Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 18/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Ytterligare en otroligt pinsam insats på hemmaplan och nu dröjer det inte länge innan jag kräver Monténs avgångspapper på bordet!

Detta håller tamigfan inte. Vi har det bästa laget på pappret sen senaste gulden och vi kan inte ens förmå att skapa en enda riktigt het målchans utöver våra power play i en hemmamatch mot ett säckgäng som Brynäs på Hovet. Vi är överlägset sämst i serien spelmässigt. Vidrigt, äckligt, otroligt dåliga är vi. Helt fantastiskt.

Jimmie bör inte spela en minut till innan ett eventuellt slutspel, för det verkar bara vara där han kan tända till. Människan är pinsamt bedrövlig.

Tror inte att alla här inne förstår allvaret... har man inte fått ordning på spelet efter 23 matcher med vår spelartrupp är någonting väldigt sjukt i föreningen. Och det kommer INTE att bli bättre så länge vi inte gör några förändringar.

Vår sportkommité har gjort ett otroligt jobb och värvat väldigt bra den här säsongen. Publiken ställer upp som aldrig förr. Styrelsen jobbar med enormt hjärta för förening och älskar oss fans. Men vad fan gör laget och särskilt lagledningen?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hjälp mig. Jag har aldrig nånsin varit så orolig för Djurgårdens IF Ishockeyförening som jag är nu. Jag mår så jävla dåligt.
Säg den glädje som varar
Bobson

Inlägg av Bobson »

Detta håller inte längre!

W-I-K-E-G-Å-R-D!!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Sådär ja. Då var det fullbordat.
Bra att vi inte kvitterade. Då hade det väl talats om SM-Guld på forumet för att vi vände.
Nä, nu gäller det att agera DIF, innan det är för sent. Ner med Södergren i båset några matcher och låt han bestämma. Kan garantera att det inte kommer bli sämre.

Brynäs är ju så fruktansvärt överlägsna i tredje att man skämdes av att titta på skiten.
Firma Montén/Johansson fortsätter att bryta våra fina trender med våran tidigare så fina hemmastatistik mot först Frölunda och nu Brynäs.
Jaja, men dom är nog nöjd med "desperat-rycket" i några minuter vid 3målsunderläge.

Har vi under någon gång denna säsongen spelat med samma formationer under en hel match som dom vi startat med?
Bara det säger väl att våra tränare är totalt oförmögna att sätta ihop lagets formationer till något bra.
Olon

Inlägg av Olon »

DIF_Soldier skrev:Hjälp mig. Jag har aldrig nånsin varit så orolig för Djurgårdens IF Ishockeyförening som jag är nu. Jag mår så jävla dåligt.
Om du inte är ironisk måste jag fråga: Vart var du säsongerna 04/05 och 05/06?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ordet kontinuitet finns verkligen inte bland Monten/Johansson..
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Ring Wikegård - NU!

Montén och Micke kan vara kvar och Wikegård kan ta över matchcoachningen helt!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emil Svelander skrev: Tror inte att alla här inne förstår allvaret... har man inte fått ordning på spelet efter 23 matcher med vår spelartrupp är någonting väldigt sjukt i föreningen. Och det kommer INTE att bli bättre så länge vi inte gör några förändringar.
Bara hoppas att nån i DIF:s ledning inser det.
Vi kan inte vänta i 5-10 omgångar till, då är det tvärkört.
En förändring måste till NUU!

För första gången på många år trodde jag på DIF inför säsongen, kunde inte i mina sämsta mardrömmar ens få fram detta senario.
Hela Sverige skrattar, var så säkra...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

warrant skrev:Wikegård, Boork, Lasse Falk, Putte Carlsson
Finns flera namn på marknaden så det skall i sig inte vara något problem. Wikegård känns dock som det förgångna. Dessutom har han aldrig trots bra material lyckats vilket borde diska honom direkt.

Det känns helt klart som ett Putte-läge. Ett lag med mycket killar från Stockholm som borde kunna prestera bättre. Tror nog att Putte skulle vara en av få som kanske skulle kunna klara av att få fason på det hela.

Redan före säsong var jag en av få som satte frågetecken för tränarduons rutin / kunnande. Denna duo hade nog mått väldigt bra av att få lite mer tid på sig som "hjälptränare" innan de kastades ut till lejonen.

Personligen skulle jag gärna se en ryss eller kanadick i båset.

Oavsett vilket var inställningen i dagens match bedrövlig,. Går man in med ett underläge inför en sista akt på hemmais skall man ta mig tusan köra över motståndarna. Vinst kan man inte kräva, men fysiskt skall man trycka ner dem sista 20. Istället kändes det snarast som att det var BIF som jagade kvittering, bedrövligt.

Och sedan skall jaginte säga vad jag tycker om detta superhattande formationer. Visst måste det ändras om spelet inte funkar, men att ändra hela tiden är minst lika illa som att aldrig ändra alls.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tycker det saknas riktiga ledartyper i laget..Såna som tar tag i saker och ting..
Nu åker dom och väntar på att nån annan ska göra något..
Bobson

Inlägg av Bobson »

Torskar Mexiko nästa match får man väl försöka locka hit Svennis med någon mirakel formel! Han gillar ju utmaningar så det är ju bara sätta igång med övertalningen!!

Allvarligt talat så känns det inte som om Montén/Johansson håller för detta något måste göras. Känns nästan som det här med endast Stockholmspelare håller på att bli en större mysfaktor än stolthet! Att bygga med spelare från Stockholmsområdet är ju kanon men någon har glömt att det måste finnas någon bakom med en piska då och då som kan motivera spelarna också!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Putte har man goda minnen från 87/88..
Var riktigt kul att se DIF spela då..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Olon skrev:
DIF_Soldier skrev:Hjälp mig. Jag har aldrig nånsin varit så orolig för Djurgårdens IF Ishockeyförening som jag är nu. Jag mår så jävla dåligt.
Om du inte är ironisk måste jag fråga: Vart var du säsongerna 04/05 och 05/06?
Jag var med hela vägen. Men jag är väldigt seriös. Mest orolig var man ju självklart i början, inget snack om saken, men något fanns i det laget som inte tycks finnas nu - kämpaglöd och vilja. Laget 05/06 slet som djur, och nånstans så kände jag att det skulle vända, DIF-moralen klarar allt.

Så känner jag inte nu. Efter 23 omgångar och nästintill kniven på strupen har laget spelat färdigt. Det är avtrubbat, lojt och viljelöst. Det göt ont att se.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ordna fram en elak ryss som tar över i båset.

Förlägg stora delar av försäsongen till Sibirien.

Få sedan spelarna att inse att om de inte kämpar så kommer de få fira jul och nyår på samma ställe kombinerat med stenhård träning.

Detta om något borde få den mest bortskämde hockeyspelare att börja röra på rören.

Inför dessutom omedelbart löneavdrag på 2% för varje onödig utvisning som tas.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Ja kära DIFare åter en kväll med ångest.....
Blir så satans förbannad på årets DIF upplaga, spelarmaterialet som faktiskt är riktigt bra i år lyckas aldrig få ut nånting vettigt. Problemet som jag ser det är ju att spelarna inte verkar ha riktigt koll på hur vi ska spela det är bara en massa in och tuta hockey vilket är ganska uppenbart att det inte funkar. Vad som behövs har jag inte riktigt kommit fram till i min tillfälliga dimma men det känns som att gnet hockeyn måste fram ALLTID försvar i första hand och sen ta chanserna som dyker upp. gamla klassiska 1-3-1 styrspelet och snabba spelvändningar det kanske är melodin. monten/micke är säkert jättebra som andre tränare men utan riktiga linjer i spelet så kommer detta sluta riktigt illa. låt monten/micke vara kvar och låt Boork eller putte hjälpa till med styrspelet så är vi topp 5 direkt.
Skriv svar