Instämmer heltalltidoavs1 skrev:Bara att tacka Ridderwall för att han höll oss kvar i matchen.
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/11 2008
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/11 2008
Ni har ju inga egna ramsor.Freke skrev:Dina 1-3 punkter anser jag högst subjektiva.
Härmar ramsor från Djurgården och AIK, patetiskt.
Om du nu påstår att ni har egna ramsor, hur går dom då?

Sjunga utan trumma, nej... Det kan ni bara inte göra.
Sämre klack en bajen? Joo, det har ni. Löjligt om du säger emot det.

(Bajens klack suger dock fortfarande)
Längtar redan tills nästa match!
Blir en vinst då (om domaren inte heter Claesson i efternamn, jävla bonde)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Claesson måste ju vara den största losern inom ishockey. Var det inte han som visade ut Challe Berglund för ett tag sen?
Inte konstigt att det flyger grejer när han dömer, mannen är ju värdelös!
Inte konstigt att det flyger grejer när han dömer, mannen är ju värdelös!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
"Freke":
Det är så svårt att ta dig på allvar. Ni har härmat AIK Solna rakt av. Ni har ju för fan tom samma färger och i stort sett samma klubbemblem som Solna AIK.. Dessutom kallar ni er för AIK och inget annat. Det är så skrattretande att du ens jämför med att det finns flera DIF som du säger tex "drängsmarks if" eller va fan dom nu hette.
Det blir samma förkortning, visst. Men herregud, ni är ju värre än desperata totaltonanister för fan. Jag som Djurgårdare tycker till och med det är så oerhört pinsamt. Tror att alla ni låtsas-aikare innerst inne mår oerhört dåligt av att vara fejk-gnaget. Men det är ju era bekymmer.
Som nån bonne i "Robinson" sa en gång, "skämmes ta mej fan".
Sorry, men ni är en pinsam norrländsk komplexklubb som snor era ramsor från den enda elitserieklubb med en klack värt namnet för att ni är så oerhört underlägsna. Lägg därtill att eran tränare är Djurgårdare och att dom spelarna som producerar i eran låtsasklubb är ex-modoiter eller greker och kanadensare. Tycker faktiskt lite synd om er.
Nä, lycka är att vara Djurgårdare. Vi har en PP-back med Amerikanskt pass, i övrigt är det spelare från stockholmsområdet som gör oss till den enda riktigt stolta föreningen i Sverige.
Jag ber om ursäkt för eventuella stav eller skrivfel men jag har varit ute och supit ner mig fullständigt efter att Skellefteå låtsas AIK köpte domaren och sabbade en halv helg.. Tack för mig.
Det är så svårt att ta dig på allvar. Ni har härmat AIK Solna rakt av. Ni har ju för fan tom samma färger och i stort sett samma klubbemblem som Solna AIK.. Dessutom kallar ni er för AIK och inget annat. Det är så skrattretande att du ens jämför med att det finns flera DIF som du säger tex "drängsmarks if" eller va fan dom nu hette.
Det blir samma förkortning, visst. Men herregud, ni är ju värre än desperata totaltonanister för fan. Jag som Djurgårdare tycker till och med det är så oerhört pinsamt. Tror att alla ni låtsas-aikare innerst inne mår oerhört dåligt av att vara fejk-gnaget. Men det är ju era bekymmer.
Som nån bonne i "Robinson" sa en gång, "skämmes ta mej fan".
Sorry, men ni är en pinsam norrländsk komplexklubb som snor era ramsor från den enda elitserieklubb med en klack värt namnet för att ni är så oerhört underlägsna. Lägg därtill att eran tränare är Djurgårdare och att dom spelarna som producerar i eran låtsasklubb är ex-modoiter eller greker och kanadensare. Tycker faktiskt lite synd om er.
Nä, lycka är att vara Djurgårdare. Vi har en PP-back med Amerikanskt pass, i övrigt är det spelare från stockholmsområdet som gör oss till den enda riktigt stolta föreningen i Sverige.
Jag ber om ursäkt för eventuella stav eller skrivfel men jag har varit ute och supit ner mig fullständigt efter att Skellefteå låtsas AIK köpte domaren och sabbade en halv helg.. Tack för mig.
Senast redigerad av jensa85 den 2008-11-16 04:03:51, redigerad totalt 5 gång.
Möjligt att det är onödigt att kasta in en flaska när det var så lite kvar.isolerad skrev:Domaren får döma hur jävla dåligt han vill.
Holmqvist ska ge fan i att kasta in en vattenflaska på isen som protest. Speciellt när det är så lite tid kvar.
Jag hoppas han får ett straff från Djurgården som en tydlig markering att sådant beteende är fullkomligt oacceptabelt.
Men i mina ögon är det helt jävla fullständigt förståligt. Hade jag varit en verksam hockeyspelare i Djurgårdens A-Lag i Skellefteå-matchen hade jag fan kastat in betydligt tyngre grejer än en vattenflaska.
Troligen hade det haglat in flera bänkrader inklusive folket på dom och diverse vassa föremål från min sida. Kanske tur att jag då inte är en spelare i DIF med andra ord.
Jag tycker det är sjukt starkt av "Linkan" att i direktsänding säga att det är "onödigt" att dra på sig de utvisningarna vi gjorde på slutet med tanke på att det var Claesson som tog fram sin felinställda kikare för att hitta dom.
Antar att Fredrik var så nöjd med att få en poäng med tanke på de två första "spy"perioderna vi gjorde då matchen borde varit avgjord, och därför valde att helt skita i den köpta Claesson för att han helt enkelt skämdes över våran insats i 2/3 av matchen. Som sagt, proffsigt agerande "Linkan"
Claesson var ju så köpt så det var äckligt, end of story.
Enda anledningen att saik spelar i elitserien stavas domarna..
Annars hade dom varit ett bottenlag i hockey allsvenskan..
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det känns vedervärdigt att Claesson dömer en tveksam straff med så lite tid kvar av en jämn match. I åtta fall av tio (någon gång under matchen, rent tidsmäddigt) brukar domare döma utvisning även om det enligt regelboken egentligen ÄR straff. Den siffran ökar ytterligare om det närmar sig sista perren/slutet av matchen. Det känns i det närmaste som praxis och ska det bli straff ska det vara tydligt jävla värre att spelaren blir hakad, fälld etc. Att då få en utvisning i samband med en protest till en sådan felbedömning känns som ett jävla pungslag (det ursäktar inte Holmqvists agerande men ger en förstålelse till det han gör).
Det värsta är att jag tror inte någon repressentant eller liknande från domarförbundet ens påpekar eller utreder Claessons insats utan domarkåren ska skyddas och han kommer att döma på i vanlig ordning framöver. Skönt för honom, han har ju dessutom inte gjort sig impopulär i skellefteå med tanke på det inträffade så han känner sig säkert tilllfreds.
Dock hoppas jag att laget lägger mest energi på frågan: "hur i helvete det kan se ut så som det gjorde i första matchen efter en 7-0 seger? Hur kan spelet vara så jävla bortblåst från en match till nästa? Finns ingen som helst form av grundtrygghet?
Även om taktiken ser annorlunda ut borta mot hemma så finns det några detaljer som ska finnas med i VARJE match, och det är huvudet på skaft, rätt inställning och skridskoåkning.
Det känns väldigt olustigt att inte alls veta vad man får av grabbarna inför en match. Det kan bli årets match (som i den mot modo) eller säsongens utskåpning (som igår mot saik).
Det värsta är att jag tror inte någon repressentant eller liknande från domarförbundet ens påpekar eller utreder Claessons insats utan domarkåren ska skyddas och han kommer att döma på i vanlig ordning framöver. Skönt för honom, han har ju dessutom inte gjort sig impopulär i skellefteå med tanke på det inträffade så han känner sig säkert tilllfreds.
Dock hoppas jag att laget lägger mest energi på frågan: "hur i helvete det kan se ut så som det gjorde i första matchen efter en 7-0 seger? Hur kan spelet vara så jävla bortblåst från en match till nästa? Finns ingen som helst form av grundtrygghet?
Även om taktiken ser annorlunda ut borta mot hemma så finns det några detaljer som ska finnas med i VARJE match, och det är huvudet på skaft, rätt inställning och skridskoåkning.
Det känns väldigt olustigt att inte alls veta vad man får av grabbarna inför en match. Det kan bli årets match (som i den mot modo) eller säsongens utskåpning (som igår mot saik).
Blue Brigade Sthlm
Hörru, ta och kamma dig. Jag tar mig fan tid att åka på Djurgår'n överallt och även denna resan var på tapeten ända in i det sista, nu blev det O'learys men det är fan så mycket mer hjärta att gå på DIF i Luleå än att masa sig iväg till Hovet.sthlm_dif skrev:
Till och börja med, vill jag bara göra det klart för dig att ingen orkar slösa sin tid på att åka till ett bondsamhälle lång uppe i norr.
Och sen...
Man ser ju inte direkt mycket av era supportrar i Stockholm heller.
Är bara Frölunda och Linköping som har lite folk på borta stå mot Djurgården.
Och angående eran "klack", borde det kallas för en klack?
1. Inga egna ramsor.
2 Kan inte sjunga utan trumma.
3. Sämre klack än Bajen (då är det illa, riktigt jävla illa).
Men som jensa85 skrev, hur mycket betalade ni Claesson?
- Lee Harvey Oswald
Nej nej, jag är inte bitter.warrant skrev:Enda anledningen att saik spelar i elitserien stavas domarna..
Nej nej, jag har aldrig förespråkat objektivitet.
Men, jo jo, jag har stenkoll på hockey......eller?

Om nu saik är så sanslöst dåliga vill jag inte ens tänka på hur sämst DIF borde vara, som under 2 & en halv period blir "tagna där bak" av nyss nämnda saik.
Neej, vi kan väl iaf fall försöka närma oss sanningen.
Även om domaren till slut "gav" saik en minst sagt rättvis pinne
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håller med dig om att sett till spelet på plan var dom väl värda en pinne. Men då är frågan om målvakten inte ingår i laget? Ska domaren börja dela ut straffar till ett lag varje gång motståndarmålvakten spikar? 40 räddade skott = en straff. För att få fram så "rätt" lag vinner. Laget innehåller alla spelare. Det är mål framåt minus mål bakåt som bestämmer hur många poäng det blir. Det är spelets regler. Om man sedan gör det genom att göra 9 mål och släppa 8 eller göra 1 och släppa 0 hör inte riktigt hit.Lee Harvey Oswald skrev:Nej nej, jag är inte bitter.warrant skrev:Enda anledningen att saik spelar i elitserien stavas domarna..
Nej nej, jag har aldrig förespråkat objektivitet.
Men, jo jo, jag har stenkoll på hockey......eller?![]()
Om nu saik är så sanslöst dåliga vill jag inte ens tänka på hur sämst DIF borde vara, som under 2 & en halv period blir "tagna där bak" av nyss nämnda saik.
Neej, vi kan väl iaf fall försöka närma oss sanningen.
Även om domaren till slut "gav" saik en minst sagt rättvis pinne
Bör dock poängtera att jag tycker att det var en bedrövlig insats. Kan också tycka att SAIK var värda till och med 3 poäng. Men din sista mening håller inte.
Sen skrev någon skön kille att det var mer hjärta att åka upp till Luleå. Att ta diskussionen vem utav oss som älskar DIF mest är ju sandlåde nivå, lägg ner. Tycker även att sthlm_dif inte ska lägga någon tid på att argumentera med gnageren, dina punkter känns bara pinsamma. Bättre att vi visar det på läktaren istället. Vem bryr sig om andra, för alltid DIF.
Född till sportchef.
"jensa85" & "sthlm_dif", jag vet inte varför jag orkar bry mig, men... Alea iacta est... och ni verkar ju lite nyfikna på "mitt" AIK...
1921 ville åtta bandyspelare bilda en bandysektion i Skellefteå IF, men det blev nej från styrelsen. De åtta beslöt då att bilda en ny förening öppen för alla idrotter. Huvudspåret var att bilda en kamratförening (IFK Skellefteå), men av olika anledningar tog man istället kontakt med AIK i Stockholm (det här var långt innan de flyttade kansliet till Solna) och valde de som förebild.
AIK i Stockholm hade som ambition att ta upp kampen med kamratklubbarna och bilda ett nätverk av AIK-klubbar runt om i Sverige och ställde helhjärtat upp med att hjälpa de åtta badyspelarna i Skellefteå. Föreningens organisation och stadgar kopierades i princip rakt av, och klubbmärket blev en modernare variant av stockholms AIK. Skellefteås är gult och svart i Art Deco-stil, medan Stockholm/Solnas är i (mycket) mörk blå och guld och i nationalromantisk stil. När sedan AIK i Skellefteå bildade en ishockeysektion 1943, så la denna till ett lönnlöv i botten efter kanadensisk förebild.
Att de som bildar en idrottsförening gör det efter en eller flera existerande idrottsföreningar ser inte jag som någon konstigt eller förvånande. Utan att kunna Djurgårdens historia (det kan ni säkert mycket bättre) så skulle jag bli mycket förvånad om dess grundare inte hade en existerande förening som förebild vad gäller stadgar, organisation och klubbemblem. Men rätta mig gärna om jag har fel.
Det jag tycker är anmärkningsvärt i fallet AIK, är att Solnaklubbens historielösa anhängare på senare tid med god hjälp av riksmedia, lyckats "få ensamrätt" på sin trestaviga förkortning. Finns det någon annan klubb som lyckats med det??? När t.o.m. inbitna Djurgårdare som ni ställer er i armkrok med gnagare på barrikaderna och skanderar att det bara finns ett AIK, då får man väl vackert medge att de lyckats med sin indoktrinering... Tänk er att riksmedia gav Drängsmark IF "ensamrätt" till DIF... lagomt kul...
AIK är AIK från Solna i vissa sammanhang, AIK från Skellefteå i andra. Precis som att DIF är Djurgårdens IF i vissa sammanhang, medan det är Drängsmarks IF i andra... What´s the problem...???
"sthm_dif", håller med "android" att dina tre punkter är pinsamma, men ändå några reflektioner:
1. finns det klackar med helt egna ramsor? Av de North Power kör frekvent kommer jag i stunden på två sånger/ramsor som jag inte hört av någon annan svensk klack; "Alla älskar Skellefte AIK" melodi Yelow Submarine och "Genom hela livet" melodi från brasiliansk fotboll, ingen aning om vart orginalet egentligen kommer från. Om det nu verkligen är Järnkaminerna som står bakom alla sånger/ramsor som alla klackar i Sverige kör sin variant av, är jag den förste att lyfta på hatten och bli imponerad...
2. Om man vill kalla en hockeyklacks skrålande för sång, så är vi nog varken bättre eller sämre än er... vare sig man använder trumma eller inte. Har ni fortfarande trumförbud på era matcher? Om ja, hur många här inne skulle ärligt talat helst se en trumma i er klack? Lite OT; när vi mötte er i Globen 2006 tvingades vår Slagare i Stockholm göra ett mindre angenämt besök hos arenabolagets säkerhetschef. Orsak; han hade brutit mot trumförbudet med sin lilla tamburin...
3. Sämre klack än Bajen... om du jämför oss med deras fotbollsklack är jag böjd att hålla med (vi slipper dock den fula svansen med hulligandrägg som de dras med...), men om du jämför oss med deras hockeyklack kan du inte ha sett någon match överhuvudtaget med Hammarby...
"jensa85": Säcken är från Kiruna...
Det var väl allt... Lev å må å lycka till mot Brynäs!
mvh
Freke
besserwisser/missionär/dum i huvet (stryk det som inte passar)
PS vill ni veta ännu mer om AIK finns ju t.ex. www.aik.se och www.skellefteaaik.se att gå vidare till...
1921 ville åtta bandyspelare bilda en bandysektion i Skellefteå IF, men det blev nej från styrelsen. De åtta beslöt då att bilda en ny förening öppen för alla idrotter. Huvudspåret var att bilda en kamratförening (IFK Skellefteå), men av olika anledningar tog man istället kontakt med AIK i Stockholm (det här var långt innan de flyttade kansliet till Solna) och valde de som förebild.
AIK i Stockholm hade som ambition att ta upp kampen med kamratklubbarna och bilda ett nätverk av AIK-klubbar runt om i Sverige och ställde helhjärtat upp med att hjälpa de åtta badyspelarna i Skellefteå. Föreningens organisation och stadgar kopierades i princip rakt av, och klubbmärket blev en modernare variant av stockholms AIK. Skellefteås är gult och svart i Art Deco-stil, medan Stockholm/Solnas är i (mycket) mörk blå och guld och i nationalromantisk stil. När sedan AIK i Skellefteå bildade en ishockeysektion 1943, så la denna till ett lönnlöv i botten efter kanadensisk förebild.
Att de som bildar en idrottsförening gör det efter en eller flera existerande idrottsföreningar ser inte jag som någon konstigt eller förvånande. Utan att kunna Djurgårdens historia (det kan ni säkert mycket bättre) så skulle jag bli mycket förvånad om dess grundare inte hade en existerande förening som förebild vad gäller stadgar, organisation och klubbemblem. Men rätta mig gärna om jag har fel.
Det jag tycker är anmärkningsvärt i fallet AIK, är att Solnaklubbens historielösa anhängare på senare tid med god hjälp av riksmedia, lyckats "få ensamrätt" på sin trestaviga förkortning. Finns det någon annan klubb som lyckats med det??? När t.o.m. inbitna Djurgårdare som ni ställer er i armkrok med gnagare på barrikaderna och skanderar att det bara finns ett AIK, då får man väl vackert medge att de lyckats med sin indoktrinering... Tänk er att riksmedia gav Drängsmark IF "ensamrätt" till DIF... lagomt kul...
AIK är AIK från Solna i vissa sammanhang, AIK från Skellefteå i andra. Precis som att DIF är Djurgårdens IF i vissa sammanhang, medan det är Drängsmarks IF i andra... What´s the problem...???
"sthm_dif", håller med "android" att dina tre punkter är pinsamma, men ändå några reflektioner:
1. finns det klackar med helt egna ramsor? Av de North Power kör frekvent kommer jag i stunden på två sånger/ramsor som jag inte hört av någon annan svensk klack; "Alla älskar Skellefte AIK" melodi Yelow Submarine och "Genom hela livet" melodi från brasiliansk fotboll, ingen aning om vart orginalet egentligen kommer från. Om det nu verkligen är Järnkaminerna som står bakom alla sånger/ramsor som alla klackar i Sverige kör sin variant av, är jag den förste att lyfta på hatten och bli imponerad...

2. Om man vill kalla en hockeyklacks skrålande för sång, så är vi nog varken bättre eller sämre än er... vare sig man använder trumma eller inte. Har ni fortfarande trumförbud på era matcher? Om ja, hur många här inne skulle ärligt talat helst se en trumma i er klack? Lite OT; när vi mötte er i Globen 2006 tvingades vår Slagare i Stockholm göra ett mindre angenämt besök hos arenabolagets säkerhetschef. Orsak; han hade brutit mot trumförbudet med sin lilla tamburin...

3. Sämre klack än Bajen... om du jämför oss med deras fotbollsklack är jag böjd att hålla med (vi slipper dock den fula svansen med hulligandrägg som de dras med...), men om du jämför oss med deras hockeyklack kan du inte ha sett någon match överhuvudtaget med Hammarby...

"jensa85": Säcken är från Kiruna...

Det var väl allt... Lev å må å lycka till mot Brynäs!
mvh
Freke
besserwisser/missionär/dum i huvet (stryk det som inte passar)
PS vill ni veta ännu mer om AIK finns ju t.ex. www.aik.se och www.skellefteaaik.se att gå vidare till...
hem.passagen.se/lantmatarn
hem.passagen.se/lantmatarn2
1. Att Djurgården skulle haft någon förebild när man grundade DIF, är väl ganska självklart...
Men jag är rätt så säker på att man inte plockade ut EN enskild förening som förebild, som ni gjorde.
2. Oavsett vad du säger, så kommer det bara finns en klubb med namnet AIK, och den föreningen bildades i Stockholm, inte uppe i norrland.
3. Du sa att du skulle ha blivit imponerad om Djurgårdens supportrar hade kommit på alla ramsor i detta land, vilket jag också skulle ha blivit... Men så är dock inte fallet. Men jag kan säga med en säker röst att Stockholms klubbarnas supportrar (Djurgården, Hammarby, AIK) har kommit på nästan samtliga ramsor i Sverige. Sen kommer alla andra supporter föreningar och gör om dom lite smått, och påstår att dom har kommit på ramsorna, patetiskt.
Angående att ni inte har några egna ramsor. Visst, det har jag självklart inte någon aning om egentligen, eftersom jag aldrig sett en bortamatch mot Skellefteå. Men däremot har jag lyssnat på radion eller sett på TV när vi mött er på borta plan. Har inte hört någon "egen" ramsa från eran sida. När vi mötte er i lördags, hörde jag bland annat eran klack sjunga en djurgårds ramsa (som är våran egna, ingen annans) som går följande "åhh, vi ger allt för vårat lag, alltid oavsett, förevigt djurgården, ole ole ole ole ole ole ola...". Jag hörde dock inte hur texten var, men hörde absolut att det var den ramsan.
4. Angående trumman, det brukar oftast bara vara klackar som är väldigt tystlåtna och i rent språk värdelösa som använder sig av dessa om du inte förstått det. Och eran klack hör till där.
5. Sämre klack än bajen? Det är en ramsa som används för att håna dåliga klackar, och självklart har ni bättre klack än Hammarbys hockeylag, för dom finns ju inte ens.
(Måste också säga att Hammarbys Ishockey förening är mer tragisk och pinsam än Skellefteå AIK, men inte med stora marginaler!)
6. Angående Drängsmarks IF som du konstant tjatar om. Dom har i alla fall inte plockat ut Djurgården som en förebild när klubben bildades, det blev DIF för deras del av en ren slump.
Ni blev ju inte AIK på grund av någon slump, eller hur?
Jag förstår vart du vill komma, men det leder ingenstans.
Bara att vänta lite, tills nästa drabbning mot S(AIK).
Kommer bli andra siffror i målprotokollet då, det är jag säker på.
Men jag är rätt så säker på att man inte plockade ut EN enskild förening som förebild, som ni gjorde.
2. Oavsett vad du säger, så kommer det bara finns en klubb med namnet AIK, och den föreningen bildades i Stockholm, inte uppe i norrland.
3. Du sa att du skulle ha blivit imponerad om Djurgårdens supportrar hade kommit på alla ramsor i detta land, vilket jag också skulle ha blivit... Men så är dock inte fallet. Men jag kan säga med en säker röst att Stockholms klubbarnas supportrar (Djurgården, Hammarby, AIK) har kommit på nästan samtliga ramsor i Sverige. Sen kommer alla andra supporter föreningar och gör om dom lite smått, och påstår att dom har kommit på ramsorna, patetiskt.
Angående att ni inte har några egna ramsor. Visst, det har jag självklart inte någon aning om egentligen, eftersom jag aldrig sett en bortamatch mot Skellefteå. Men däremot har jag lyssnat på radion eller sett på TV när vi mött er på borta plan. Har inte hört någon "egen" ramsa från eran sida. När vi mötte er i lördags, hörde jag bland annat eran klack sjunga en djurgårds ramsa (som är våran egna, ingen annans) som går följande "åhh, vi ger allt för vårat lag, alltid oavsett, förevigt djurgården, ole ole ole ole ole ole ola...". Jag hörde dock inte hur texten var, men hörde absolut att det var den ramsan.
4. Angående trumman, det brukar oftast bara vara klackar som är väldigt tystlåtna och i rent språk värdelösa som använder sig av dessa om du inte förstått det. Och eran klack hör till där.
5. Sämre klack än bajen? Det är en ramsa som används för att håna dåliga klackar, och självklart har ni bättre klack än Hammarbys hockeylag, för dom finns ju inte ens.

6. Angående Drängsmarks IF som du konstant tjatar om. Dom har i alla fall inte plockat ut Djurgården som en förebild när klubben bildades, det blev DIF för deras del av en ren slump.
Ni blev ju inte AIK på grund av någon slump, eller hur?
Jag förstår vart du vill komma, men det leder ingenstans.
Bara att vänta lite, tills nästa drabbning mot S(AIK).
Kommer bli andra siffror i målprotokollet då, det är jag säker på.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
"sthlm_dif"
1. Sak samma...
2. Oavsett vad du och gnagarna säger finns det flera AIK...
3. Menar du denna gamla italienska fotbollssång?
Vår text:
ole ole ole ole ole ole ola
ååååååå skellefteå aik
tills hjärtat slutat slå
för alltid AIK
Tvivlar staaarkt på att Djurgården var först...
Det finns fler än ni och vi som "översatt" denna!
4. Får man ha en trumma så lyfter den en redan bra klack, det vet jag!
5. OK, "sämre klack än löven" heter det här...
6. Nej, vi blev AIK tack vare AIK från Solna/Stockholm... Lite som att skaffa barn och sedan inte vilja kännas vid dem... ännu värre!
Tack för att du förstår mig, det är ju en liten framgång i varje fall...
Och tack för ett mer städat språk...
Lördagsproppen gick ur i Övik ikväll... Jo, jag vet, "bara" 6-0, och inte 7-0, men det var ju på bortaplan! Hoppas också på andra siffror den 4/12.
1. Sak samma...

2. Oavsett vad du och gnagarna säger finns det flera AIK...

3. Menar du denna gamla italienska fotbollssång?
Vår text:
ååååååå skellefteå aik
tills hjärtat slutat slå
för alltid AIK
Tvivlar staaarkt på att Djurgården var först...

4. Får man ha en trumma så lyfter den en redan bra klack, det vet jag!

5. OK, "sämre klack än löven" heter det här...

6. Nej, vi blev AIK tack vare AIK från Solna/Stockholm... Lite som att skaffa barn och sedan inte vilja kännas vid dem... ännu värre!

Tack för att du förstår mig, det är ju en liten framgång i varje fall...

Och tack för ett mer städat språk...
Lördagsproppen gick ur i Övik ikväll... Jo, jag vet, "bara" 6-0, och inte 7-0, men det var ju på bortaplan! Hoppas också på andra siffror den 4/12.

hem.passagen.se/lantmatarn
Klart bönder apar efter sveriges bästa klack. Tråkigt när de inte vill erkänna det. Eller "Freke"?
Ursäktar mig om jag var otydlig, men det finns ingen känd svensk ramsa som någon svensk supporter förening kommit på (finns kanske 3 st), alla melodier är tagna från England eller andra stora länder.Freke skrev:"sthlm_dif"
Vår text:
ååååååå skellefteå aik
tills hjärtat slutat slå
för alltid AIK
Tvivlar staaarkt på att Djurgården var först...Det finns fler än ni och vi som "översatt" denna!
Men däremot kan man vara först med att översätta/göra om en ramsa till svenska, vilket i detta fall Djurgården var. Och...
Jag tvivlar starkt på att S(AIK)s supportrar gjorde om den från italienska, snarare från Djurgårdens text. Som ni brukar göra, ni kommer inte direkt med egna ideer.
Sämre klack än löven? Ja du, så skulle en hel del klackar kunna sjunga. Om dom förståss själva har en klack, vilket plast AIK inte har. För ni kan inte sjunga utan trumma. Och att en trumma skulle lyfta en klack? Där har du ju beviset, ni kan inte starta ramsor utan era förbannade trummor.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården