Jockmaniac skrev:En liten fråga? Vad har Ledin gjort för att bli så hatad? Är det händelsen med Oduya eller hans uttalande till Salo eller måldomaren? Jag tror helt enkelt att Ledin är hatad för att han är bra på det han gör. Retar gallfeber på alla som har med motståndarlagen att göra. Jag hatar också Ledin när vi möter det lag han spelar i. Därför skulle iaf inte jag ha något emot att ha honom i mitt lag.
när man ser Ledin stå och skrika tjokis till en måldomare kan man inte annat än garva för det är så patetiskt.
Kan inte ennat än hålla med. Men istället för att bara se det negativa hos en spelare så måste man också kunna öppna det andra ögat och se det positiva. Han gör mål, han kan stå framför mål utan att skita ner sig, duktig skridskoåkare och han kan vända en hel match med sina satyg vilket är extremt ovanligt. Skulle vi hata Linkan för att han kanske körde rattfull, skulle vi hata Rajalakso i fotbollen för att han skrek könsord i TV4? Det är ju lika patetiskt om inte värre.
Jockmaniac, jag förstår vad du menar och jag kan nog uppskatta Ledins fördelar. En effektiv spelare som med sin spelstil uppnår bra resultat för sitt lag. Helt klart har han visat att det ofta lönar sig att ligga lite över gränsen. Men jag tycker att han, till skillnad mot spelare som exempelvis Magnus Wernblom och Roger Johansson, inte gör det med någon som helst finess eller sportmanship. (Jag kan nog tycka att Nils Ekman i sina sämsta stunder håller på med "Ledinfasoner", och den sidan av honom ogillar jag, dock har han positiva egenskaper som överväger)
Av den anledningen vill jag nog inte se Ledin i DIF. Jag har svårt att se mig själv jubla över hans tilltag.
Jag håller väl inte riktigt med angående Wernblom eftersom jag inte tycker att garva motståndarlaget rätt upp i ansiktet som han gjorde i Kvalserien för några år sedan inte är särskilt mycket tecken på finess eller sportmanship. Fast jag även gärna skulle se Werna i DIF. Sådana spelare måste vi ta vara på, de växer inte på träd. Fast jag förstår din åsikt och respekterar den så är jag utav en annan.
Anser du att Ahlén är bättre än Ledin? Visst jag skulle hellre ha Holmström men han är tvärr upptagen. Man vill alltid ha bättre spelare, och just nu är Ledin iaf nästan ledig och rätta mig om jag har fel så har inte Ahlén vunnit SM-guld eller spelat i A-landslaget. Jag skulle välja Ledin alla dagar i veckan istället för en av våra Thörn-juniorer som kommer att få spela ett par matcher i elitserien och sen spendera resten av sin karriär i Nybro eller Sundsvall.
Det skrev jag inte, vad jag vet. Skrev att om vi låter Ahlén få chansen så har vi en liknande spelartyp då han har potential till att bli en Holmström-typ, om vi ger honom chansen. Han kanske inte tar steget till NHL, men i Elitserien slår jag vad om att han skulle vara riktigt bra genom att stå framför mål och peta in returer. Han lägger aldrig något emellan, och står upp mot vem som helst. Han har säkert tagit ett antal onödiga matchstraff genom åren, men han kommer nog lära sig. Hur bra var Ledin i Björklöven för 10 säsonger sen? Vem trodde att han skulle lira i Avs (nåja, Lake Erie) när han var 30?
Svårt att säga. Ledin är väl exemplaret på en järnkamin? Spelar med hjärta och kämpaglöd. Tänder till när det behövs. Spelar Wikegårds sk. "start-och-stopp-hockey". Sedan kan man ju diskutera hans hjärta för Djurgården och om han verkligen brinner för klubben. Det tror jag inte.
Därför vill jag se Djurgårdens egna Mikael Ahlén. Alltid kul med egna produkter i laget. Tror inte han skulle göra bort sig precis.
Men på pappret i DIF Hockey ser forwardssidan stark ut. Blir svårt att ta en plats för Ahlén? Precis som det ska vara, konkurrens.
Visst, prova med Ahlén istället för Calle. Men vad jag sett av honom så verkar han vara en typisk försäsongsspelare. Jag tror inte att han har potential att bli en ny Homer. Det är som att jämföra Alexander Urbom med Lidström. Ledin är inte heller endast en brunker. Han retar gallfeber med hjälp av "småfula" knep som man som motståndare hatar men som medspelare älskar. Han har som någon här nämde innan också Järnkaminstänket och kan köra över spelare med sjysta tacklingar. Ledin? Ja tack!
Varför plocka upp Ahlén när vi redan har ett överskott på forwards i truppen. Danielsson, Eriksson och Anger var utanför ordinarie laguppställning i föregående matchen. Jag förespråkar att även Henrik lånas ut. Visst vår fjärdekedja har varit kanon, men inte tillräckligt bra för att låta spelare som Danielsson (vi måste få igång honom vår enda målskytt i laget) och Tim (kommer att bli bra om han hamnar i rätt omgivning).
Min idé är att skapa 4 kedjor som alla kan producera bra framåt och som är täta bakåt. Ingen av kedjorna ska vara en uttalad fjärdekedja, utan de formationer som är hetast för dagen ska få spela. På så sätt blir vi mindre beroende av att enskilda namn ska leverera.
Är det någon som vet hur det blir med Andreas Holmqvist?
Det är ju bara typ 10 dagar kvar på hans korttidskontrakt nu dessutom.
Och jag hoppas/kräver/räknar verkligen att han blir kvar minst under resten av denna säsongen.
Skulle Andreas vilja ha ett långtidskontrakt men att vi får problem att erbjuda detta pga ekonomi tycker jag vi ska bryta med Schneider för att göra det möjligt och ge Oscar Eklund rikligt med speltid istället. Tror knappast det skulle bli sämre med tanke på att Schneider inte alls levt upp till de förväntningar jag hade på honom.
Bara att hoppas att Andreas kan acceptera något lägre lön säsongen ut, för att i sommar skriva på för 2 år när vi får mer lönutrymme.
Skulle kännas väldigt konstigt om han lämnade klubben om ett par veckor. Ledningen måste arbeta stenhårt för att lösa detta. Hans skott kan vara skillnaden mellan kvalserie och en tiondeplats.