Men gjorde det verkligen det?
Både gångerna vi åkte ur så är den gemensamma nämnaren tränarbytescirkus.
Men gjorde det verkligen det?
Exakt så.SirDIFalot skrev: ↑2026-09-24 11:04:15Ja, om tränarna var på så tunn is så skulle man bytt ut dom redan i somras. Får ge detta en dussintal matcher åtminstone. Ligger vi tvärsist då så behöver vi agera medan det fortfarande finns mycket tid.-daniel- skrev: ↑2026-09-24 08:25:54 Alltså det har sett förjävla uselt ut, men menar folk på allvar att vi ska göra ändringar nu? Två omgångar in i serien? Då visar man som organisation att man har 0% tålamod vilket inte direkt bygger långsiktig tillförlitlighet i truppen.
Jag tycker det är en no-brainer att ge det här laget lite lugn och ro; JA det har börjat uselt och JA ledare och spelare vet om det.
Lätt det blir när man hela tiden ska skylla på processen och resan.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-27 06:38:10 ”Men sedan är det så här, det är en resa man har. Det är en lång säsong och vi är fortfarande på de första stegen här i en lång process. Inte bara den här säsongen utan som började ifjol och som ska pågå över tid.”
Kimby säger som det är, vi är på en resa som aldrig kommer ta slut. Vilken hjälte. Det är en lång process
Hur många kompetenta tränare finns tillgängliga nu? Och hur många vill komma till oss? Lätt att skrika efter avgång men det måste finnas ett bättre alternativ också.ciirree skrev: ↑2026-09-27 08:57:08Lätt det blir när man hela tiden ska skylla på processen och resan.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-27 06:38:10 ”Men sedan är det så här, det är en resa man har. Det är en lång säsong och vi är fortfarande på de första stegen här i en lång process. Inte bara den här säsongen utan som började ifjol och som ska pågå över tid.”
Kimby säger som det är, vi är på en resa som aldrig kommer ta slut. Vilken hjälte. Det är en lång process
Visst. Han har rätt i sak, men ingen kan ju påstå att spelet ser så mycket bättre ut nu än omgång 1 förra säsongen.
Någonstans måste man ju växa och utvecklas också, och sett till den spelartrupp han fått till sitt förfogande så bör man kunna göra en betydligt bättre match 57 omgångar senare.
Förtroendet för Kimby borde vara nära sitt slut sett till hela hans sejour i den här föreningen.
Tittar man så långt tillbaka till säsongen i Hockeyallsvenskan så såg det ju inte övertygande ut då heller?
Låter kanske konstigt att säga iom att vi gick upp. Men det gjorde vi ju snarare på grund av den bästa truppen, spelet såg aldrig sådär urstarkt ut som HV, Modo och Brynäs dessförinnan.
Är Wiken och MDB smarta så tittar man redan nu på om Kimby, Honken och Patrik är rätt för Djurgården kommande 2-3 säsonger eller om vi ska gå en annan väg.
Den förändringen bör göras nu för att slippa få panik.
Sen är det ju såklart en kostnadsfråga också jag förstår det. Många kontrakt på alla tre som ska betalas.
Varför ska vi byta? Kimby har knäckt koden;
Enligt MDB vill många spelare spela i DIF. Varför skulle det vara en skillnad med tränare? Att vi måste köra med 3 st, som har 1 års SHL erfarenhet. Innan dess varit i HA eller junior tränare.Boven skrev: ↑2026-09-27 09:08:05Hur många kompetenta tränare finns tillgängliga nu? Och hur många vill komma till oss? Lätt att skrika efter avgång men det måste finnas ett bättre alternativ också.ciirree skrev: ↑2026-09-27 08:57:08Lätt det blir när man hela tiden ska skylla på processen och resan.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-27 06:38:10 ”Men sedan är det så här, det är en resa man har. Det är en lång säsong och vi är fortfarande på de första stegen här i en lång process. Inte bara den här säsongen utan som började ifjol och som ska pågå över tid.”
Visst. Han har rätt i sak, men ingen kan ju påstå att spelet ser så mycket bättre ut nu än omgång 1 förra säsongen.
Någonstans måste man ju växa och utvecklas också, och sett till den spelartrupp han fått till sitt förfogande så bör man kunna göra en betydligt bättre match 57 omgångar senare.
Förtroendet för Kimby borde vara nära sitt slut sett till hela hans sejour i den här föreningen.
Tittar man så långt tillbaka till säsongen i Hockeyallsvenskan så såg det ju inte övertygande ut då heller?
Låter kanske konstigt att säga iom att vi gick upp. Men det gjorde vi ju snarare på grund av den bästa truppen, spelet såg aldrig sådär urstarkt ut som HV, Modo och Brynäs dessförinnan.
Är Wiken och MDB smarta så tittar man redan nu på om Kimby, Honken och Patrik är rätt för Djurgården kommande 2-3 säsonger eller om vi ska gå en annan väg.
Sen är det ju såklart en kostnadsfråga också jag förstår det. Många kontrakt på alla tre som ska betalas.
Det enda jag kan säga är att jag hoppas innerligt Wiken och MDB har bättre koll på marknaden än mig.Boven skrev: ↑2026-09-27 09:08:05Hur många kompetenta tränare finns tillgängliga nu? Och hur många vill komma till oss? Lätt att skrika efter avgång men det måste finnas ett bättre alternativ också.ciirree skrev: ↑2026-09-27 08:57:08Lätt det blir när man hela tiden ska skylla på processen och resan.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-27 06:38:10 ”Men sedan är det så här, det är en resa man har. Det är en lång säsong och vi är fortfarande på de första stegen här i en lång process. Inte bara den här säsongen utan som började ifjol och som ska pågå över tid.”
Kimbys kontrakt löper ut efter nästa säsong. Planen - förutsatt att man inte vill förlänga - måste väl vara att låta det löpa ut och ordna med en ny HC under tiden. Det går ju faktiskt att komma överens väldigt tidigt och planera efter det.ciirree skrev: ↑2026-09-27 10:24:49Det enda jag kan säga är att jag hoppas innerligt Wiken och MDB har bättre koll på marknaden än mig.Boven skrev: ↑2026-09-27 09:08:05Hur många kompetenta tränare finns tillgängliga nu? Och hur många vill komma till oss? Lätt att skrika efter avgång men det måste finnas ett bättre alternativ också.ciirree skrev: ↑2026-09-27 08:57:08Lätt det blir när man hela tiden ska skylla på processen och resan.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-27 06:38:10 ”Men sedan är det så här, det är en resa man har. Det är en lång säsong och vi är fortfarande på de första stegen här i en lång process. Inte bara den här säsongen utan som började ifjol och som ska pågå över tid.”
Sen hoppas jag också att de funderar över vart vi vill befinna oss inom 2-3 år inte bara November.
Därav känner jag att potentiella tränare bör ligga hos dem, inte hos forumet.
Men att det inte fungerar med Kimby tror jag de flesta kan vara överens om. Hade detta varit första säsongen så hade jag inte klagat efter 4 omgångar, såklart.