Det senaste jag hört var väl början på oktober och MDB sa ju att rehaben gick över förväntan så inte senare än så iaf.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-25 11:52:03 För er som har bättre koll, vad är det senaste kring LC? Vad är planen just nu?
Skadetråden
Skadetråden
-
antondahlback
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Släpptes ett inlägg på Instagram nu när han deltar i spelövningar idag så är nog inte långt bortBoven skrev: ↑2026-09-25 12:09:13Det senaste jag hört var väl början på oktober och MDB sa ju att rehaben gick över förväntan så inte senare än så iaf.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-25 11:52:03 För er som har bättre koll, vad är det senaste kring LC? Vad är planen just nu?
Skadetråden
Tydligen ska han träna med laget i 2-3 veckor innan match är aktuellt enligt Kimby i appen. Så 2-3 veckor bort alltså.antondahlback skrev: ↑2026-09-25 12:17:11Släpptes ett inlägg på Instagram nu när han deltar i spelövningar idag så är nog inte långt bortBoven skrev: ↑2026-09-25 12:09:13Det senaste jag hört var väl början på oktober och MDB sa ju att rehaben gick över förväntan så inte senare än så iaf.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-25 11:52:03 För er som har bättre koll, vad är det senaste kring LC? Vad är planen just nu?
- Jim Morrison
Skadetråden
Missar 6-7 matcher till om allt går enligt plan då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skadetråden
sjukt dålig planering med LC måste ju ha vetat detta tidigt varför inte göra operationen direkt när han slutade spela förra säsongen ?
- Jim Morrison
Skadetråden
Som jag förstår det var det inget ”nödvändigt” ingrepp men något som beslutades när han fystestades hos oss för bästa möjliga framtid? Tror det var något liknande i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skadetråden
Kan verkligen tänka mig att (iom hans långa kontraktlängd) man ville knyta till sig Lucas för lång framtid och var helt OK med att han tar ett halvår rehab för att sen kunna vara en back klippa i 3.5år. Sen blir det väl så att han blommar ut och drar till sommaren via nån tysk klausul, men det är ju en annan story...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
antondahlback
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Han sa väl i välkomstintervjun att det inte finns några andra klausuler än mot NHL. Fick för mig att han var rätt tydlig med att antingen är han så bra att en nhl klubb plockar upp han eller så är det dif för hela slantencaptcash skrev: ↑2026-09-25 16:47:37Kan verkligen tänka mig att (iom hans långa kontraktlängd) man ville knyta till sig Lucas för lång framtid och var helt OK med att han tar ett halvår rehab för att sen kunna vara en back klippa i 3.5år. Sen blir det väl så att han blommar ut och drar till sommaren via nån tysk klausul, men det är ju en annan story...
Skadetråden
Dåså, det cementerar mig gissning för mig i så fall, DIF vill bygga en backsida runt honom för flera år framöver och med det kändes det OK att vaska några månader i starten.antondahlback skrev: ↑2026-09-25 17:13:48Han sa väl i välkomstintervjun att det inte finns några andra klausuler än mot NHL. Fick för mig att han var rätt tydlig med att antingen är han så bra att en nhl klubb plockar upp han eller så är det dif för hela slantencaptcash skrev: ↑2026-09-25 16:47:37Kan verkligen tänka mig att (iom hans långa kontraktlängd) man ville knyta till sig Lucas för lång framtid och var helt OK med att han tar ett halvår rehab för att sen kunna vara en back klippa i 3.5år. Sen blir det väl så att han blommar ut och drar till sommaren via nån tysk klausul, men det är ju en annan story...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).