Henkos skrev: ↑2026-09-11 14:16:01
Varför intr Kryckan ihop med Pettersen och Grewe. Den hade blivit ganska jobbig att möta.
Det är ett alternativ. Men till premiären är jag tveksam till om Vejdemo är redo och i matchform, helt osynlig under försäsongen dessutom, han kommer bli nyttig på sikt men premiären är bara en vecka bort och jag föredrar att hålla ihop kedjorna som börjat hitta kemi tillsammans och tror vi har störst chans till seger om vi inte börjar ändra om i alla kedjor. Hade spelat såhär mot Björklöven:
Hank ska givetvis få endel byten och köra skiten ur Alfred Barklund och övriga backar.
Och Vejdemo på läktaren?
Jag tror att det hade varit en dålig idé att börja kasta om i alla kedjor bara för att en kall och nyligen skadad Vejdemo ¨måste¨ in. Sen handlar det lite om fingertopskänsla jag tror laget jag satte ihop blir grymt svårslagna i en premiär, det ska och kommer vara en fysisk match.
Låt Vejdemo träna ikapp ordentligt och ta med honom ner till Ängelholm istället så kan Hank vila den matchen.
Vejdemo har varit en av våra bästa på försäsongen. Vore konstigt om vi börjar vila våra bästa spelare. Det är en dryg vecka kvar till premiären. Är han redo spelar han såklart.