Säsongen 2026/27
Säsongen 2026/27
Är jävligt skeptisk till Vejdemo som vinge, inte följt han så noga i Leksand men känns som att vad som var bra med han där kom från en centerplats
Men jag är inte tränare, måste bli jävligt mycket bättre på att vara ödmjuk åskådare i dessa lägen
Men jag är inte tränare, måste bli jävligt mycket bättre på att vara ödmjuk åskådare i dessa lägen
Säsongen 2026/27
Han gjorde det rätt bra med Alvarez & Ljungh förra sejouren
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2026/27
Det är väl klart att Vejdemo "kan" spela vinge. Jag föredrar nog att sätta mina bästa centrar som centrar dock. Saltsen som är vår femte bästa center kan lika gärna spela vinge.
Expert.
Säsongen 2026/27
Håller med. Salsten är utkonkurrerad av alla våra centrar, skicka han på vinge om någon..SirDIFalot skrev: ↑2026-09-21 19:59:12Det är väl klart att Vejdemo "kan" spela vinge. Jag föredrar nog att sätta mina bästa centrar som centrar dock. Saltsen som är vår femte bästa center kan lika gärna spela vinge.
Säsongen 2026/27
Samtidigt, är det inte ”bortkastat” att kasta in Krüger i en fjärde med Salsten och Grewe då? Eller Hank likväl. Så som han spela sist vill man ju ha han med bättre spelare runt sig.tadaa123 skrev: ↑2026-09-21 20:06:42Håller med. Salsten är utkonkurrerad av alla våra centrar, skicka han på vinge om någon..SirDIFalot skrev: ↑2026-09-21 19:59:12Det är väl klart att Vejdemo "kan" spela vinge. Jag föredrar nog att sätta mina bästa centrar som centrar dock. Saltsen som är vår femte bästa center kan lika gärna spela vinge.
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Klart det går att ställa frågor kring varför Vejdemo spelas som ytter.
Centersidan är vår kanske största konkurrensfördel, men ändå väljer vi att plocka bort en toppcenter från just den delen av laget. Förhoppningsvis är det här ett experiment med väldigt kort bäst före-datum och att det försvinner så fort Wahlström är tillgänglig.
Centersidan är vår kanske största konkurrensfördel, men ändå väljer vi att plocka bort en toppcenter från just den delen av laget. Förhoppningsvis är det här ett experiment med väldigt kort bäst före-datum och att det försvinner så fort Wahlström är tillgänglig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
En av två saker är det ju. Antingen tycker de att de måste spela Krüger "högre upp" än fjärdekedjan, eller att Salstens centerplats är helig. Eller både och. Historiskt har de väl aldrig, eller knappt, satt Salsten på en kant?Jim Morrison skrev: ↑2026-09-21 20:23:31 Klart det går att ställa frågor kring varför Vejdemo spelas som ytter.
Även om Salsten är en bra center är Vejdemo en bättre center och Salsten får ju ändå spela vinge. Fattar verkligen inte.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-09-22 08:35:52, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Jag har hellre en urstark centersida med något svagare vingar ett tag än en svagare centersida för att stärka upp vingen.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-22 07:52:57En av två saker är det ju. Antingen tycker de att de måste spela Krüger "högre upp" än fjärdekedjan, eller att Salstens centerplats är helig. Eller både och. Historiskt har de väl aldrig, eller knappt, satt Salsten på en kant?Jim Morrison skrev: ↑2026-09-21 20:23:31 Klart det går att ställa frågor kring varför Vejdemo spelas som ytter.
Även om Salsten är en bra center är Vejdemo en bättre center och Salsten får ju ändå spela vinge. Fattar verkligen inte.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Ja. Kan ju vara så att Vejdemo är tänkt att vara samma profil som Hartmann i tyngd och driva på kasse i den kedjan. Problemet med det är att om Vejdemo vikarierar för Hartmann får han en ryckig säsong där han inte får öva som center. Släng in Grewe med Åman och Joe, ge honom chansen på riktigt istället?Jim Morrison skrev: ↑2026-09-22 08:32:00Jag har hellre en urstark centersida med något svagare vingar ett tag än en svagare centersida för att stärka upp vingen.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-22 07:52:57En av två saker är det ju. Antingen tycker de att de måste spela Krüger "högre upp" än fjärdekedjan, eller att Salstens centerplats är helig. Eller både och. Historiskt har de väl aldrig, eller knappt, satt Salsten på en kant?Jim Morrison skrev: ↑2026-09-21 20:23:31 Klart det går att ställa frågor kring varför Vejdemo spelas som ytter.
Hellre ha en ytterforward som "placeholder" för Wahlstrom istället för Vejde, förslagsvis någon av de som riskerar att petas (som Grewe). Alla ordinarie ska spela på sina naturliga platser.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2026/27
Flyttades inte Vejdemo ut som vinge delvis pga att han inte spelade merparten av försäsongsmatcherna? Tanken måste väl ändå vara att han ska lira center.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-22 08:32:00Jag har hellre en urstark centersida med något svagare vingar ett tag än en svagare centersida för att stärka upp vingen.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-22 07:52:57En av två saker är det ju. Antingen tycker de att de måste spela Krüger "högre upp" än fjärdekedjan, eller att Salstens centerplats är helig. Eller både och. Historiskt har de väl aldrig, eller knappt, satt Salsten på en kant?Jim Morrison skrev: ↑2026-09-21 20:23:31 Klart det går att ställa frågor kring varför Vejdemo spelas som ytter.
Rätt lyxigt problem vi har alltså. Med tanke på hur Håvard avslutade förra säsongen så är det inte många lag som kan stoltsera med en jämbördig centerlineup.
Säsongen 2026/27
Jag ser bara ett alternativ för våra centrar: Åman, JJ, Vejde och Kryckan (i den ordningen). Förstår inga andra hybridlösningar... sen när kryckan blir småskadad tar Salsten över och centrar där, och blir JJ skadad flyttar vi upp Vejde till andra linan.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).