Förra säsongen var ju iofs inte total kattpiss sett till utgångsläget. Även om vi torskat nu känns det spelmässigt betydligt lugnare än inledningen på förra då vi var i princip totalt utspelade. Alltså på nivån skämskudde (även om vi genom Hovet-magi sprattlade till oss en vinst mot Skellefteå).Dusinator skrev: ↑2026-09-22 21:01:29Men finns ju inga tendenser till att vi ska vara nära? När Rögle har 3-1 behöver dom knappt försöka. Vi är för svaga individuellt, kollektivt... ja allt på isen idag. Jag hoppas vi hittar nåt men känner igen för mycket från förra säsongen...Praetori skrev: ↑2026-09-22 20:59:32Vi hade ändå en sekvens där vi smällde på och körde lite fysiskt och kom in rätt bra på dem i tempo. Sen dog det ut.
Känns lite som vi spretar identitetsmässigt. Men det finns tendenser som är positiva som vi bör ta med oss.
Rögle var bra ikväll och Löven gjorde en i princip felfri match i premiären. Tycker inte det finns anledning att hänga läpp utom i PP-spelet. Där finns det massvis att skruva på.
SHL 26/27 Rögle - Djurgårdens IF 22/9
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Utspelade från start till mål... Ser lika illa ut som föregående säsongen.. Tjänstefel att inte spela Vejdemo som center i 1a eller andra..En ac seriens bästa C förra säsongen.
Kimby OUT
Kimby OUT
Nåja, vi har ju faktiskt lika många insläppta som Frölunda efter 2 omgångar. Lugna nu.
Taktiken, inställningen och skickligheten finns ju inte. Allt startar med usel backsida. Sjukt sävliga och otrygga. Lägg därtill bristande kompetens från tränartrion. Genomruttet hittills. Förra säsongen var fan nästan bättre. Det va en fruktansvärd säsongen spelmässigt men då hade man heller inga förväntningar då laget bestod av mestadels allsvenska spelare.
Helt annan trupp nu och det ser nästan ännu sämre ut.
Helt annan trupp nu och det ser nästan ännu sämre ut.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Revansch på Timrå i kvalet kanske..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
-
Stockholmimitthjärta
Haha aldrig alla kommer stå lika jävla hålögda som Sörensen i intervjun
-Sluta spela i Globen...
Även om vi torskat nu känns det spelmässigt betydligt lugnare än inledningen på förra då vi var i princip totalt utspelade.
The duality of man när det nedre inlägget kommer direkt efter det övreUtspelade från start till mål... Ser lika illa ut som föregående säsongen..
Det är omgång två, det här ska nog ordna upp sig.
Med risk för att bli tjatig Folk verkar ha en bild av att vi skall vara på plats 5-8 sett till namnen i truppen. Men verkar glömma att det allt som oftast är svårare andra säsongen man gått upp.
Just nu är vi inte bättre än en sistaplats, och paniken lär komma om det blir torsk i nästa match och det lär gapas på Kimbys avgång
Just nu är vi inte bättre än en sistaplats, och paniken lär komma om det blir torsk i nästa match och det lär gapas på Kimbys avgång
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- Jim Morrison
Jag förstår inte resonemanget.Eriksson skrev: ↑2026-09-22 21:28:15 Med risk för att bli tjatig Folk verkar ha en bild av att vi skall vara på plats 5-8 sett till namnen i truppen. Men verkar glömma att det allt som oftast är svårare andra säsongen man gått upp.
Hur skulle det faktum att andra lag haft en viss utveckling under sina andrasäsonger påverka vårt lag den här säsongen eller hur vi väljer att spela?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Eriksson skrev: ↑2026-09-22 21:28:15 Med risk för att bli tjatig Folk verkar ha en bild av att vi skall vara på plats 5-8 sett till namnen i truppen. Men verkar glömma att det allt som oftast är svårare andra säsongen man gått upp.
1) Sparka Kimby senast omgång 10
2) Kör Kimby in i kaklet
Kom INTE med nån ändring omgång 43. Det funkar aldrig
Säg den glädje som varar
Det handlar ju inte om att andra lags utveckling påverkar oss direkt.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-22 21:33:34Jag förstår inte resonemanget.Eriksson skrev: ↑2026-09-22 21:28:15 Med risk för att bli tjatig Folk verkar ha en bild av att vi skall vara på plats 5-8 sett till namnen i truppen. Men verkar glömma att det allt som oftast är svårare andra säsongen man gått upp.
Hur skulle det faktum att andra lag haft en viss utveckling under sina andrasäsonger påverka vårt lag den här säsongen eller hur vi väljer att spela?
Poängen är att det är vanligt att nykomlingar får det tuffare andra säsongen när motståndarna lärt sig hur de spelar, kan förbereda sig bättre och förväntningarna samtidigt skruvas upp.
Därför tycker jag att många överskattar vår trupp och underskattar hur svår årets uppgift faktiskt är.
Att vi gjorde en stark första säsong betyder inte automatiskt att nästa blir lättare, snarare tvärtom i många fall. Det är den fallgropen jag tycker folk glömmer när de pratar om placering 5–8.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
-
antondahlback
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker du bommar lite av poängen ändå. Är helt med på ett svårt andra år och hade oss inte heller som ett topp 6 lag. Att motståndarna lär sig vårt spel köper jag dock inte för det finns inte en tillstymmelse till ideer. Var egentligen samma sak förra säsongen, sarg ut, dumpa, hoppas att Hellberg vaknar på rätt sida och att vi har effektiviteten för dagen.Eriksson skrev: ↑2026-09-22 22:02:51Det handlar ju inte om att andra lags utveckling påverkar oss direkt.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-22 21:33:34Jag förstår inte resonemanget.Eriksson skrev: ↑2026-09-22 21:28:15 Med risk för att bli tjatig Folk verkar ha en bild av att vi skall vara på plats 5-8 sett till namnen i truppen. Men verkar glömma att det allt som oftast är svårare andra säsongen man gått upp.
Poängen är att det är vanligt att nykomlingar får det tuffare andra säsongen när motståndarna lärt sig hur de spelar, kan förbereda sig bättre och förväntningarna samtidigt skruvas upp.
Därför tycker jag att många överskattar vår trupp och underskattar hur svår årets uppgift faktiskt är.
Att vi gjorde en stark första säsong betyder inte automatiskt att nästa blir lättare, snarare tvärtom i många fall. Det är den fallgropen jag tycker folk glömmer när de pratar om placering 5–8.
Det jag vill se är utveckling i spelet sen att vi blir straffade för enskilda grodor eller att enskilda spelare inte klarar av hockeyn vi vill spela må så va men just bristen på progress är det som gör mig satans less.
Tycker kommentatorerna sa det bra efter första perioden. "Man ser embryon av kvicka omställningar från Djurgården". Hur kan "vårt" spel efter 2 år med samma tränare fortfarande vara kvar i embryo-stadiet.
Nä jag var helt okej med att vi lägger grunden och börjar hitta ett eget spel där vi äger vårt eget öde men i den resan åka på smällar för att man blir straffade. Tycker man såg glimtar av det under försäsongen. Globen räknar jag bort, det bara jäkligt fel men ikväll är ett haveri. Mycket står på spel kommande omgångarna men kimby har fått gott om tid att utveckla spelet utan att vad det ser ut nu lyckas med det. Sen kan det mycket väl vara så att det ser bättre ut mot Växjö, färjestad och Timrå i omgångarna som kommer men blir extremt viktigt med minst 4 poäng och lite mer positiva signaler de kommande omgångar för att få lite arbetsro
Lika ineffektivt som timeout med 1 minut kvar och 0-3 underlägeDIF_Soldier skrev: ↑2026-09-22 21:37:11Eriksson skrev: ↑2026-09-22 21:28:15 Med risk för att bli tjatig Folk verkar ha en bild av att vi skall vara på plats 5-8 sett till namnen i truppen. Men verkar glömma att det allt som oftast är svårare andra säsongen man gått upp.
1) Sparka Kimby senast omgång 10
2) Kör Kimby in i kaklet
Kom INTE med nån ändring omgång 43. Det funkar aldrig
Tycket det sjuka var att spelarna såg nevösa/otaggade redan när de åkte ut i Globen innan matchen börjat förra matchen. Som att de inte trodde på sig själva, hur kan det vara möjligt att gå in med den inställningen?
Sammanfattning av match 1 och match 2: laget har pucken ibland men skapar i princip aldrig farliga chanser. Moståndarnas målvakt är alltid redo när ett skott kommer. Mycket utsida och man åker runt längs sargen. Väldigt lite kamp och tacklingar.
Sammanfattning av match 1 och match 2: laget har pucken ibland men skapar i princip aldrig farliga chanser. Moståndarnas målvakt är alltid redo när ett skott kommer. Mycket utsida och man åker runt längs sargen. Väldigt lite kamp och tacklingar.