Bra agerat tycker jag, han är den som presterar sämst av Junisarna.alskar_dif skrev:Calle g är nu utlånad till huddinge .
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Kändes inte överdrivet optimistiskt det därMAP skrev: Skulle kännas väldigt konstigt om han lämnade klubben om ett par veckor. Ledningen måste arbeta stenhårt för att lösa detta. Hans skott kan vara skillnaden mellan kvalserie och en tiondeplats.

Hoppas verkligen vi kan behålla honom !
Jag tycker då inte han har varit någon frälsare. Dock tycker jag att man ska behålla honom, men inte till vilket pris som helst. 8 poäng på 9 matcher varav 5 i samma match. Helt klart godkänd, men ingen spelare som tar oss från kvalserien till semifinal. Som alltid, hoppas att han motbevisar mig
Född till sportchef.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Holmqvist tar oss inte från kvalserien till slutspel, men han tar oss från kvartsfinal till final...
Sjunger avgå Johnny...
Japp. Men för att vi ska gå hela vägen borde nog Stoppel signa denna killen illa kvickt:Emil Svelander skrev:Holmqvist tar oss inte från kvalserien till slutspel, men han tar oss från kvartsfinal till final...
http://eliteprospects.com/player.php?player=20787
Jag tycker man borde låna ut hela junior kedjan, för dels så passar dem varandra och dels mår dem bra av mer speltid, och jag tror att huddinge skulle behöva hjälp från oss.melker skrev:Bra agerat tycker jag, han är den som presterar sämst av Junisarna.alskar_dif skrev:Calle g är nu utlånad till huddinge .
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Att dom behöver istid är sant..men calle g är 20 och eriksson 18 och josefsson 17... dom behöver speltid på elitnivå...inte allsvenskan..dom kommer leka hela allsvenskan och sedan kommer dom till elitserien igen och d kmr bli svårt....Steef skrev:Jag tycker man borde låna ut hela junior kedjan, för dels så passar dem varandra och dels mår dem bra av mer speltid, och jag tror att huddinge skulle behöva hjälp från oss.melker skrev:Bra agerat tycker jag, han är den som presterar sämst av Junisarna.alskar_dif skrev:Calle g är nu utlånad till huddinge .
OM en utlåning av juniorerna innebär att de kan öka på sin speltid från vad de har nu till kanske runt 18 minuter per match hade detta varit att föredraga. Det finns inget som är så utvecklande som att spela seniorhockey. Ges de inte duktigt med speltid hos oss är det lika bra att de får lira rejält i allsvenskan istället. Detta vinner vi på inte minst på sikt.
Verkar som om Rögle visar intresse för Daniel Tjärnqvist.. hade inte varit fel att se han i Djurgården
http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... tjarnqvist

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
En helt klart kanonspelare, men frågan är om det inte kostar mer än det smakar? Orolig över hans skadebenägenhet vilket kan ställa till det rejält. Hade han inte varit så skadebenägen hade det varit en klar drömvärvning men jag är skeptisk....ludde- skrev:Verkar som om Rögle visar intresse för Daniel Tjärnqvist.. hade inte varit fel att se han i Djurgården![]()
Crap, verkar som MoDo är efter Andreas Holmqvist. Hoppas det bara är dumma påhitt från AB
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3804298.ab
- Lee Harvey Oswald
Tror inte alls det är ett påhitt.Lucas skrev:Crap, verkar som MoDo är efter Andreas Holmqvist. Hoppas det bara är dumma påhitt från AB
Modo är inne i en helt sanslös skadeperiod just nu
(vilket då till skillnad mot DIF förklarar deras kräftgång på slutet) & behöver fylla på med nya etablerade spelare.
Modo har dessutom något DIF saknar helt, stabila ekonomiska muskler.
Drar Andreas till med nåt kommer MoDo utan problem pynta upp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF verkar ha väldigt svårt att skaka fram pengarna, då hade Andreas redan skrivit på. Han vill ju stanna och säger det i varenda intervju.
Modo har, precis som tidigare nämnts, väldigt mycket pengar och väldigt få spelare. Andreas måste ju ta vägen någonstans och kan väl lika gärna hamna där som i Ryssland.
Mycket tragiskt om det är så illa ställt att vi måste släppa iväg honom. Här får vi chansen att signa en riktigt bra offensiv back som vi bara kunde drömma om när säsongen startade, och så kanske det inte går.
Modo har, precis som tidigare nämnts, väldigt mycket pengar och väldigt få spelare. Andreas måste ju ta vägen någonstans och kan väl lika gärna hamna där som i Ryssland.
Mycket tragiskt om det är så illa ställt att vi måste släppa iväg honom. Här får vi chansen att signa en riktigt bra offensiv back som vi bara kunde drömma om när säsongen startade, och så kanske det inte går.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Pengar, pengar detta eviga tjat om pengar. Är less på att Djugårn numer befinner sig på en sunkig bakgård utan muskler att hävda sig mot andra välmående "BONDKLUBBAR"
Om man bortser från pengar så borde det finnas andra möjligheter för Djurgårn att vara attraktiva för "Stockholmsspelare" erbjuda utbildningar, sjyssta anställningar efter hockeykarriären eller andra "fringisar" som skulle göra DIF attraktivt att spela för, alltså inte bara för skölden, vilket är en stor anledning trots allt.
Hoppas verkligen att man löser situationen för Andreas Holmqvist så denne inte hastigt o mindre lustigt står i de rödas dress nästa gång, fy o usch
Om man bortser från pengar så borde det finnas andra möjligheter för Djurgårn att vara attraktiva för "Stockholmsspelare" erbjuda utbildningar, sjyssta anställningar efter hockeykarriären eller andra "fringisar" som skulle göra DIF attraktivt att spela för, alltså inte bara för skölden, vilket är en stor anledning trots allt.
Hoppas verkligen att man löser situationen för Andreas Holmqvist så denne inte hastigt o mindre lustigt står i de rödas dress nästa gång, fy o usch

- grandstoff
Enligt rykten erbjuder vi Andreas ca 40-50k per månad medan modo erbjuder ca 200k...
I dessa ekonomiskt prövande tider kanske det inte är helt fel att svära i kyrkan.
Att spela alla matcher på Hovet - var det verkligen ett genidrag? Publiken minskar år för år enligt följande statistik från Swehockey:
08/09 - 6084 (hittills i år)
07/08 - 6623
06/07 - 6865
05/06 - 6964
04/05 - 7391
03/04 - 7404
Vad detta beror på kan jag inte svara på, men det har absolut inte blivit något större lyft att spela på Hovet. Bättre stämning - ja. Bättre ekonomi - nej. Vi betalar samma pengar för både Hovet och Globen men företag har sämre möjlighet att profilera sig på Hovet vilket minskar intäkterna därifrån.
Kanske dags att ställa sig frågan vad som är bäst för Djurgården och inte enbart bäst för oss supportar...
I dessa ekonomiskt prövande tider kanske det inte är helt fel att svära i kyrkan.
Att spela alla matcher på Hovet - var det verkligen ett genidrag? Publiken minskar år för år enligt följande statistik från Swehockey:
08/09 - 6084 (hittills i år)
07/08 - 6623
06/07 - 6865
05/06 - 6964
04/05 - 7391
03/04 - 7404
Vad detta beror på kan jag inte svara på, men det har absolut inte blivit något större lyft att spela på Hovet. Bättre stämning - ja. Bättre ekonomi - nej. Vi betalar samma pengar för både Hovet och Globen men företag har sämre möjlighet att profilera sig på Hovet vilket minskar intäkterna därifrån.
Kanske dags att ställa sig frågan vad som är bäst för Djurgården och inte enbart bäst för oss supportar...