SHL 26/27 Djurgårdens IF - Björklöven 19/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Inlägg av SkallePer »

Citerar MDB i DIF podden...
""-Sen som.jag tycker, och det Djurgården alltid ska vara. Vi ska ligga Längst fram, Driva nytänkandet och ha flest idéer "".

Hur Rimmar det med vårt spel förra säsongen och totala brist på tillräcklig utveckling??
Hur rimmar det med att fortsätta med Kimby ?
Eller gäller det allt förutom det viktiga? Spelet..

Vi förtjänar och kräver så mycket bättre än det vi får med med Kimby och hans sätt att spela.

Verkligen att ligga I framkant !! Nytt och Fräscht. Fagervall och Säcken är föredömen.. Inte Hardy och Robban..
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Varför fick inte klacken stå närmast där Djurgården anfaller i period 1 och 3?
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

SkallePer skrev: 2026-09-19 20:50:49 Citerar MDB i DIF podden...
""-Sen som.jag tycker, och det Djurgården alltid ska vara. Vi ska ligga Längst fram, Driva nytänkandet och ha flest idéer "".

Hur Rimmar det med vårt spel förra säsongen och totala brist på tillräcklig utveckling??
Hur rimmar det med att fortsätta med Kimby ?
Eller gäller det allt förutom det viktiga? Spelet..

Vi förtjänar och kräver så mycket bättre än det vi får med med Kimby och hans sätt att spela.

Verkligen att ligga I framkant !! Nytt och Fräscht. Fagervall och Säcken är föredömen.. Inte Hardy och Robban..
Drömmare gillar inte verkligheten och kör med någon form av barnatro att allt kunde vara annorlunda "om bara".
Det är en enkel hållning som dock bara fungerar i kombination med brist på ansvar. I samma stund som drömmarna får inflytande och ansvar brukar de försvinna likt skuggor på natten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Hur många förluster i rad klarar Kimby?
BigJ

Inlägg av BigJ »

När vi förra året spelade som rövar men ändå lyckades vinna undrade jag om övriga lag kommit överens om att torska varsin match mot nykomlingen. Man kan ju hoppas att det var anledningen till debaclet i kväll...

För info så torskade samtliga lag minst en match mot oss förra säsongen 😚
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

40-18 i skott på mål, wow. Kändes verkligen inte som det från Globen. Björklöven höll oss på utsidan jäkligt bra, synd att våra backar inte kan göra det tillbaka. Björklövens skott betydligt farligare.

MDB får plocka upp telefon snart om PA inte får ordning på den konstanta hönsgården i våran zon.
BigJ

Inlägg av BigJ »

tadaa123 skrev: 2026-09-19 21:49:23 40-18 i skott på mål, wow. Kändes verkligen inte som det från Globen. Björklöven höll oss på utsidan jäkligt bra, synd att våra backar inte kan göra det tillbaka. Björklövens skott betydligt farligare.

MDB får plocka upp telefon snart om PA inte får ordning på den konstanta hönsgården i våran zon.
Fast man kan ju inte bara prata om hönsgård i egen zon, vilket det förvisso var, näran gör 0 mål framåt. På papperet har vi kanske förstärkt anfallet mest men av det syntes intet...
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Inlägg av Art Vandelay »

SkallePer skrev: 2026-09-19 20:20:06
Art Vandelay skrev: 2026-09-19 19:57:59
fryppe skrev: 2026-09-19 19:56:21
Art Vandelay skrev: 2026-09-19 19:54:51
Mattias_87 skrev: 2026-09-19 19:48:05
Tyvärr är det nog så att utan Globenmatcher hade vi inte värvat Wahlstrom och Brouillard t.ex. Utan en betydligt sämre version av dom.
Det där har nog ingenting med det att göra. Det måste vara externa pengar som används.
4ggr så mycket intäkter för en match i jordgloben jämfört med hovet tyvärr.
Jo jag vet.
Ja. Visst. Kanske det.

Men̈ huvudproblemet är att Djurgården och dess supportrar inte kan mobilisera mer än man gör.. spelar ingen roll om bortasupportrarna är 2000-3.000.. VI ÄR 11-12.000 !
Alltså Djurgårdens IF, Premiär hemma i Stockholm.. vi ska kunna sjunga ut dom och läxa upp hur enklet som helst, kunma skapa jordens trag. Deras nummer ska bara vara extra tändvätska att sjunga högre och kasta mer dryck/popcorn/en och annan stol på de som vågat sig till ej angivna platser.

Vi är.10.000 fler men gnäller attt DOM hörs för mycket ..
Snacka om förlorar mentalitet. Brukar gilla dina inlägg Art men du börjar i helt fel ände.
Nu hänger jag inte med här. Vad är det för ände jag börjar i?
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Mash skrev: 2026-09-19 20:46:12 Alla lever på gamla meriter som 09/10 slutspelet, kvartsfinalen 2011 och möjligtvis kvalserien 2014, men alla år efter det är det enbart fåtal ljusglimtar med majoritet av mediokra insatser. Nu har resultaten i Globen gjort sin beskärda del i att dra ned stämningen totalt, men jag kan inte minnas en läktarinsats från Globen som jag känner "det här vill jag göra igen", istället är det ren ångest och frustration att bevittna en invasion återigen och en blek läktarinsats.
Att förlora matcher på tveksamma sätt hör lite till. Det är 52 omgångar, det kommer att hända mycket. Det som istället sticker ut som anmärkningsvärt för mig är just klackdiskussionen, som ni diskuterar här ovan. Vissa här inne verkligen kämpar för att säga att det inte är så illa, det är sämre på TV, det är dålig mikrofonplacering osv osv.

Jag må vara färgad för att jag varit skeptisk länge, men jag som var på plats idag, placerad ungefär vid mittlinjen och som har fullgod hörsel i båda mina öron hörde tydligt att vi blev överkörda i läktarkampen. Är faktiskt chockad över att det finns folk som envisas om att sådant inte var fallet, när det är en sådan extremt tydlig överkörning. På vår hemmaplan.

Precis som du säger så lever folk på gamla meriter. Ja, det är svårare att få till stämning i Globen, men 09/10 som du nämner hade vi helt sjukt stämning i Globen. Nej, det kan inte alltid vara så, men det går inte heller att låtsas som att det alltid är så. Sedan blir ju problemet här inte att det är svårare att skapa stämning i Globen. Bönderna på plats lyckades skapa bättre stämning än oss med EXAKT samma förutsättningar och det är helt och hållet klackens fel. Det finns många i klacken som gör ett helt fantastiskt jobb och ska ha all hyll, men det finns betydligt många fler som inte gör ett skit.

Den dassiga stämningen på våra matcher är ett riktigt problem och det blir bara ett större problem av att folk går och låtsas som att vi är bäst i världen för att vi imponerade för 15 år sedan. Men kör man "sittplats ställ er upp" en gång till så kanske det löser sig.
Skriv svar