Säsongen 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF#1

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF#1 »

Jag trodde inte vi skulle få in, en på förhand, så stark top 6 forward. Nu ser det verkligen spännande ut :) Och får vi bara ihop det här så ser jag absolut att vi skulle kunna slåss om top 6 i tabellen. Taggad!
Mitt största frågetecken är dock Lucas C. Har inte sett honom spela, så vet inte mycket om honom. Hoppas och tror att han är en toppback, men hur länge kommer han vara skadad? Och kommer han kunna gå för fullt sen? Annars saknar jag är toppback i detta lag.
Som ni nämner så tappar vi inte så mycket på J-VM. Då är det istället hur bra vi klarar oss från skador som kommer bestämma hur högt vi hamnar i tabellen. Sen har de andra lagen förstärk också såklart. Men vårt lag ser betydligt bättre ut på pappret än vad jag vågade hoppas på inför den här säsongen.
Vore kul om Lindström kunde ta ett rejält steg i år. Och att Blomman och JJ fortsätter som på försäsongen.
Krüger är oerhört viktig! Målvaktssidan är jag inte alls orolig för där Marmen är en riktigt bra back-up. Bara inte Hellberg går sönder.

Funderar också på ekonomin. Nu har vi många dyra pjäser. Har vi fått in externt kapital tro?
Förra årets dyra värvningar (Pettersen, Lindström, Hudon, Snively) har kryddats med Lucas C, Brouillard, Whalstrom, Åman, Vejdemo) som inte heller lär vara billiga. Har vi högst löner i SHL tro?
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Osten östlund

Säsongen 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

dlopajo skrev: 2026-09-17 07:49:41 Tror vi tränarstaben kommer köra en säsong till med en kedjetombola som går på högvarv?
Hoppas på att allt flyter på. Alla är nöjda och minimalt med skador.

Finns många utmaningar denna säsongen, för tränarna.

Högre målsättning. Bättre spelare, med högre kravbild på speltid. Hitta ett " nytt spel ".

- Lånas Grewe ut?

- Blomman hyllas, speltid för honom?

- Blir Gunler en ny " Ylönen "?

- Behöver vi en back till ( Sanny gissade på det )?

- Speltid Salsten ( bygger på att Kruger och JJ vilar, är skadade )?

Hellberg. Sannolikheten att han ska vara skadefri. Prestera minst lika bra som förra säsongen?

Kul att det börjar. Man ser fram emot att se det live på lördag!
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-09-17 08:17:27, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
dlopajo
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av dlopajo »

mb81 skrev: 2026-09-17 07:55:27
dlopajo skrev: 2026-09-17 07:49:41 Tror vi tränarstaben kommer köra en säsong till med en kedjetombola som går på högvarv?
Kommer nog vara ett sökande i början men tror det blir lättare sätta i år.
Snively-Åman-Hartmann känns väl som den första man satt än så länge. Sen om det blir så i mars så har de gjort en bra säsong. Tror inte vi kommer ha samma omsättning av spelare och inget jvm denna säsong.

Men beror väl lite på hur det går i början av säsongen.
Är fan lite orolig att de spårar ur givet att de har många valmöjligheter. Vi har inte lika tydliga kompetensskikt i år som förra året tycker jag.

Sen....alla ska kunna spela med alla är en överlevnadsprincip och inte en vinnarprincip. Dags att börja försöka vara en vinnare och inte bara undvika att vara en förlorare.
Osten östlund

Säsongen 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

DIF#1 skrev: 2026-09-17 07:57:07 Jag trodde inte vi skulle få in, en på förhand, så stark top 6 forward. Nu ser det verkligen spännande ut :) Och får vi bara ihop det här så ser jag absolut att vi skulle kunna slåss om top 6 i tabellen. Taggad!
Mitt största frågetecken är dock Lucas C. Har inte sett honom spela, så vet inte mycket om honom. Hoppas och tror att han är en toppback, men hur länge kommer han vara skadad? Och kommer han kunna gå för fullt sen? Annars saknar jag är toppback i detta lag.
Som ni nämner så tappar vi inte så mycket på J-VM. Då är det istället hur bra vi klarar oss från skador som kommer bestämma hur högt vi hamnar i tabellen. Sen har de andra lagen förstärk också såklart. Men vårt lag ser betydligt bättre ut på pappret än vad jag vågade hoppas på inför den här säsongen.
Vore kul om Lindström kunde ta ett rejält steg i år. Och att Blomman och JJ fortsätter som på försäsongen.
Krüger är oerhört viktig! Målvaktssidan är jag inte alls orolig för där Marmen är en riktigt bra back-up. Bara inte Hellberg går sönder.

Funderar också på ekonomin. Nu har vi många dyra pjäser. Har vi fått in externt kapital tro?
Förra årets dyra värvningar (Pettersen, Lindström, Hudon, Snively) har kryddats med Lucas C, Brouillard, Whalstrom, Åman, Vejdemo) som inte heller lär vara billiga. Har vi högst löner i SHL tro?
Ekonomi. Förra året hade vi en budget för ett mittenlag i SHL.

Vi har troligtvis bl a dom högre löne budgetarna i SHL ( Åman är väll bäst betald )? Några NHL miljoner in. Samt så historiskt, har rika Djurgårdare skjutit in pengar. Minnet sviker, men var det inte ca 11 miljoner i gåvor förra säsongen?
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-09-17 08:19:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Det hoppas jag inte. De sämsta lagen i ligorna brukar ha en gemensam nämnare - många olika kedjekombinationer.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2026/27

Inlägg av Döden »

Nu har jag inte sett några försäsomgsmatcher, men av vad jag läst så är PP fortfarande ett sorgebarn, eller?
Känns lite som en nyckel, många bortslarvade mål/poäng pga den spelformen senaste säsongerna. Hoppas nytillskotten kan ge oss en skjuts där.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2026/27

Inlägg av fryppe »

Döden skrev: 2026-09-17 09:11:02 Nu har jag inte sett några försäsomgsmatcher, men av vad jag läst så är PP fortfarande ett sorgebarn, eller?
Känns lite som en nyckel, många bortslarvade mål/poäng pga den spelformen senaste säsongerna. Hoppas nytillskotten kan ge oss en skjuts där.
Svårt att säga när vi inte ställt upp med fullt första PP ännu.
Användarvisningsbild
DIF#1

Säsongen 2026/27

Inlägg av DIF#1 »

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2026/27

Inlägg av mb81 »

mb81 skrev: 2026-09-17 07:45:57 Är det Wahlstrom eller Wahlström? Hans farsa heter Wahlström men han verkar heta Wahlstrom.
Skrev innan jag hörde podden. Men borde vara på svenska ändå?
Boven

Säsongen 2026/27

Inlägg av Boven »

DIF#1 skrev: 2026-09-17 09:24:38 Angående Whalstrom:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lde-mellan
Som vanligt har aftonbladet tydligen direkt insyn i våra spelaravtal och vi betalar spelaren 1000 miljarder...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Boven skrev: 2026-09-17 09:55:18
DIF#1 skrev: 2026-09-17 09:24:38 Angående Whalstrom:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lde-mellan
Som vanligt har aftonbladet tydligen direkt insyn i våra spelaravtal och vi betalar spelaren 1000 miljarder...
Lustigt att det bara är våra löner som läcker.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar