Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Butta

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Inlägg av Butta »

Om det nu är till någon som helst tröst ska det enligt uppgift ha pågått en rejäl utskällning efter gårdagens match, mindre smickrande ord ska tydligen ha ekat i Hovets inre...
Forza Djurgården!
Bobson

Inlägg av Bobson »

Jockmaniac skrev:Ja fyfan vad härligt att höra någon ryta till ordentligt. Micke Holmqvist är härmed veckans hjälte. Han kanske skulle kunna ersätta micke och Tomas i båset. Köra med en spelande tränare.

- Det verkar ju som vi tror att vi är några jävla världsmästare eller nånting. Vi spelar ju som kärringar därute.

Det är ord från en som är förbannad. Till skillnad ifrån resten som går och flinar och njuter över att lönechecken trillar in. Mer vinnarskalle!
Ja tjena vad han röt ifrån :? förväntar mig inte att någon skulle säga något annat. Det är en sak att snacka och en annan att agera! Jag vill inte höra något snack utan jag vill se handling, jag vill se spelare som spelar för laget, kämpar för varandra, sliter i varje byte!

Tycker mig ha hört flera gånger att vi ska in på mål, in och gröta, slåss för laget och hejochhå det ena och det andra. Jag vill inte höra snack utan jag vill se lite jävlaranamma! Istället för att ens stå och prata hade jag hellre sett honom knäcka en klubba eller vad som helst. Det är för enkelt att stå och säga att "Vi spelar ju som kärringar därute"!

Mindre snack och bortförklaringar och mer handling!!! :evil: :evil:
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Ehh :? Och det vill ju ingen annan än du se? Nä, jag vill se de gå ut och spela stillastående i hörnen och helst också släppa klubban :?

Jag hade självklart också sett vilja på isen och Holmqvist är en av få som visar lite(väldigt lite) hjärta där ute. Vad gör alla andra? De spelar ju verkligen som kärringar därute, han har ju rätt. Men INGEN annan tycker och säger det. Jag skulle vilja höra en intervju med exempelvis Ölvestad. Det skulle låta ungefär så här:

Ja, det är ju dåligt asså. Vi spelar ju skitbra men pucken vill inte in och deras skott studsar in hela tiden. Det är bara otur. Men det är bara att fortsätta slappa eller jag menar kämpa (himmlar med ögonen). Det är ju en dag imorrn också och det är ju bara ett arbete. Pengarna sitter ju där de sitter.

Det här är inget personligt mot just Ölvestad utan en kritik mot 90% av laget och tränarkåren.

VISA HJÄRTA FÖR HELVETE
100% DJURGÅRDSJ***L
Bobson

Inlägg av Bobson »

Du skriver ju själv i ditt tidigare inlägg att Holmqvist är veckans hjälte??? Sen skriver du "..visar lite (väldigt lite) hjärta.." det är ju just detta man börjar bli lite orolig för. Räcker det med att någon står och säger att det är dåligt för att det ska vara acceptabelt, dock med stora marginaler för förbättring. Då kan man ju undra om det finns fans med denna inställning varför skulle det då vara annorlunda inom truppen?

Visa hjärta? Visa hjärta gör jag genom att 90% (dock ej denna då jag låg hemma med feber) av hemma matcherna vara på plats, jag köper souvenirer genom shopen för att generera mer pengar. Vi är några som gör allt vi kan för klubben och jag tycker då att man har rätt att få ställa lite motkrav?!?
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av season »

Kalle skrev:Jag brukar i princip aldrig klaga på tränare, men jag är orolig för dagens DIF.
Man får ut inte ut max ur alla spelare och vi har inte bredd nog för att det vara lugnt att 4-5 spelare inte presterar. Jag tänker framförallt på Danielsson, Figren, Ölvestad och Otto/Linkan (som inte varit dåliga på nått sätt, men jag tycker ändå inte att man får ut 100% ur dessa spelare (jag ser dom som en normalt sett som grymma spelare), som allihop ska vara nyckelspelare i DIF.
Steg 1 är väl kanske att ha fasta formationer där man kan få spelet att klaffa.
Steg 2 är väl att utnyttja det spelarna är bra på, t.ex. spela Danielsson på liknande sätt som man lirade Bengan och att han vet vad han ska göra varje match, varje byte...

Edit. Man kan också helt klart få ut mer ur Stor-Honken.
Håller med dig men jag tror faktiskt medicinen är enklare:
Åk skridskor, fullfölj alla tacklingslägen och var först på pucken. De provade i 10 min igår och krossade brynäs spel direkt med två mål som resultat. Vissa kallar det att spela med hjärtat, jag kallar det lägstakrav för en elitspelare. De har fan betalt för att slita.

Igår fisåkte man och var mer orolig att inte tappa position inför nästa byte. Jag blir fortfarande, nu när jag tänker på det, så jävla arg över alla dessa förnedringar på hemmaplan.
Det blir inte mer "vi älskar er ändå" - nu får laget kämpa lite för den kärleken.

Vi ses imorgon.

*Djuuuuurgååååårdeeeenn!*
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Visa hjärta var inte riktat mot dig det hoppas jag att du förstår :P Jadu han hade bara behövt säga att han har borstat tänderna för att han skulle bli veckans hjälte. Vilka andra finns i Djurgården som ens har lite chans att bli det just nu?
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar