Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Döden
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Döden »

Boven skrev: 2026-08-03 13:13:48
JTB1973 skrev: 2026-08-03 13:00:24
Boven skrev: 2026-08-03 11:40:26
JTB1973 skrev: 2026-08-03 11:12:20
Döden skrev: 2026-08-03 10:16:31

Jag tycker det ser bättre ut, hjärta väger Hank upp, kvalite vetifan om jag håller med om. Känns som att Wiken och CDB vill ha spelare med rätt mindset som jobbar för laget och vet sin plats, tror det här är en bra början på något större.
Helt enig med detta. Att vi tappat mycket talang råder det ingen tvekan om men man får ju se helheten och vi har också tappat ett gäng passagerare som förvisso hade hjärta för klubben men som inte höll måttet längre. En stor anledning till att våra junisar förra säsongen gjorde det så bra är ju för att flera andra inte kunde pga skador eller att man faktiskt inte håller SHL-klass. Flera av passagerarna fortsätter nu på annat håll och kryckan får en ärlig chans att bli kvitt sina skador i den mån det går (ge han hela hösten så kan han få lämna besked till jul imo), JJ kanske är bättre rustad inför denna säsong, svårt att sia om. Utöver det så har vi på backsidan tappat offensiv talang men ersatt det mot mer stabila spelare och därmed dragit ner på säkerhetsrisker bakåt. Försvarsspelet tog stora kliv vartefter förra säsongen led och tycker det ser lovande ut för att vi fortsätter i det spåret. Wikegård sa inför förra säsongen att han vill bygga laget bakifrån och det har han gjort nu tillsammans med CDB och tror/hoppas vi nu är i ett relativt bra läge med stommen på plats och kan fokusera på att vässa spetsen närmaste tiden. Apropå spets, Hudon vinner målligan denna säsong!
Är det Chrippe som som styr och ställer i bakgrunden?
MDB ska det vara, hjärnsläpp
Haha förstod det. Ni båda skrev CDB så försökte vara lite rolig.
Haha, gick av bara farten :)
Andrealdo
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Andrealdo »

Matej Vucic verkar blivit registrerad på hemsidan för sex dagar sen. Ingen spelare för a-laget, men född 2006 och får bara spela J20 som en av de överåriga spelarna. Men förstår värvningen om det stämmer, talang som kan bidra med mycket till vårt J20-lag, men knappast till a-laget redan denna säsong. https://www.difhockey.se/athlete-profil ... ab=profile
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Ty Rattie finns på marknaden. Känns som det blir han?
Kan ligan och Sverige.

https://www.eliteprospects.com/player/26385/ty-rattie
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-08-04 14:16:08, redigerad totalt 1 gånger.
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Skulle inte säga nej till Rattie på ett år...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

antondahlback skrev: 2026-08-04 14:14:05 Skulle inte säga nej till Rattie på ett år...
Tycker han såg ut att ha tappat rejält förra säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Jim Morrison skrev: 2026-08-04 14:50:02
antondahlback skrev: 2026-08-04 14:14:05 Skulle inte säga nej till Rattie på ett år...
När man hamnar utanför laget så blir det tufft. Var ju samma för JP i Rögle. Att han lirat i SHL är förmodligen en faktor som Wiken/MDB värderar högt, än te x en " lite bättre " från AHL. Vi får se, han lär väll presenteras för ngt lag inom kort?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2026-08-04 15:14:42 När man hamnar utanför laget så blir det tufft. Var ju samma för JP i Rögle. Att han lirat i SHL är förmodligen en faktor som Wiken/MDB värderar högt, än te x en " lite bättre " från AHL. Vi får se, han lär väll presenteras för ngt lag inom kort?
Beror väl på. Intresset brukar inte vara skyhögt när spelarna börjar bli tillgängliga och bjudas ut via media.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
antondahlback

Silly Season 2026/27

Fick sig ett uppsving igen i ostlandet så känns lite som en one off säsong.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Var ju många i skithålet LHC som inte presterade, t.ex. Jakub Vrana som i princip kom direkt från NHL. Var väl dålig stämning i hela laget osv osv, dålig arbetsmiljö.

Jag tror definitivt vi är och hugger på Rattie. Sjuka sifrror säsongerna innan.
Användarvisningsbild
Legion

Silly Season 2026/27

Inlägg av Legion »

Jag hoppas verkligen vi går mot någon mer High-End.

Det har väl mer eller mindre utlovats två stycken Top 6 forwards efter att Viggo lättade, varav en blev Åman.

Jag tror vi fortfarande är i behov att värva en poängspelare för förstalinorna och PP även om fallback känns mer stabilt än förra säsongen.
Någon skada här och där så behöver fortfarande någon kunna säkerställa att det rullar in en del framåt.
antondahlback

Silly Season 2026/27

Legion skrev: 2026-08-04 16:37:01 Jag hoppas verkligen vi går mot någon mer High-End.

Det har väl mer eller mindre utlovats två stycken Top 6 forwards efter att Viggo lättade, varav en blev Åman.

Jag tror vi fortfarande är i behov att värva en poängspelare för förstalinorna och PP även om fallback känns mer stabilt än förra säsongen.
Någon skada här och där så behöver fortfarande någon kunna säkerställa att det rullar in en del framåt.
Rattie är väl ändå en rätt pålitlig poängspelare i shl. Snittar nästan 20 mål per säsong i shl över 4 års tid. Har en dålig halva i ett dysfunktionellt linköping. Far över till Schweiz och levererar 1 ppm. Bara 33 år så inte lastgammal heller för den delen.
aljb10

Silly Season 2026/27

Inlägg av aljb10 »

Såhär tränade DIF idag! LÄNK

Målvakter
Magnus Hellberg, Hugo Hävelid, Daniel Marmenlind

Backar
Jesper Pettersson–Philip Holm
Nikolas Brouillard–Colby Sissons
Gustav Lindström–Hugo Blixt
Calle Odelius–Liam Pettersson

Forwards
Joe Snively–Nils Åman–Noel Gunler
Sebastian Hartmann–Lukas Vejdemo–Anton Frondell (Theo Stockselius)
Victor Eklund/David Blomgren–Jacob Josefson–Mathias Emilio Pettersen
Henrik Eriksson–Håvard Salsten–Viggo Björck/Albin Grewe

Spännande, inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Hudon lär väl ta Snivelys plats, och Snively tar Frondells? Om vi inte får in en till forward alltså.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

aljb10 skrev: 2026-08-04 17:03:39 Såhär tränade DIF idag! LÄNK

Målvakter
Magnus Hellberg, Hugo Hävelid, Daniel Marmenlind

Backar
Jesper Pettersson–Philip Holm
Nikolas Brouillard–Colby Sissons
Gustav Lindström–Hugo Blixt
Calle Odelius–Liam Pettersson

Forwards
Joe Snively–Nils Åman–Noel Gunler
Sebastian Hartmann–Lukas Vejdemo–Anton Frondell (Theo Stockselius)
Victor Eklund/David Blomgren–Jacob Josefson–Mathias Emilio Pettersen
Henrik Eriksson–Håvard Salsten–Viggo Björck/Albin Grewe

Spännande, inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Hudon lär väl ta Snivelys plats, och Snively tar Frondells? Om vi inte får in en till forward alltså.
Hoppas det blir något likt:
Ny-Åman-Hudon
Snively-Vejdemo-Gunler
Stockselius-JJ-Hartmann
Blomgren-Salsten-Pettersen
(Hank-Kruger-Nordmark)
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av GULD »

Dök upp ett Namn som vi tydligen äv mycket intreserade av
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... rind-amour
The DIF ONE
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Men nu kan han och Djurgårdens sportsliga avdelning tvingas ut på marknaden igen för att fylla på laget – och det handlar återigen om en yngre spelare som lämnar klubben.

Enligt uppgifter till Hockeynews kommer Marcus Nordmark att flytta över till Nordamerika redan nu. 18-åringen draftades, precis som Viggo Björck, nu i somras på plats nummer 28 i första rundan av Anaheim Ducks.

Och enligt uppgifterna har det tagits ett beslut att Nordmark ska fortsätta sin karriär i den kanadensiska juniorligan i klassiska London Knights.
Skriv svar