SHL 26/27 Djurgårdens IF - Björklöven 19/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ

Inlägg av BigJ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-09-16 20:04:08 Mycket stor möjlighet att vinna.
Vi har ett klart bättre lag än dem.
De har medioker forwardsida, allsvensk backsida. Seriens sämsta målvakter. Inga bra nykomlingsingridienser för att undvika kval.
Visserligen är min bedömning baserad på hur det ser ut här och nu, men Löven måste värva 2-3 spelare, minst, innan kvalet börjar.

Vad talar emot seger?
Globen
Nykomling på andra sidan
Löven kommer ju vinna några matcher, skulle inte falla baklänges av förvåning om en av dem kommer i premiären.

5-1 ?
Fast de har en väldigt kompetent tränare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev: 2026-09-17 21:01:56
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-09-16 20:04:08 Mycket stor möjlighet att vinna.
Vi har ett klart bättre lag än dem.
De har medioker forwardsida, allsvensk backsida. Seriens sämsta målvakter. Inga bra nykomlingsingridienser för att undvika kval.
Visserligen är min bedömning baserad på hur det ser ut här och nu, men Löven måste värva 2-3 spelare, minst, innan kvalet börjar.

Vad talar emot seger?
Globen
Nykomling på andra sidan
Löven kommer ju vinna några matcher, skulle inte falla baklänges av förvåning om en av dem kommer i premiären.

5-1 ?
Fast de har en väldigt kompetent tränare.
Sant, han är riktigt bra.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Mash

Inlägg av Mash »

Doyle 1 skrev: 2026-09-17 09:55:50 Lite missnöje bland lövenfans om järnkaminernas uppmaning o stå upp på sittplats..
——————————————————————————————————
Kommer bli massa tjafs på läktarna om en del sittplatsare tar till sig uppmaningen och står hela matchen. Få vill betala premiumpris för långsidorna för att i praktiken få en ståplats. Och hur tänker man att det ska bli för alla som ser matchen med barn? Finns ju liksom en anledning till att ingen ställer sig i ståplats med yngre barn. Och sedan får man ha respekt för att det finns de som inte har ork att stå hela perioder.

Älskar ståplatskultur, men den har uppmaningen från Järnkaminerna var bara korkad. Vill man göra hela Globen till ståplats får man kommunicera det innan biljettsläppet och inte komma på det precis innan nedsläpp.

Tycker också att det är patetiskt att skriva att stämningen ska vara sådan att ingen lövare ska våga göra ljud från DIF:s sektioner (alla sektioner förutom delar av Lövens kortsida?). Tänkte att utspelen om ”fri jakt på lövare som köpt platser på sittplats” endast var något som vissa forumidioter kan skriva, men nu anspelar ju supporterföreningen på just detta.
Ta seden dit man kommer. Passar det inte så stanna i skoterstugan! Globen är vårt så ur spår bönder
Användarvisningsbild
Oulf
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Säsongskorthalsduken..någon som har info om utlämning imorgon ?
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Sittplats=Sitta ner
Ståplats=Stå upp.

Inte fan vill jag ha nån framför mig i 60min som står upp
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Manijock

Inlägg av Manijock »

Eriksson skrev: 2026-09-18 12:21:31 Sittplats=Sitta ner
Ståplats=Stå upp.

Håll dig hemma då....

Såvida man inte står på handikappläktare så får man vara beredd att stå när man går på DIF. Sådant tryck som vi fick i Globen 2010 får man inte med en sittande sittplats. Det är detta som ska skilja oss från övriga stämningen i Sverige. Det ska vara hatiskt, elektriskt och galet. Det är DIF på hemmaplan för mig!

Inget popcorn-tuggande fettoskap.
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Manijock skrev: 2026-09-18 12:24:11
Ståplats=Stå upp.

Håll dig hemma då....

Såvida man inte står på handikappläktare så får man vara beredd att stå när man går på DIF. Sådant tryck som vi fick i Globen 2010 får man inte med en sittande sittplats. Det är detta som ska skilja oss från övriga stämningen i Sverige. Det ska vara hatiskt, elektriskt och galet. Det är DIF på hemmaplan för mig!

Eh, ibland vill man bara kolla en hockeymatch med familjen. Det bör respekteras.
Manijock

Inlägg av Manijock »

tadaa123 skrev: 2026-09-18 14:05:50
Ståplats=Stå upp.

Håll dig hemma då....

Eh, ibland vill man bara kolla en hockeymatch med familjen. Det bör respekteras.
Visst, jag tar med min dotter på hockey också. Står folk då, så får hon stå på stolen. Men klart, familjeläktaren kan väl också tas i undantag. Men övriga arenan ska leva. Det innefattar stående, om inte hela matchen, så åtminstone stora delar av den.
Mash

Inlägg av Mash »

Ståplats=Stå upp.

Håll dig hemma då....

Hear, hear!

Mig veterligen tycker ungarna det är roligare med fest och röj som vi hade under tidigt 2010-tal samt senaste HA-slutspelet, jämfört med pappersklappande bönder som sjunger "andra sidan är ni klara" stup i kvarten.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Bra drag i globen i kväll, hoppas för guds skull att vi överröstar det i morgon
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Ståplats=Stå upp.

Håll dig hemma då....

Älskar att du lyckas klämma in både "håll dig hemma" och "fettoskap" i samma inlägg samtidigt som du håller föreläsning om supporterkultur. Mästerligt

Tur att du är här och visar hur inkluderande supporterkultur ska fungera. Allt verkar ju vara väldigt enkelt i din värld: tycker man som du är man supporter, tycker man annorlunda kan man stanna hemma.

Du verkar vara levande bevis på att högljudd och genomtänkt inte alltid går hand i hand.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Manijock

Inlägg av Manijock »

Problemet var att vi blivit bekväma med bra drag. Det blev någon sorts sanning att vi är bäst, utan att arbeta för det. Det går inte att ha det där mentala draget när det finns folk på läktaren som surar för att man inte ser perfekt hela tiden när man sitter ner. Eller som springer till publikvärdar för att några skriker ovårdade ord.

Men fortsätter det genomsyra våra läktare är vi snart omsprungna av Rögle typ. Så undrar folk vad som gick snett sen...
thelinho
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2026-09-18 19:53:06 Problemet var att vi blivit bekväma med bra drag. Det blev någon sorts sanning att vi är bäst, utan att arbeta för det. Det går inte att ha det där mentala draget när det finns folk på läktaren som surar för att man inte ser perfekt hela tiden när man sitter ner. Eller som springer till publikvärdar för att några skriker ovårdade ord.

Men fortsätter det genomsyra våra läktare är vi snart omsprungna av Rögle typ. Så undrar folk vad som gick snett sen...
Det kommer kanske aldrig bli som förr, sett över hela matcher, men visst kan Hovet fortfarande koka. Krävs övertid och slutspel för att vi ska minnas gamla dagar. Avgörandet mot SSK i match 7 var bland det mäktigaste på 20-talet.

Det är dessa ögonblick man fortfarande lever för.

Sväva i det blå
Skriv svar