Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Torpedo Novgorod
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Torpedo Novgorod »

grandstoff skrev:Enligt rykten erbjuder vi Andreas ca 40-50k per månad medan modo erbjuder ca 200k...

I dessa ekonomiskt prövande tider kanske det inte är helt fel att svära i kyrkan.
Att spela alla matcher på Hovet - var det verkligen ett genidrag? Publiken minskar år för år enligt följande statistik från Swehockey:

08/09 - 6084 (hittills i år)
07/08 - 6623
06/07 - 6865
05/06 - 6964
04/05 - 7391
03/04 - 7404

Vad detta beror på kan jag inte svara på, men det har absolut inte blivit något större lyft att spela på Hovet. Bättre stämning - ja. Bättre ekonomi - nej. Vi betalar samma pengar för både Hovet och Globen men företag har sämre möjlighet att profilera sig på Hovet vilket minskar intäkterna därifrån.
Kanske dags att ställa sig frågan vad som är bäst för Djurgården och inte enbart bäst för oss supportar...
Vi har lirat 11 matcher på Hovet så det är lite för tidigt att säga hur det ligger till.
Djurgården har högre publiksnitt på dom här första matcherna än motsvarande period förra året.
Sen är det ALLTID den senare delen av säsongen som drar folk, dom här serielunk-matcherna har ALDRIG dragit mycket folk så att jämföra den här serielunk-perioden med andra hela säsonger kan man inte göra.
Vi skulle inte haft högre publiksnitt om vi hade lirat på Globen, snarare tvärtom.
Sen att det är mindre reklamytor, fanns flertalet tillfällen där DIF inte kunde sälja tillräckligt mycket reklam så det var vitt på stora delar av sargen så det tjänar man inga pengar på...
Globen passar inte DIF Hockey helt enkelt enligt mig, Hovet är en bättre hockyarena och tillräckligt med reklamytor, ge det lite tid...
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Torpedo Novgorod skrev:
grandstoff skrev:Enligt rykten erbjuder vi Andreas ca 40-50k per månad medan modo erbjuder ca 200k...

I dessa ekonomiskt prövande tider kanske det inte är helt fel att svära i kyrkan.
Att spela alla matcher på Hovet - var det verkligen ett genidrag? Publiken minskar år för år enligt följande statistik från Swehockey:

07/08 - 6623
06/07 - 6865
05/06 - 6964
04/05 - 7391
03/04 - 7404

Vad detta beror på kan jag inte svara på, men det har absolut inte blivit något större lyft att spela på Hovet. Bättre stämning - ja. Bättre ekonomi - nej. Vi betalar samma pengar för både Hovet och Globen men företag har sämre möjlighet att profilera sig på Hovet vilket minskar intäkterna därifrån.
Kanske dags att ställa sig frågan vad som är bäst för Djurgården och inte enbart bäst för oss supportar...
Vi har lirat 11 matcher på Hovet så det är lite för tidigt att säga hur det ligger till.
Djurgården har högre publiksnitt på dom här första matcherna än motsvarande period förra året.
Sen är det ALLTID den senare delen av säsongen som drar folk, dom här serielunk-matcherna har ALDRIG dragit mycket folk så att jämföra den här serielunk-perioden med andra hela säsonger kan man inte göra.
Vi skulle inte haft högre publiksnitt om vi hade lirat på Globen, snarare tvärtom.
Sen att det är mindre reklamytor, fanns flertalet tillfällen där DIF inte kunde sälja tillräckligt mycket reklam så det var vitt på stora delar av sargen så det tjänar man inga pengar på...
Globen passar inte DIF Hockey helt enkelt enligt mig, Hovet är en bättre hockyarena och tillräckligt med reklamytor, ge det lite tid...
Jag är medveten om att det är en grov generalisering, men att vi har tappat ca 800 besökare per match (03/04-07/08) är siffror som är svåra att bortse ifrån. Sen skyller jag inte detta på Hovet, men jag ifrågasätter varför Hovet skulle vara så självklart mycket bättre för Djurgården.
Enligt det du säger borde vi få ett uppsving ju längre in på säsongen vi kommer, och jag hoppas verkligen du har rätt, för alternativet vill jag inte ens tänka på. Om den publikmässiga kräftgången fortsätter kommer fallet bli hårt.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

MoDo är intresserade av Andreas Holmqvist...
Skriv på ett nytt kontrakt fort, vi behöver honom!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3804298.ab
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

grandstoff skrev:
Torpedo Novgorod skrev:

07/08 - 6623
06/07 - 6865
05/06 - 6964
04/05 - 7391
03/04 - 7404

Jag är medveten om att det är en grov generalisering, men att vi har tappat ca 800 besökare per match (03/04-07/08) är siffror som är svåra att bortse ifrån. Sen skyller jag inte detta på Hovet, men jag ifrågasätter varför Hovet skulle vara så självklart mycket bättre för Djurgården.
Enligt det du säger borde vi få ett uppsving ju längre in på säsongen vi kommer, och jag hoppas verkligen du har rätt, för alternativet vill jag inte ens tänka på. Om den publikmässiga kräftgången fortsätter kommer fallet bli hårt.
Som sagt så har det varit mer publik iår än tidigare är vid denna tidpunkt. Den som lever får se. Däremot bör varje Djurgårdare rannsaka sig själv. Ska jag se matchen på c+ eller ta mig till hovet? Varje krona räknas.

DIFhockey har erbjudanden till nästintill varje match. Ta vara på det. Dra med så mycket polare/familj som möjligt. Om alla satsar eller har ett personligt mål att få med 2-3 kompisar varje gång man går så blir inte bara den egna upplevelsen bättre, utan DIF får in mer cash.

Jag ska börja rannsaka mig själv. Har trotsallt missat en hemmamatch iår. Utan giltig frånvaro. Det händer inte igen. Samtidigt vill man ju se att spelarna kämpar.
Född till sportchef.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Biljetterna är dyrare än förra året. Har vi i snitt typ 6100 (gissning) så ligger vi inte särskilt långt efter förra årets snitt = ~6600. Vi går således plus eller jämt jämfört med tidigare säsong redan nu. Publiken ökar ju längre säsongen går. Det vet vi sedan tidigare. Men DIF _MÅSTE_ börja vinna på hemmaplan om det ska lockas hit folk.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Vilka möjligheter finns för externa finansiärer att gå in och betala en del av spelares lön? Tänker främst på att öka möjligheterna för att kunna behålla A. Holmqvist utan att skjuta ekonomin i sank.
Vill minnas att ssk gjorde en liknande manöver för ett antal år sen där sponsorer betalade hela lönen för ett av deras nyförvärv.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Det känns verkligen som att vi är halvvägs nere i graven när vi kräver att man ska rannsaka sig själv och gå på hockey för att klubben behöver pengar. Kan man inte erbjuda tillräckligt bra underhållning får man finna sig i ekonomiska beskymmer, så är det.

På lång sikt är det väl ingen som på allvar tror på att det här ska lösa sig om ingen miljardär hostar upp en ny arena eller köper ut och gör om Hovet totalt. Annars är vi rökta sillar hela gänget.
Bigge

Inlägg av Bigge »

odburt skrev:Det känns verkligen som att vi är halvvägs nere i graven när vi kräver att man ska rannsaka sig själv och gå på hockey för att klubben behöver pengar. Kan man inte erbjuda tillräckligt bra underhållning får man finna sig i ekonomiska beskymmer, så är det.

På lång sikt är det väl ingen som på allvar tror på att det här ska lösa sig om ingen miljardär hostar upp en ny arena eller köper ut och gör om Hovet totalt. Annars är vi rökta sillar hela gänget.
Håller med!

Detta känns som konstgjord andning.

Är vid sådana här tillfälle man hade trott att kanske Anschutz kunde hjälpa oss
Tänker mest på A. Holmqvist lön
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Ingen kommer någonsin att tvingas gå på hockey, men det är upp till var och en att se till vad man kan göra för att förbättra situationen och därefter välja om man tycker att insatsen är värd ansträngningen.
Djurgården sitter i skiten. Frågan är nu vad du som läser det här tänker göra åt det. För allting går att vända, men det krävs att man tar tag i det och agerar. Ta med polarna och gå till Hovet. Heja fram Djurgården och dansa samba. Att inte göra nånting vinner ingen på.
Lucas

Inlägg av Lucas »

warrant skrev:Blindenbacher till nästa säsong kanske..
Roos skriver att FBK värvat denne Blindenbacher. Så var det med det.

http://blogg.aftonbladet.se/26080
Bigge

Inlägg av Bigge »

grandstoff skrev:Ingen kommer någonsin att tvingas gå på hockey, men det är upp till var och en att se till vad man kan göra för att förbättra situationen och därefter välja om man tycker att insatsen är värd ansträngningen.
Djurgården sitter i skiten. Frågan är nu vad du som läser det här tänker göra åt det. För allting går att vända, men det krävs att man tar tag i det och agerar. Ta med polarna och gå till Hovet. Heja fram Djurgården och dansa samba. Att inte göra nånting vinner ingen på.
De flesta andra lag värvar när de sitter i skiten. DIF får hoppas på fler folk på matcherna.
Man kan inte vara så beroende av besökare som DIF är, speciellt inte när de inte presterar som de ska på isen.

Detta resonemang håller inte, ska DIF bli bland de BÄSTA igen som de säger så måste man få in pengar från annat håll, än bara entre pengar, å skit summor från kaffe,godis,mat

Enda sättet vi överlever är en egen arena.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Stockholms kommun verkar ju inte vara så jävla pigga på att hjälpa till där dock :(
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Vipul

Inlägg av Vipul »

AAAAAJJJJJJJJJJJJJJJ..måste gjort ont..Patric Hörnqvist nedflyttad till ahl:/

http://predators.nhl.com/team/app/?serv ... eid=393438
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Vipul skrev:AAAAAJJJJJJJJJJJJJJJ..måste gjort ont..Patric Hörnqvist nedflyttad till ahl:/

Varför det? Det är ett jättesteg emellan NHL och elitserien och vi framstår som ett gäng amatörer jämte dem.
Om Andrej Komac skulle gå till United, skulle han grina över att lira i B-laget då?
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Vipul skrev:AAAAAJJJJJJJJJJJJJJJ..måste gjort ont..Patric Hörnqvist nedflyttad till ahl:/

Skandal! han platsar helt klart i predators..pajas coach dom har :wink:
Låst