Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av alskar_dif »

robin_dif skrev:Mathis Olimb lämnar sannorlikt Augsburg panthers efter säsongen.
Var det inte Håkan Södergren som nämde hoom i en chatt för nått år sen ?
Har för mig det, statistiskt sett så kan han nog producera en del poäng här.
Är du galen ?Han platsar inte ens i allsvenskan.

Såg han i vm,ofysisk,dålig som fan,och norrman ;)

Tycker inte vi ska "chansa" med värvningar.

Bättre att värva spelare som man vet "producerar"

Förvrigt så hoppas jag verkligen att tim eriksson lämmnar oss.Riktigt riktigt dålig.USEL spelare.
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

Är Tim Eriksson usel? Då har du inte mycke hockey kunnskaper. :x
DIF <3
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

alskar_dif skrev:Förvrigt så hoppas jag verkligen att tim eriksson lämmnar oss.Riktigt riktigt dålig.USEL spelare.
Får jag fråga vad du har emot Tim? Han jobbar, sliter, trixar med puck i varje byte, men han får inget förtroende från tränarna, kasst tycker jag.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

sportfåne skrev:Är Tim Eriksson usel? Då har du inte mycke hockey kunnskaper. :x

Det ÄR han.

Sidney Crosby:

Han gör inte poäng.Och han vågar inte tacklas.Kämpar o sliter ?titta på Ölvestad ?det ÄR "kämpa o slita"
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Nackdelen med Ölvestad är att det ofta rinner över, och när han inte får tag i pucken så slashar han motspelaren eller skäller ut domaren.

Sen tycker jag inte Tim riktigt fått chanser heller.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Tycker om Tim, men tror fortfarande inte han hittat rätt i DIF. Hoppas dock han är kvar nästa år då det kommer bli luckor att fylla. Kan bli mycket nyttig då.

För övrigt tycker jag att vi borde värva ett gäng hardcore massörer, läkare, med mera som ska se till att Ragge håller sig hel hela nästa säsong :D
rikkard

Inlägg av rikkard »

Ölvestad, Falk, Ronnie Pettersson bör vi göra oss av med inför nästa säsong. Samtliga spelare har sina bästa år bakom sig och bör ersättas av spelare som vi kan bygga ett lag kring de närmaste 3-5 åren. Robin Johnsson hade varit en bra ersättare till "backen" Falk och Nilsson istället för Ölvestad.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

rikkard skrev:Ölvestad, Falk, Ronnie Pettersson bör vi göra oss av med inför nästa säsong. Samtliga spelare har sina bästa år bakom sig och bör ersättas av spelare som vi kan bygga ett lag kring de närmaste 3-5 åren. Robin Johnsson hade varit en bra ersättare till "backen" Falk och Nilsson istället för Ölvestad.
Håller med om att robin skulle vara en bra ersättare till gamle goda falk.Men tror att det är större chans att det blir tuffe staffan kronwall.

Men göra oss av med ölvestad ?no way :wink:
Steef

Inlägg av Steef »

Lucas skrev:
För övrigt tycker jag att vi borde värva ett gäng hardcore massörer, läkare, med mera som ska se till att Ragge håller sig hel hela nästa säsong :D
eller varför inte sponsra ett kloningsprogram för att klona Ragge och övriga gammla spelar?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Steef skrev:
Lucas skrev:
eller varför inte sponsra ett kloningsprogram för att klona Ragge och övriga gammla spelar?
Hmm, nu när du nämner det.. Smart! Dom kan säkert föryngra dem också. Måste anställa en namngivare också, så att vi inte har 7 Marcus Ragnarsson i truppen nästa år :)
jjonas

Inlägg av jjonas »

Eller så lägger vi ner det där jävla skitsnacket om ett förbannat kloningsprogram.

Tycker vi ska börja fundera på om Montén och Micke verkligen klarar av att träna ett elitserielag. Som det ser ut nu så verkar det inte som det. Nej, det är vid såna här tillfälen man saknar Wikegård.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jjonas skrev:Eller så lägger vi ner det där jävla skitsnacket om ett förbannat kloningsprogram.

Tycker vi ska börja fundera på om Montén och Micke verkligen klarar av att träna ett elitserielag. Som det ser ut nu så verkar det inte som det. Nej, det är vid såna här tillfälen man saknar Wikegård.
Bara för att han säger saker i hockeykväll är han inte automatiskt en bra tränare. Lockoutsäsongen tänker jag främst på.
Säg den glädje som varar
jjonas

Inlägg av jjonas »

DIF_Soldier skrev:
jjonas skrev:Eller så lägger vi ner det där jävla skitsnacket om ett förbannat kloningsprogram.

Bara för att han säger saker i hockeykväll är han inte automatiskt en bra tränare. Lockoutsäsongen tänker jag främst på.
Ledsen att jag svarar så sent, har inte läst tråden.

Nej, men det märks att killen kan hockey. Han vet hur man tränar ett lag vilket jag inte tycker att Montén och Micke kan. Dom 2 skulle passa som andra och tredje tränare, medans Wikegård är förstatränare. Sen tar han allt på allvar vilket Montén inte gör eftersom han står och flinar i båset när dom spelar sämre än Brunflo IK och dessutom ligger under.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kul att Owuya blir andremålvakt i JVM. Förhoppningsvis fortsätter han att utvecklas i Almtuna och kan ta en andraspade i nästa års upplaga av DIF. :)
i
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Så som Dan Boyle spelar nu vore han det bästa nyförvärvet vi kunde få till nästa år. Men det är väl 1 på 1000, typ.

http://sharks.nhl.com/team/app?page=Pla ... ge&tab=prf
Låst