Säsongen 2026/27
Säsongen 2026/27
Nu måste vi alltså åka ur för att slippa gris wessner. Vi blir inte av med karln
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Kul att se kemi mellan Åman och Hartmann igår. Snively passade in där också då han får mer ytor att göra det han är bäst på.
Snively - Åman - Hartmann
Hudon - Vejdemo - Ny
Stockselius - Josefson - Gunler
Pettersen - Salsten - Blomgren
Kan tänka mig att byta plats på Vejde och Josef också.
Hudon - Vejdemo - Ny
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Nja vi ska nog inte krångla till det efter en träningsmatch. Fokus bör vara att hitta en lekkamrat till vår bästa offensiva spelare, Hudon. Åman är primärt en framspelare och "stjäl" inte skott från Hudon. De ska givetvis provas ihop.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-04 08:29:10 Kul att se kemi mellan Åman och Hartmann igår. Snively passade in där också då han får mer ytor att göra det han är bäst på.
Hudon - Vejdemo - Ny
Stockan med Josef och Gunler känns felbalanserad. Vejdemo är kapabel nog att skapa ytor till Snively. Dessutom har vi en fjärdekedja som har bevisat sig redan ifjol.
Hudon-Åman-X
Snively-Vejdemo-Gunler/Stockselius
Blomgren-Josefson-Hartmann
Pettersen-Salsten-Grewe
Hank
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Hudons lekkamrat tänker jag blir den sista forwarden in och förhoppningsvis något riktigt bra. Skulle den kedjan funka blir det perfekt att ha två riktigt tunga kedjor i top6 där Hartmann kan vara Brodin-typen i första.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-04 12:01:11 Nja vi ska nog inte krångla till det efter en träningsmatch. Fokus bör vara att hitta en lekkamrat till vår bästa offensiva spelare, Hudon. Åman är primärt en framspelare och "stjäl" inte skott från Hudon. De ska givetvis provas ihop.
Stockan med Josef och Gunler känns felbalanserad. Vejdemo är kapabel nog att skapa ytor till Snively. Dessutom har vi en fjärdekedja som har bevisat sig redan ifjol.
Hudon-Åman-X
Pettersen-Salsten-Grewe
Hank
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2026/27
Fattar tanken och klart det kan funka väl om Hartmann "gör en Ölvestad" och börjar producera mer än vanligt. Har han det i sig? Man kan ha olika filosofier. Det jag gillar med min bottom 6 är att det är två väldigt solida och hårt jobbande kedjor där alla vet vad de ska göra. Stockselius kommer bli en väldigt jobbig powerforward, har fysiken men är fortfarande ung. Finns mycket i Vejdemos spel som han kan utveckla genom att spela dem ihop.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-04 12:38:24Hudons lekkamrat tänker jag blir den sista forwarden in och förhoppningsvis något riktigt bra. Skulle den kedjan funka blir det perfekt att ha två riktigt tunga kedjor i top6 där Hartmann kan vara Brodin-typen i första.DIF_Soldier skrev: ↑2026-09-04 12:01:11 Nja vi ska nog inte krångla till det efter en träningsmatch. Fokus bör vara att hitta en lekkamrat till vår bästa offensiva spelare, Hudon. Åman är primärt en framspelare och "stjäl" inte skott från Hudon. De ska givetvis provas ihop.
Hudon-Åman-X
Pettersen-Salsten-Grewe
Hank
Är väl mer traditionellt än att sprida ut skillsen antar jag. Gillar bara två linor som manglar och två med skills.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2026/27
Mycket kan hända när en spelare får ny miljö och chansen högre upp i hierarkin. Hartmann var väl tredjekedje-gnuggare i Timrå? DIF kanske passar han bättre så han kan leverera bra i en topp1-2 kedja. Men tiden får visa sig.
Säsongen 2026/27
Tänker också att Sniv - Åman - Hart passar riktigt fint ihop. Alla behöver inte göra 40 pinnar i en förstalina.
Kan Hartmann göra 10+10 och bereda väg för de andra kan det nog räcka långt. Varken Sniv eller Åman (?) är väl direkt fysiska så behövs lite kraft.
Spets in med Vejde och Hudon så ser det fint ut. Ev om Josef kniper den platsen, tror han kan bli riktigt vass om kroppen håller denna säsongen.
Kollar man bottom 6 så borde vi väl ha bäst bredd i ligan och kanske även spets? Iaf topp 3.
Kan Hartmann göra 10+10 och bereda väg för de andra kan det nog räcka långt. Varken Sniv eller Åman (?) är väl direkt fysiska så behövs lite kraft.
Spets in med Vejde och Hudon så ser det fint ut. Ev om Josef kniper den platsen, tror han kan bli riktigt vass om kroppen håller denna säsongen.
Kollar man bottom 6 så borde vi väl ha bäst bredd i ligan och kanske även spets? Iaf topp 3.
Säsongen 2026/27
Hartman har provat spela i 1a i Timrå
Men visst nån enstaka match ok
Sen drog han ner hela kedjan
nä värva någon som har 35poäng i sej och låt Hartman göra det han är bra på RW 4e
En bra 4e. Blomman Kruger Hartman
Men visst nån enstaka match ok
Sen drog han ner hela kedjan
nä värva någon som har 35poäng i sej och låt Hartman göra det han är bra på RW 4e
En bra 4e. Blomman Kruger Hartman
The DIF ONE
Säsongen 2026/27
En bra tredje kanske. Vi behöver en fjärdekedja som bidrar med energi. Inte bara spela 0-0. Någon av Hank och Grewe måste vara med. Hanks försäsong har säkerligen stärkt hans chanser.
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Vilka petar du till förmån för Hank?
Hudon - Vejdemo - Ny
Pettersen - Krüger - Blomgren
Salsten
Grewe
Hank
Säsongen 2026/27
Vi kommer precis som vanligt ha massor av skador så Hank får nog sin speltid.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-05 10:00:00Vilka petar du till förmån för Hank?
Hudon - Vejdemo - Ny
Pettersen - Krüger - Blomgren
Salsten
Grewe
Hank
- Jim Morrison
Säsongen 2026/27
Så är det ju. Tänkte mer hierarkimässigt.