Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Canal+ och Canal+ Web-TV.
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Canal+ och Canal+ Web-TV.
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 20/11 2008
Vilket drag det verkar vara till denna match då!
0-6 inför 3 567 personer. Samba!
- Lee Harvey Oswald
Kan inte minnas att jag längtat så lite till nån match som till denna
Vet inte om jag orkar inte se Montén stå & flina vid ännu ett 0-3 mål.
Eller se Micke Johanssons ”ut-&-hämta-morgontidnings-minen” när Ölvestad dra på sig ännu en huvudlös utvisning.
Frölunda måste bara älska att bli inbjudna till den Kungliga Huvudstaden & dess Hov för att ännu en gång ”ta DIF där bak”.....stenhårt.
Det som är riktigt konstigt & snudd på sjukligt är att DIF verkar inte ha nåt emot det alls, tvärtom, They Like It!
Intellektet säger en ny 0-4 kölhalning.
Hjärtat säger givetvis nåt annat...
Vet inte om jag orkar inte se Montén stå & flina vid ännu ett 0-3 mål.
Eller se Micke Johanssons ”ut-&-hämta-morgontidnings-minen” när Ölvestad dra på sig ännu en huvudlös utvisning.
Frölunda måste bara älska att bli inbjudna till den Kungliga Huvudstaden & dess Hov för att ännu en gång ”ta DIF där bak”.....stenhårt.
Det som är riktigt konstigt & snudd på sjukligt är att DIF verkar inte ha nåt emot det alls, tvärtom, They Like It!
Intellektet säger en ny 0-4 kölhalning.
Hjärtat säger givetvis nåt annat...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Och ikväll står Wesslau i mål..
Vi får ju se det positiva i att Wesslau står idag så vi slipper slipsen Ridderwall.
Men jag kan ju avslöja slutet i dagens match om vi ligger under med 1 mål.
Äkta Montén Johansson coachning:
1 min kvar Dif tar ut målvakten och offensiv tekning.
På plan ställer vi upp Linkan Engqvist Dicken Ragnarsson Holmqvist jr och en 6:e spelare
Engqvist tekar missar givetvis den så otroligt viktiga teken (som han har gjort vid varje 6-5 läge i år) Frölunda håller pucken ur egen zon eller kanske t.o.m gör ett mål.
Så här ser tek % ut
Ottosson, Kristofer DIF CE 55,84%
Eklund, Christian DIF RW 55,06%
Andreas Engqvist DIF CE 51% (Står ej exakt för han är inte med bland dom 20 bästa tekarna i ligan)
Så här har det sett ut dom senaste 5 Matcherna vid samma sitiuation.
Tror dock på en stark förlust idag men hoppas jag har fel
Men jag kan ju avslöja slutet i dagens match om vi ligger under med 1 mål.
Äkta Montén Johansson coachning:
1 min kvar Dif tar ut målvakten och offensiv tekning.
På plan ställer vi upp Linkan Engqvist Dicken Ragnarsson Holmqvist jr och en 6:e spelare
Engqvist tekar missar givetvis den så otroligt viktiga teken (som han har gjort vid varje 6-5 läge i år) Frölunda håller pucken ur egen zon eller kanske t.o.m gör ett mål.
Så här ser tek % ut
Ottosson, Kristofer DIF CE 55,84%
Eklund, Christian DIF RW 55,06%
Andreas Engqvist DIF CE 51% (Står ej exakt för han är inte med bland dom 20 bästa tekarna i ligan)
Så här har det sett ut dom senaste 5 Matcherna vid samma sitiuation.
Tror dock på en stark förlust idag men hoppas jag har fel
Tja, eftersom alla är så nere och redan skapar förlust rubriker tänker jag gå emot oddsen och tro på vinst, för det gör jag. Hjärtat är större och starkare än intellektet för tillfället. Kan bli början på en skön vändning. Kom igen nu Micke och Andreas Holmqvist. Visa dessa "goa gubbar" hur fan man spelar hockey.
Hur trodde alla att det skulle gå mot MoDo? 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad fan är detta för någonting. Jag är inte särskilt känd för att vara positiv av mig men det här tar fan priset. Det blir inte massvis av hemmamatcher för mig per säsong på grund av skola, men nu när det ser som tyngst ut så har jag tagit beslutet att ta mig upp till Stockholm. Och jag tar med mig två personer. Dock så blir det långsida för mig idag eftersom mina kompanjoner ej är klackfolk.
Ge fan inte att bura in er hemma ni Stockholmare. Ni anar inte hur bra ni har det. Kom till Hovet om inte för Djurgårdens skull så för Ottos. Han ska få ett lika fint firande som Rompa och alla de andra, trots att det är lite fel tajming. Jag vågar aldrig tippa ett resultat så jag låter bli även denna gång.
För övrigt så verkar Ragge må bra. Jag trodde efter Bajenbladets artikel att det var allvarligare.
Ge fan inte att bura in er hemma ni Stockholmare. Ni anar inte hur bra ni har det. Kom till Hovet om inte för Djurgårdens skull så för Ottos. Han ska få ett lika fint firande som Rompa och alla de andra, trots att det är lite fel tajming. Jag vågar aldrig tippa ett resultat så jag låter bli även denna gång.
För övrigt så verkar Ragge må bra. Jag trodde efter Bajenbladets artikel att det var allvarligare.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Emil Svelander
Idiotiskt att ställa över Fimpen till fördel för Jimmie...
Sjunger avgå Johnny...
Riktigt skönt att se att Ragge är med idag. Även fast han inte glänst lika mycket som i början är han ovärdelig i vårat försvar. Hoppas dock att han inte gör en Jimmie och skadar sig igen. Tycker bara han ska spela om han är 100, eller så nära hundra han kommer. Att spela på annat kapacitet pga smärtor eller besvär leder 11/10 gånger till ännu värre skador. Tack och lov har vi inga skador nu.Jockmaniac skrev:För övrigt så verkar Ragge må bra. Jag trodde efter Bajenbladets artikel att det var allvarligare.
För övrigt tippar jag på 4-3. Otto, Linkan, Danielsson, Figge.
-
Det känns som om vi idag har det bästa laget vi kan ha. På pappret. Fast jag håller med Svelander om att Fimpen för närvarande är flertalet snäpp vassare än Ölvestad. Jag hoppas att Rompa kommer att få spela mycket trots att han är uppsatt som extra back. Han är vår tillsammans med Printz och Ragge bästa BP-back. Med Rompa så vet man alltid vad man får.
100% DJURGÅRDSJ***L
Här var vi positiva!odburt skrev:0-6 inför 3 567 personer. Samba!

Tror på en förlust med 2-3, 6474 på läktaren!
HYLLA KRISTOFFER OTTOSSON!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Heja Djurgårn nu kör vi...
.
Irriterad är jag, har en känsla om vinst och bra spel. Alla andra matcher det här året där jag haft denna känslan har vart piss. Motbevisa det här sambandet nu. Jag ser helst 3 poäng. Blir det 0 så vill jag åtminsdtonde se,
* Bra målvaktsinsats
* Rakt spel med tydliga linjer och fantasi
* Fysiskt spel
* Någon form av tanke i PP
* Danielsson gör en eller två kassar
4/5 av dessa saker skulle vara bra, 3/5 knappt godkänt. Under 3 underkänt.
Skulle vara kul om dom kunde låta bli att släppa 3-5 puckar första perioderna. Hoppas att vi får ett trendbrott nu. Både på plan och publikmässigt.
Jag tycker att det hålls igen rätt mycket på läktaren. När domaren dömer tveksamt blir det ett jäääävla visslande. Skulle vara kul om vi kunde få upp en liknande ljudnivå när DIF kontrar, eller forcheckar hårt. Lite passion skulle sitta fint idag.
Ses om ett par timmar. Nu jävlar!
EDIT: Även om vi har lite negativa känslor mot laget nu så måste Otto få en fet hyllning alltså. Ett jävla föredöme både på isen och utanför. En äkta Djurgårdare och en sympatisk människa. Hans tandrad är också grym. Står du i valet o kvalet om du ska gå. Gå för Ottosson.

Irriterad är jag, har en känsla om vinst och bra spel. Alla andra matcher det här året där jag haft denna känslan har vart piss. Motbevisa det här sambandet nu. Jag ser helst 3 poäng. Blir det 0 så vill jag åtminsdtonde se,
* Bra målvaktsinsats
* Rakt spel med tydliga linjer och fantasi
* Fysiskt spel
* Någon form av tanke i PP
* Danielsson gör en eller två kassar
4/5 av dessa saker skulle vara bra, 3/5 knappt godkänt. Under 3 underkänt.
Skulle vara kul om dom kunde låta bli att släppa 3-5 puckar första perioderna. Hoppas att vi får ett trendbrott nu. Både på plan och publikmässigt.
Jag tycker att det hålls igen rätt mycket på läktaren. När domaren dömer tveksamt blir det ett jäääävla visslande. Skulle vara kul om vi kunde få upp en liknande ljudnivå när DIF kontrar, eller forcheckar hårt. Lite passion skulle sitta fint idag.
Ses om ett par timmar. Nu jävlar!
EDIT: Även om vi har lite negativa känslor mot laget nu så måste Otto få en fet hyllning alltså. Ett jävla föredöme både på isen och utanför. En äkta Djurgårdare och en sympatisk människa. Hans tandrad är också grym. Står du i valet o kvalet om du ska gå. Gå för Ottosson.
Född till sportchef.
Det finns ingenting som tyder på att det ska bli vinst ikväll. Vi har inga grunder att stå på. Vi har inga linjer. Varken fart eller finess. Idén bakom årets satsning är bedrövlig. Den kaxiga Stockholmssatsningen verkar mer och mer löjlig. Svaga målvakter, svaga tränare och svag moral. Den enda styrka som funnits i år har varit på läktaren.
Jag förväntar mig ingen seger idag heller, men jag kräver att vi kämpar för poängen, att vi är desperata. Det har varit på tok för bekvämt, ängsligt och menlöst. Kom igen nu och motivera era löner. Upp till kamp!
Jag förväntar mig ingen seger idag heller, men jag kräver att vi kämpar för poängen, att vi är desperata. Det har varit på tok för bekvämt, ängsligt och menlöst. Kom igen nu och motivera era löner. Upp till kamp!