Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Micke1891

Silly Season 2026/27

Inlägg av Micke1891 »

Kimby är inte rätt man! Såg precis lika bedrövligt ut ifrån början som förra säsongen.
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Hitta någon som kan säkra kontraktet sen be om ursäkt, slicka röv eller ge ett erbjudande som inte kan motstås till Robert Ohlsson vet inte annars vem man ens vill ha....
-Sluta spela i Globen...
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av supreme »

Robban har kontrakt med fisk till 2029. Spyr fortfarande att man slarvade bort honom. Men det är tränaren jag helst vill ha tillbaka.
Med det sagt vill jag inte kasta Kimby under bussen än.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Galet att folk vill ha Kimbys huvud efter en match, när vi sett på försäsongen att spelet har blivit bättre och mer puckförande.
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2026/27

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

tadaa123 skrev: 2026-09-20 21:10:04 Galet att folk vill ha Kimbys huvud efter en match, när vi sett på försäsongen att spelet har blivit bättre och mer puckförande.
Förvisso men när paniken infann sig tog vi timeout med en minut kvar... Skarpt. Måste ändå hålla med att det sett bättre ut men tänk om vi kommer till ett läge där vi verkligen måste spela för att vinna. Ser inte hur de här tränarna vänder en matchbild faktiskt. Men jag har mer än gärna fel
-Sluta spela i Globen...
Användarvisningsbild
supreme

Silly Season 2026/27

Inlägg av supreme »

Stockholmimitthjärta skrev: 2026-09-20 21:16:52
tadaa123 skrev: 2026-09-20 21:10:04 Galet att folk vill ha Kimbys huvud efter en match, när vi sett på försäsongen att spelet har blivit bättre och mer puckförande.
Förvisso men när paniken infann sig tog vi timeout med en minut kvar... Skarpt. Måste ändå hålla med att det sett bättre ut men tänk om vi kommer till ett läge där vi verkligen måste spela för att vinna. Ser inte hur de här tränarna vänder en matchbild faktiskt. Men jag har mer än gärna fel
Exakt det här efterfrågades även förra säsongen. Vissa tränare har förmågan att väcka laget, ändra matchbilden och parera det som sker på isen. Jag ser inte det i vårt bås, dock... Nåväl, bara en match in och toppspelare saknas/är rostiga.

Men en timeout med endast en minut kvar och tre mål upp... :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Jag förstår inte riktigt hur spelet kunde se så pass lovande ut under försäsongen för att sedan direkt i premiären falla tillbaka i samma gamla mönster.

Hoppas att det här handlade om premiärnerver och inte om att man medvetet valt att förenkla spelet nu igen när poängen faktiskt står på spel. Får nog ge det mer än en match för att göra en rättvis bedömning åtminstone.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Jim Morrison skrev: 2026-09-20 21:36:23
Jag förstår inte riktigt hur spelet kunde se så pass lovande ut under försäsongen för att sedan direkt i premiären falla tillbaka i samma gamla mönster.

Hoppas att det här handlade om premiärnerver och inte om att man medvetet valt att förenkla spelet nu igen när poängen faktiskt står på spel. Får nog ge det mer än en match för att göra en rättvis bedömning åtminstone.
Kollade om första perioden och min känsla är att det är jäkligt mycket "premiär" sen om man kan välja att kalla det nerver eller inte.

När jag kollar om så reagerar jag nästan direkt på att fokus är på allt annat än att spela hockey när pucken släpps. Grewe står och jag jiddrar med Kovacs innan pucken släpps för att se när spelet faktiskt är igång uträtta precis ingenting. Känns lite som att vi gick i vår egen fälla på nå vis. Tycker 100% att det är rätt att grewe är tänkt att försöka jävlas med Kovacs och ligga tufft på han men gör gärna det när spelet är igång. Vart mest lite charader över det hela igår tycker jag.

Sen tycker jag, även fast det blir en del dump och dom ändå skapar en del lägen så skapar vi ändå en del. Med lite skärpa så sitter tre puckar (blomgrens friläge, minns inte vem som får läget men är en ruggigt fin förflyttning på Lehtinen, sen självklart Pettersens öppna mål.

Men summa summarun är att min känsla är att allt runtomkring tog för mycket fokus från att man faktiskt ska spela en hockeymatch också. Den mentala kampen vann helt klart löven. Matchen i sig påminner ju en hel del om hur våra matchplaner såg ut under förra säsongen, försöka ligga kompakt i egen zon, hoppas att Hellberg (Lehtinen) vaknar på rätt sida samt att man lyckas trycka nån puck i PP typ.
Mash

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mash »

Det är ju inte bara en match. Det är återkommande moment som inte verkar blir lärdomar. T.ex vad var idéen med timeout vid 0-3 och 1 minut kvar? Bristen på timeouts när motståndarlaget har momentum, eller detta konstanta kasta runt i kedjorna och inte bilda något stabilt.

Bristfälliga PP, där absolut han inte har direkta ansvaret men han är ändå headcoach och ska vara ytterst ansvarig för bristande resultat. Premiären var ett jävla skämt från början till slut, vi mötte nykomlingarna och mäktade inte ens med att göra det spännande. Emilios ofattbara miss och han åker runt och skrattar efteråt(!). Konsekvensen ska vara bänkning, och sedan individuell träning tills han fattar att det inte går att missa.

Den ojämna prestationsnivån måste ifrågasättas. Vi kan inte en match spela som ett NHL lag, bara för att en vecka senare spela som division 2. Varför lyckas inte Kimby hålla en stabil formkurva?

Tacksam för SHL avancemanget, men i det ser jag mer en laginsats på isen än en smart coach med bra beslut i båset.
Skriv svar