I en värld där pengar styr är jag glad över profilen som vi valt. Pavol Regenda till HV. En mycket bra spelare, men ack så själlöst lag.
Vi har en till majoriteten hemodlad centersida och framförallt många svenska toppspelare - HV har ett legoknekt-plockepinn med Rousek, Mysak, Myrstack, Heppo, Beppo, Kloos och Moose. Den som andas mest HV hänger löst på ett tryout-kontrakt.
Och folk undrar varför HV får kvala varenda säsong.
Säsongen 2026/27
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Säg den glädje som varar
Säsongen 2026/27
Är det rentav värt att flytta ut Vejdemo på kanten för att få upp Krüger i tredje?
Hudon - Josefson - Wahlstrom
Snively - Åman - Hartmann
Vejdemo - Krüger - Gunler
Pettersen - Salsten - Blomgren
Hank
Hyggligt djup!
Hudon - Josefson - Wahlstrom
Snively - Åman - Hartmann
Vejdemo - Krüger - Gunler
Pettersen - Salsten - Blomgren
Hank
Hyggligt djup!
Säsongen 2026/27
Enligt MP och Svensson har vi 5:e dyraste trupp denna säsong. En del killgissningar, en del konkreta siffror.
Skellefteå 12:a.
Gunler 160-170k/mån. Inte så mycket mer info än så annat än de självklara 300+arna: Hellberg, Åman Lindström osv. Vi har nog flest spelare med 300k+/mån i ligan.
Samtidigt har vi också spelare med hyffsad rabatt:
Marmenlind, Hartmann, Stockselius, Krüger, Josefsson, Grewe, Blomgren.
Skellefteå 12:a.
Gunler 160-170k/mån. Inte så mycket mer info än så annat än de självklara 300+arna: Hellberg, Åman Lindström osv. Vi har nog flest spelare med 300k+/mån i ligan.
Samtidigt har vi också spelare med hyffsad rabatt:
Marmenlind, Hartmann, Stockselius, Krüger, Josefsson, Grewe, Blomgren.
Säsongen 2026/27
Målsättningen från min sida är samma som förra året, att säkra kontraktet, med tillägget att jag vill se ett stabilare och mer moget spel i år. Vi håller fortfarande på att försöka att etablera oss i shl. Det är en oerhört stark liga och det gäller att vara ödmjuka och ha tålamod i år också.
Säsongen 2026/27
För topp 6? Tvek, alldeles för mycket oklarheter. Framförallt gällande backsidan. Lindström är en av seriens svagare backar ifjol enligt mig och klassas fortfarande som typ tvåa/trea här. Ettan har en luddig skada! Centersidan och måvaktssidan är väl det enda som håller topp 6-klass. Kan i resten överraska är det inte omöjligt, men att tränarna hänger löst om vi kommer till åttondel typ, är kanske lite väl. Nummer 1 är även denna säsong att inte hamna i bottenstrid. Sett alldeles för många äckliga år två för nykomlingar för att rusa iväg. Sen är det en väldigt stor andel potentiella topplag. SHL har en bred spets. Skellefteå, Frölunda, Färjestad, Rögle, Luleå och Brynäs känns alla som guld-kandidater.mb81 skrev: ↑2026-09-17 15:49:25Jag tycker vi har bra trupp. Det behövs väl ingen podd för att se?Manijock skrev: ↑2026-09-17 14:49:22SkrällJim Morrison skrev: ↑2026-09-17 11:32:54 Håller absolut med podden förövrigt, vi har en trupp för top6. Nu är det upp till bevis för tränarna.Undrar om Mb också håller med Robin?!
Bra att du äntligen lärt dig någontingJim Morrison skrev: ↑2026-09-17 15:05:06Vi åker ur om inte Hank eller Grewe lirar!Manijock skrev: ↑2026-09-17 14:49:22SkrällJim Morrison skrev: ↑2026-09-17 11:32:54 Håller absolut med podden förövrigt, vi har en trupp för top6. Nu är det upp till bevis för tränarna.Undrar om Mb också håller med Robin?!
Säsongen 2026/27
Jag slängde in en månadslön.
-
Osten östlund
Säsongen 2026/27
Linor inför premiären?
Joe Snively – Nils Åman – Sebastian Hartmann
Charles Hudon – Jacob Josefson – Noel Gunler
Theo Stockselius – Marcus Krüger – Lukas Vejdemo
Emilio Pettersen – Håvard Salsten – David Blomgren
Extra Hank eller Grewe.
Joe Snively – Nils Åman – Sebastian Hartmann