Jävligt negativa vibbar från Nordmark och hans familj. Jag kan inte minnas att jag hört om någon spelare som blivit lovad speltid på det sättet utan alla ska förtjäna den. Hans karaktär började redan ifrågasättas inför draften, och om det Madhawk säger stämmer är det bara ännu ett vedträ på den brasan.Osten östlund skrev: ↑2026-08-05 05:27:51 Madhawk säger ju det här. Top 9 roll, annars så drar Nordmark.
Silly Season 2026/27
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Det här blir väl jättedyrt för oss? Tappar vi inte NHL-pengar om han skriver på för en OHL-klubb?
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Han spelade för oss när han signade NHL-kontraktet. Så NHL-pengen öronmärks väl då för oss….. och Täby.
Jag har svårt att se att en placering i OHL efter att man skrivit NHL-kontrakt gör att skulle gå runt NHL-avtalet med SIF.
Silly Season 2026/27
Stämmer. Det gäller från påskrivet NHL-kontrakt, så kollar man som bekant fyra säsonger bakåt och vilka klubbar i Sverige han representerat under den tiden.Knickedick skrev: ↑2026-08-05 06:42:30Han spelade för oss när han signade NHL-kontraktet. Så NHL-pengen öronmärks väl då för oss….. och Täby.
Jag har svårt att se att en placering i OHL efter att man skrivit NHL-kontrakt gör att skulle gå runt NHL-avtalet med SIF.
Silly Season 2026/27
Det trodde jag inte men vilken svag karaktär han visar. Antitesen till farsan.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-05 06:03:30Jävligt negativa vibbar från Nordmark och hans familj. Jag kan inte minnas att jag hört om någon spelare som blivit lovad speltid på det sättet utan alla ska förtjäna den. Hans karaktär började redan ifrågasättas inför draften, och om det Madhawk säger stämmer är det bara ännu ett vedträ på den brasan.Osten östlund skrev: ↑2026-08-05 05:27:51 Madhawk säger ju det här. Top 9 roll, annars så drar Nordmark.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Känns som pappis Nordmark har varit den som satt den hårda linjen. En tonåring kan inte komma med dessa krav, när han knappt lirat. Wiken har ju lagt upp en bra strategi tidigare för unga med deras agenter ( Viggo ska ju pröva NHL nu ).
Pratades ju inför säsongen om att DIF hade ev velat låna ut Nordmark i början av säsongen. Till ett HA lag i närheten, typ Almtuna eller Västerås
Pratades ju inför säsongen om att DIF hade ev velat låna ut Nordmark i början av säsongen. Till ett HA lag i närheten, typ Almtuna eller Västerås
Silly Season 2026/27
Det är tur du vet hur diskussionerna förs mellan alla parter och kan delge oss det här. Eller drar du din analys efter random ”expert” på en kvällsblaska? Säga vad man vill om situationen, men att häva ur sig att människor är skamlösa och smutsiga är ändå lågvattenmärke.diftobbe89 skrev: ↑2026-08-05 01:00:23Vet inte om du tror på det du skriver själv eller om du bara vill agera sköld mot kritik som vanligt. Sjukt enformigt.Nypovich skrev: ↑2026-08-04 23:31:21Eller så har man i diskussionen med MDB kommit fram till att det skulle bli sparsamt med tid här kontra någon annanstans? Klart kontrakt kan brytas om båda parter är överens.diftobbe89 skrev: ↑2026-08-04 23:05:20Inte ett skit. Plus att du som individ uppenbarligen är ganska skamlös och smutsig.Art Vandelay skrev: ↑2026-08-04 22:57:22Visar också på att ett kontrakt uppenbarligen inte är värt någonting.diftobbe89 skrev: ↑2026-08-04 22:51:54 Skrev nytt tvåårsavtal i Maj med kommentar:
– Det ska bli väldigt kul att få ta klivet från J20 till A-laget! Jag ser verkligen fram emot att kliva ut inför ett fullsatt Hovet och Avicii Arena i höst, hälsar han.
Djurgården Hockey
Nu är ju det här en nobody visserligen men jag stör mig på fenomenet, helt förvirrade själar. Krita avtal, lämna, säga en sak, mena en annan. Äckligt fenomen överlag som sprider sig.
Viggo-gate blev jag inte ens irriterad på, han var för jävla bra helt enkelt och har bevisat det. Men sånna som Nordmark och Linus Eriksson, bara skicka fanskapen.
Det som är mest skamlöst är ju hur vissa, utan insyn, sitter och kastar skit över något man inte har 100% vetskap om. Speciellt när det är riktat mot (unga) individer som är Djurgårdare.
Vi skrev kontrakt med honom i Maj, vad är det som har ändrats menar du? Från vår sida har ingenting ändrats som gör att vi så drastiskt hade velat bryta för att ¨inte kunna garantera istid¨ eller vad du yrar om, han hade getts chansen att spela om en ordinarie plats PRECIS som alla andra, han gick som nr.30. Möjligtvis efter Nordmarks begäran om att lämna har vi gått med på att avsluta samarbetet, men det var knappast på våran begäran eller ingick i planen för vårat lagbygge. Det förstår väl du också?
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Jag hade missat att han faktiskt skrivit på ett kontrakt. Det ska vara lugnt mao, så då kan han få harva i OHL om han har lust med det.Limp skrev: ↑2026-08-05 06:49:37Stämmer. Det gäller från påskrivet NHL-kontrakt, så kollar man som bekant fyra säsonger bakåt och vilka klubbar i Sverige han representerat under den tiden.Knickedick skrev: ↑2026-08-05 06:42:30Han spelade för oss när han signade NHL-kontraktet. Så NHL-pengen öronmärks väl då för oss….. och Täby.
.
Silly Season 2026/27
I detta måste man hylla killar som Stocken, Victor Eklund, Frondell och Björck som kommer in ödmjukt och förtjänar sina minuter.
Nu vet jag inte allt kring Nordmark men samtidigt som jag måste respektera hans beslut så ställer jag mig frågandes iom all rapportering som kommit om krav och karaktär från hans sida.
Återigen så vill jag inte hävda att jag vet något men det ser ju ut på ett sätt
Nu vet jag inte allt kring Nordmark men samtidigt som jag måste respektera hans beslut så ställer jag mig frågandes iom all rapportering som kommit om krav och karaktär från hans sida.
Återigen så vill jag inte hävda att jag vet något men det ser ju ut på ett sätt
Silly Season 2026/27
Ser inte Nordmark som något större tapp. Han hade nog haft svårt att ta en plats i truppen överhuvudtaget. Bättre att vi får in lite mer pengar till kassan, så att sista forwarden blir riktig spets. Det kommer vi att behöva.Jim Morrison skrev: ↑2026-08-05 06:03:30Jävligt negativa vibbar från Nordmark och hans familj. Jag kan inte minnas att jag hört om någon spelare som blivit lovad speltid på det sättet utan alla ska förtjäna den. Hans karaktär började redan ifrågasättas inför draften, och om det Madhawk säger stämmer är det bara ännu ett vedträ på den brasan.Osten östlund skrev: ↑2026-08-05 05:27:51 Madhawk säger ju det här. Top 9 roll, annars så drar Nordmark.
Silly Season 2026/27
Krüger blir kvar 

Silly Season 2026/27
Härligt med Krüger! Men då finns det inget behov av Brind'amour. Sista forwarden måste vara ren spets.
Avgå Jocke.
Silly Season 2026/27
Japp då är ju centersidan def spikad, klar och har backups. Osäker vad Hank spelar för roll nu när Kryckan lirar vidare men men...
In med sista line 1 toppforward, sen kör vi!
In med sista line 1 toppforward, sen kör vi!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Så Nordmark ersätts av Krüger in i truppen. Inga bekymmer med det.
Frågan är vad Kryckan sväljer av Budgeten till sista forwarden in?
Frågan är vad Kryckan sväljer av Budgeten till sista forwarden in?
Senast redigerad av Knickedick den 2026-08-05 10:10:09, redigerad totalt 1 gånger.