tunneln (.............).
Självklart kommer vi kanske att spela "sämre än bajen" hela säsongen ut, men jag vill inte se neråt i tabellen, jag vill inte bli deprimerad. Jag vill vara glad, jag vill kunna känna suget på att sätta mig på bussen för att sedan ställa mig i klacken på hovet. Och det suget är fortfarande starkt, men frågan är ju hur länge det är det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Helt vansinnigt! Bryr sig inte "supportrar" mer om DIF Hockey än så här, eller har vi inte fler?sthlm_dif skrev:Men 4200 eller vad det nu var, är enligt mig en skandal med tanke på våran ekonomi... Hur fan ska vi komma ur den här ekonomiska krisen?
Jo, det har du rätt i. Synd bara att inte laget tar det lika allvarligt. Just nu vet jag inte om man ska skratta eller gråta.sthlm_dif skrev:Men förfan, var lite seriösa nu.Buford skrev:Jaha, då sparkar vi alla spelarna istället då.
Jag tycker inte det läge att skämta i denna tråd idag, för att läget är så kritiskt i våran älskade förening.
Kommer någon med en sådan fruktansvärt usel och okunnig kommentar så får man nog räkna med ett sådant svar.sthlm_dif skrev:Men förfan, var lite seriösa nu.Buford skrev:Jaha, då sparkar vi alla spelarna istället då.
- -daniel-
Usch, hade förträngt att han var från den bonnhålan. Kan inte någon kasta in en egentillverkad dalahäst med en påklistrad lapp "RID HEM I SKYMNINGEN" i båset i skallen på Montén i matchen mot Timrå?Lee Harvey Oswald skrev: Som från en annan planet (dalarna)
- Doyle
Hardy Nilsson, Where are you 

Ja, det gjorde våran kära komiker.-daniel- skrev:Kan någon som kollade på matchen på TV konfirmera att rikspuckot Montén verkligen sa följande:
Och det han i intervjun efter andra önskade sig var fler skott med ett flin bredare än gliperna mellan hovets stolar.
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... over-malmoDoyle skrev:Hardy Nilsson, Where are you
JA VILL HA HÅRDE HARDY
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.