Nyhet för dig? Detta jag har tjatat om enda sedan han skrev på. Bara spelat 6 av de senaste 20 matcherna, avslutade säsongen med att missa 10 raka.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-03 16:47:04 Detta gillar man inte att läsa. Förhoppningsvis är det verkligen ett mindre bekymmer och inte starten på slutet. Knän är icke att ta för givet för elitidrottare.
Carlsson har gjort ett mindre ingrepp efter en tidigare korsbandsskada och rättat till ett problem som stört honom.
– Lucas börjar med en rehabplan de första tre veckorna ungefär, så hela månaden ut och sedan är tanken att han återupptar träningen med truppen nånstans i september månad.
DIFhockey.se
Skadetråden
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Säg den glädje som varar
Skadetråden
Man får hoppas att det inte var därför han var så mån om sitt fyraårskontrakt.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-03 18:31:14Nyhet för dig? Detta jag har tjatat om enda sedan han skrev på. Bara spelat 6 av de senaste 20 matcherna, avslutade säsongen med att missa 10 raka.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-03 16:47:04 Detta gillar man inte att läsa. Förhoppningsvis är det verkligen ett mindre bekymmer och inte starten på slutet. Knän är icke att ta för givet för elitidrottare.
Carlsson har gjort ett mindre ingrepp efter en tidigare korsbandsskada och rättat till ett problem som stört honom.
– Lucas börjar med en rehabplan de första tre veckorna ungefär, så hela månaden ut och sedan är tanken att han återupptar träningen med truppen nånstans i september månad.
DIFhockey.se
Skadetråden
Finns åt andra hållet skadeklausuler också.Chabo skrev: ↑2026-08-04 10:45:00Man får hoppas att det inte var därför han var så mån om sitt fyraårskontrakt.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-03 18:31:14Nyhet för dig? Detta jag har tjatat om enda sedan han skrev på. Bara spelat 6 av de senaste 20 matcherna, avslutade säsongen med att missa 10 raka.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-03 16:47:04 Detta gillar man inte att läsa. Förhoppningsvis är det verkligen ett mindre bekymmer och inte starten på slutet. Knän är icke att ta för givet för elitidrottare.
DIFhockey.se
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skadetråden
Nyheten är väl att han gjorde nytt ingrepp nu.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-03 18:31:14Nyhet för dig? Detta jag har tjatat om enda sedan han skrev på. Bara spelat 6 av de senaste 20 matcherna, avslutade säsongen med att missa 10 raka.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-03 16:47:04 Detta gillar man inte att läsa. Förhoppningsvis är det verkligen ett mindre bekymmer och inte starten på slutet. Knän är icke att ta för givet för elitidrottare.
DIFhockey.se
Expert.
Skadetråden
Yes, överkroppsskada! Får anses som godkänt att bara tappa 1 per match, vi är ju ändå Djurgården!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skadetråden
Veijdemo skadad
och oroande ord om Lukas Carlsson ingen lag träning på länge ???
Ang LC är dom säkra på att han håller och är på den nivå vi betar honom ???’
och oroande ord om Lukas Carlsson ingen lag träning på länge ???
Ang LC är dom säkra på att han håller och är på den nivå vi betar honom ???’
The DIF ONE
Skadetråden
Emilio helt tillbaka och Vejdemo verkar inte vara något allvarligt med.
LC är väl lite oroväckande att han kommer in säsongen utan försäsongsmatcher dock. Gäller vi inte får fler backskador och han är redo lagom till säsongsstart.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Som sagt, vi kan ha köpt grisen i säcken med Carlsson. Inte varit på is sedan 1 april
Säg den glädje som varar
Skadetråden
so it begins..... Injury Hockey League, 2026/27!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Skadetråden
Förhoppningsvis är allt fortfarande enligt plan. Inte bra att stressa fram något med Lucas första året av fyra. Om inte DIF är oroliga så kommer inte jag vara det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skadetråden
Det låter nästan som ett skämt.DIF_Soldier skrev: ↑2026-08-24 15:54:31Som sagt, vi kan ha köpt grisen i säcken med Carlsson. Inte varit på is sedan 1 april
Skadetråden
Samma här. Uppenbart att Wiken & co bygger något bra som ska hålla långsiktigt, en "process". Litar på gubbarna.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-24 16:40:40 Förhoppningsvis är allt fortfarande enligt plan. Inte bra att stressa fram något med Lucas första året av fyra. Om inte DIF är oroliga så kommer inte jag vara det.
Skadetråden
Vi signade ju Lucas Carlsson när han redan var skadad så man får ju hoppas att det var någon läkarundersökning involverad.