Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Boven

Biljettråden

Inlägg av Boven »

Mailade DIF om biljetthaveriet och fick till svar:

"Hej!

Ja, vi är medvetna om detta och har en dialog med Stockholm Live kring hur detta ska hanteras på bästa sätt.

Tack för att du uppmärksammar oss på det!"

Ett sätt att hantera det vore att dra tillbaka de 1000 biljetterna dom fått och enbart tilldela dom de 150 dom har rätt till.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av Henkos »

Det hade varit nåt. Svårt att se det ske dock.
Man borde däremot annullera alla köp som skett utan medlemskap. Lutar ju åt att det är S Live som fuckat upp så de får ju stå för kostnader som det medför isf.
Boven

Biljettråden

Inlägg av Boven »

Henkos skrev: 2026-08-17 15:35:31 Det hade varit nåt. Svårt att se det ske dock.
Man borde däremot annullera alla köp som skett utan medlemskap. Lutar ju åt att det är S Live som fuckat upp så de får ju stå för kostnader som det medför isf.
Jo det fattar jag också. Men det är dags att sluta vara så jävla generösa. Finns ingen anledning till att vi underlättar för tusentals lantisar att få sin "Min stora dag"- upplevelse.

Vi får själva tillgång till 150 biljetter på någon halvdassig bortasektion av alla andra klubbar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med om att det är bittert med många bortafans i Globen. Men skulle vi fylla Globen sex gånger på en säsong med endast 150 bortafans på en match? Det tror inte jag.
Avskaffa tre mot tre
Användarvisningsbild
Limp
Medlem: Ja, vanlig medlem

Biljettråden

Inlägg av Limp »

Mattias_87 skrev: 2026-08-17 16:23:46 Håller med om att det är bittert med många bortafans i Globen. Men skulle vi fylla Globen sex gånger på en säsong med endast 150 bortafans på en match? Det tror inte jag.
Under ett långt gånget slutspel kanske?

Om samtliga som enbart är fotbollsintresserade hade haft hockeyintresse så hade det nog inte varit allt för svårt.
Boven

Biljettråden

Inlägg av Boven »

Limp skrev: 2026-08-17 16:36:15
Mattias_87 skrev: 2026-08-17 16:23:46 Håller med om att det är bittert med många bortafans i Globen. Men skulle vi fylla Globen sex gånger på en säsong med endast 150 bortafans på en match? Det tror inte jag.

Om samtliga som enbart är fotbollsintresserade hade haft hockeyintresse så hade det nog inte varit allt för svårt.
Vi har haft utsålt i 26 raka matcher. Så intresse finns det. Hade vi kunnat vara ännu fler? Absolut.
Användarvisningsbild
Limp

Biljettråden

Inlägg av Limp »

Boven skrev: 2026-08-17 16:54:14
Limp skrev: 2026-08-17 16:36:15

Vi har haft utsålt i 26 raka matcher. Så intresse finns det. Hade vi kunnat vara ännu fler? Absolut.
Hovet i all ära, men Globen har x antal tusen fler platser att fylla :|
Boven

Biljettråden

Inlägg av Boven »

Haha verkar som att lövare som köpt biljetter utan medlemskap får sina biljetter återköpta nu.

Väldigt upprört.
Användarvisningsbild
Rudi

Biljettråden

Inlägg av Rudi »

Haha, det hävdas avtalsbrott. Advokater ska kontaktas! Lokaltidningen ska dreva! Vi anses tydligen inte vara en äkta ”big five-klubb”, vad fan nu det ens är, men det är väl något vedertaget begrepp bara där ute i skogen.

Om lantisarna vill slanta ett medlemskap för var fjärde biljett ser jag inte det som något större problem, det går aldrig att täppa till alla hål. Men eftersom alla vet att de är desperata inför den här matchen förstår jag inte varför de tilldelas fler biljetter än vad vi behöver ge dem när det ändå är givet att de kommer köpa upp så många de kan. Har de ens 150 platser på sin bortstå?
Boven

Biljettråden

Inlägg av Boven »

Rudi skrev: 2026-08-18 09:58:14 Haha, det hävdas avtalsbrott. Advokater ska kontaktas! Lokaltidningen ska dreva! Vi anses tydligen inte vara en äkta ”big five-klubb”, vad fan nu det ens är, men det är väl något vedertaget begrepp bara där ute i skogen.

Om lantisarna vill slanta ett medlemskap för var fjärde biljett ser jag inte det som något större problem, det går aldrig att täppa till alla hål. Men eftersom alla vet att de är desperata inför den här matchen förstår jag inte varför de tilldelas fler biljetter än vad vi behöver ge dem när det ändå är givet att de kommer köpa upp så många de kan. Har de ens 150 platser på sin bortstå?
Då kan dom väl visa hur man är en fett äkta "big five-klubb" genom att erbjuda alla bortalag 1000 biljetter till deras matcher. Dom kan väl börja med att ge Skellefteå 1000 biljetter när dom kommer på besök.

Eller gäller det inte dom?
Manijock

Biljettråden

Inlägg av Manijock »

Vem bryr sig ens vad de tycker och tänker? En irrelevant förening och irrelevanta supportrar. Tror de är skitmäktiga för att de kan mobilisera inför första matchen i högsta ligan sen Sundsvall brann.... Imponerande verkligen!

Men varför ska vi sponsra deras fest när vi inte behöver? Ge slöddren sina 150 biljetter, och befinner sig några aktiva supportrar på våra sektioner så släng ut skiten. Eller är det bättre om vi supportrar gör det?
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Philly Flu »

Boven skrev: 2026-08-18 10:32:27
Rudi skrev: 2026-08-18 09:58:14 Haha, det hävdas avtalsbrott. Advokater ska kontaktas! Lokaltidningen ska dreva! Vi anses tydligen inte vara en äkta ”big five-klubb”, vad fan nu det ens är, men det är väl något vedertaget begrepp bara där ute i skogen.

Då kan dom väl visa hur man är en fett äkta "big five-klubb" genom att erbjuda alla bortalag 1000 biljetter till deras matcher. Dom kan väl börja med att ge Skellefteå 1000 biljetter när dom kommer på besök.

Eller gäller det inte dom?
Djurgårdens IF (ishockeysektionen startad 1922)
Leksands IF (föreningen grundad 1919, ishockey från 1930-talet).
AIK (ishockeysektionen 1921)
Södertälje SK (ishockey från 1920-talet).
Hammarby IF startade ishockey 1921 och spelade i högsta serien fram till 1957, men den ursprungliga föreningen lades ner 2008.
IK Göta (bildat 1900, ishockey från 1920-talet) var en av pionjärerna med 9 SM-guld, men har inte längre elitishockey.
Nacka SK/Nacka HK var med och grundade Svenska Ishockeyförbundet 1922 och spelade 23 säsonger i högsta divisionen.
Tranebergs IF (bildat 1912) spelade 11 säsonger i högsta serien från mitten av 1920-talet, men har inte längre elitishockey.

Här har vi ”big seven” klubbar. Björklöven bildades 1970 och får på sin höjd anses som nykomlingar tillsammans med Växjö, va.
Skriv svar