Mitt största frågetecken är dock Lucas C. Har inte sett honom spela, så vet inte mycket om honom. Hoppas och tror att han är en toppback, men hur länge kommer han vara skadad? Och kommer han kunna gå för fullt sen? Annars saknar jag är toppback i detta lag.
Som ni nämner så tappar vi inte så mycket på J-VM. Då är det istället hur bra vi klarar oss från skador som kommer bestämma hur högt vi hamnar i tabellen. Sen har de andra lagen förstärk också såklart. Men vårt lag ser betydligt bättre ut på pappret än vad jag vågade hoppas på inför den här säsongen.
Vore kul om Lindström kunde ta ett rejält steg i år. Och att Blomman och JJ fortsätter som på försäsongen.
Krüger är oerhört viktig! Målvaktssidan är jag inte alls orolig för där Marmen är en riktigt bra back-up. Bara inte Hellberg går sönder.
Funderar också på ekonomin. Nu har vi många dyra pjäser. Har vi fått in externt kapital tro?
Förra årets dyra värvningar (Pettersen, Lindström, Hudon, Snively) har kryddats med Lucas C, Brouillard, Whalstrom, Åman, Vejdemo) som inte heller lär vara billiga. Har vi högst löner i SHL tro?