Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Bäckis känns slut. Men väldigt starkt lag, otroligt hur de haft flytet att få hem så många hemvändare just nu. Varians får vi hoppas.
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Hoppas vi får hem lite hemvändare nästa säsong. Finns en del med utgående kontrakt.
Sören
Bemström
Holtz
Gustafsson
Englund
Osv.
Sören
Bemström
Holtz
Gustafsson
Englund
Osv.
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Mer en Krüger-typ som blir väldigt värdefull i alla spelformer. Poäng är inte allt.
Visst kan man dregla över affischnamn men jag är inte säker på att receptet är att med majoritet förlita sig på hemvändande 33+.
På samma sätt som många kanske trodde att vi skulle jogga oss upp till SHL när Klasen, Norman, Krüger och Brodin blev klara. Du behöver fler pusselbitar än så.
Vår framgång byggde lika mycket på avlastande spelare av hög klass. En förstaback i Sissons, Berg, spetsen i en yngre Kelleher och lyckade lån i Filip Eriksson, M Hävelid och Gidlöf. Med facit i hand blev de tre sistnämnda totalt avgörande. Samtliga tre var direkt inblandade i sista matchen mot AIK, de två förstnämnda stod bakom viktiga 1-0 osv
Ganska exakt samma formula som när vi gick upp 2014. Hagelin, Jakobs och sena värvningen av Högström som exploderade i kvalserien.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
GE MIG ETT SPETSNYFÖRVÄRV NYSS!
Silly Season 2026/27
Vi hade slagit ajk även utan Gidlöf, 200%. Det hade kanske inte varit lika snyggt och kliniskt, men vi hade garanterat vunnit.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-31 18:39:06 Vår framgång byggde lika mycket på avlastande spelare av hög klass. En förstaback i Sissons, Berg, spetsen i en yngre Kelleher och lyckade lån i Filip Eriksson, M Hävelid och Gidlöf. Med facit i hand blev de tre sistnämnda totalt avgörande. Samtliga tre var direkt inblandade i sista matchen mot AIK, de två förstnämnda stod bakom viktiga 1-0 osv
Ganska exakt samma formula som när vi gick upp 2014. Hagelin, Jakobs och sena värvningen av Högström som exploderade i kvalserien.
Såååå jävla bra var han inte.
Patrik Laine är fö fortfarande osignad, för långsam för NHL, men han skulle ha SHLs bästa skott, ge han en plats i PP och se målen rassla in.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Slutet på september tänker jag, eller när folk inte får PTO/misslyckas med sitt PTO.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Ja va väl typ det MDB indikerade, men så sjukt frustrerande att vi varje säsong har typ 5 man borta. LC ska ju inte ens spela början av säsongen, Hudon kanske är med till starten. Vi har så otroligt få spetsspelare i laget som faktiskt kan göra skillnad. DÄRFÖR är det otroligt viktigt att vi får in en till som kan göra skillnad!Jim Morrison skrev: ↑2026-09-01 11:01:48Slutet på september tänker jag, eller när folk inte får PTO/misslyckas med sitt PTO.
Silly Season 2026/27
Högt spel. Borde ha någon till säsongsstart.Jim Morrison skrev: ↑2026-09-01 11:01:48Slutet på september tänker jag, eller när folk inte får PTO/misslyckas med sitt PTO.
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Hudon är tillbaka i full träning sen igår. Är väl egentligen bara LC och Kruger som är i rehabgruppen nu?Bengan08 skrev: ↑2026-09-01 11:13:37Ja va väl typ det MDB indikerade, men så sjukt frustrerande att vi varje säsong har typ 5 man borta. LC ska ju inte ens spela början av säsongen, Hudon kanske är med till starten. Vi har så otroligt få spetsspelare i laget som faktiskt kan göra skillnad. DÄRFÖR är det otroligt viktigt att vi får in en till som kan göra skillnad!Jim Morrison skrev: ↑2026-09-01 11:01:48Slutet på september tänker jag, eller när folk inte får PTO/misslyckas med sitt PTO.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Ja men då tror jag det hade kommit redan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Känns lite konstigt det här. Det är väl i princip Frondells ersättare. Vi har vetat sen säsongsslut att han skulle lämna. Vad händer om vi inte får loss nån som inte får kontrakt i NHL?
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Alltså jag tror inte vi behöver oroa oss för att det inte ska komma i något. Handlar väl helt enkelt om att spelarna från den hyllan vi kollar på vill vänta ut nhl.
Hade vi plockat in en 0.5-0.7 ppm gubbe från ahl som ersättare till frondell hade folk lackat på det. Tycker man gör helt rätt som spänner bågen. MDB har ändå varit väldigt självsäker i intervjuer om att det inte råder brist på intressanta wingar.
Hade vi plockat in en 0.5-0.7 ppm gubbe från ahl som ersättare till frondell hade folk lackat på det. Tycker man gör helt rätt som spänner bågen. MDB har ändå varit väldigt självsäker i intervjuer om att det inte råder brist på intressanta wingar.
Silly Season 2026/27
Det är väl bara att kolla på vad för spelare Växjö, HV, Örebro och Skaik hämtat in nu på slutet. Inte jättespännande spelare som hade gjort någon större skillnad för vår top6 direkt.antondahlback skrev: ↑2026-09-01 13:30:51 Alltså jag tror inte vi behöver oroa oss för att det inte ska komma i något. Handlar väl helt enkelt om att spelarna från den hyllan vi kollar på vill vänta ut nhl.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Krogen runt 23.47 när den stänger 05.00.
Ungefär så MDB resonerar, gällande ( kött ) marknaden!?
MDB, PLUS appen:
"Det är den infon jag får just nu. Spontant kommer jag nog att försöka vänta ut den så länge som möjligt, så får vi se här om det verkligen öppnar sig."
Ungefär så MDB resonerar, gällande ( kött ) marknaden!?
MDB, PLUS appen:
"Det är den infon jag får just nu. Spontant kommer jag nog att försöka vänta ut den så länge som möjligt, så får vi se här om det verkligen öppnar sig."