DIF_Soldier skrev:Freke skrev:Både publik och spelare är grymt revanschsugna efer tre förluster, kan jag lova. Det kommer att bli ett jädra drag både på isen och på läktarn! AIK vinner med 4-1. Det vore kul för stämningen om det någon gång var lite supportrar söderifrån på AIKs matcher, det är faktiskt precis lika nära från Stockholm till Skellefteå som från Skellefteå till Stockholm... Fixa en supporterresa hit någongång vetja, ni är välkomna! Min fru (som är från Stockholm) har en gammal DIF-toppeluva hon kan låna ut ifall någon av er skulle supa bort sin på vägen upp...
Patetiskt att uppmana gnagetfans att stå i SAIKs klack.
Så sent som för några år sedan möttes ni i allsvenskan. Hur gjorde ni då? Fick man välja vilken ståplats man ville stå och sjunga de ramsor man kände för?
Helt obegripligt, men det är klart - det stiger väl en åt huvudet när man försöker efterlikna solna ajk.
Om nu någon här egentligen bryr sig om Solna... men starkast vinner, de som sjunger högst äger namnet AIK i den matchen. Vilket i praktiken betyder att vi heter AIK och de heter Gnaget, både i Skellefteå och i Stockholm. Av alla matcher jag sett är det bara en där vi fick svälja förtreten och heja på "Skellefte". Det var en match på Hovet för typ fem år sedan då Solna lyckades med en kampanj att fylla arenan med fotbollsfans och därigenom undvika konkurs.
I Skellefteå fanns en gång i tiden två rivaliserande klubbar, Skellefteå IF och Skellefteå AIK. Man var SIFare eller AIKare, nu finns inte SIF längre utan alla är AIKare, det är alltså ingenting nytt att vi är AIK, och det har ingenting att göra med "att stiga en åt huvudet". Det finns för övrigt många fler AIK i Sverige förutom i Solna och Skellefteå (Älvsjö, Fagersta, Sandviken, Härnösand m.fl.), precis som det finns flera DIF... exempelvis Drängsmark IF i Skellefteå...
http://www.laget.se/public_lag/default. ... 27@2@12@25
sthlm_dif skrev:Freke skrev:Och nej, jag vill inte se gnagare i vår klack, däremot meningsmotståndare på bortastå, nu är det i princip bara på lulämatcherna det blir lite munhuggning klackar emellan.
Till och börja med, vill jag bara göra det klart för dig att ingen orkar slösa sin tid på att åka till ett bondsamhälle lång uppe i norr.
Och sen...
Man ser ju inte direkt mycket av era supportrar i Stockholm heller.
Är bara Frölunda och Linköping som har lite folk på borta stå mot Djurgården.
Och angående eran "klack", borde det kallas för en klack?
1. Inga egna ramsor.
2 Kan inte sjunga utan trumma.
3. Sämre klack än Bajen (då är det illa, riktigt jävla illa).
Men som jensa85 skrev, hur mycket betalade ni Claesson?

Tyvärr är de flesta lantbruken runt Skellefteå nedlagda, det finns mångdubbelt fler gårdar i Mälardalen. Var stolta över dem. Gruv- och verkstadsindustri är basnäringarna i Skellefteå.
Vi var väl närmare 1000st på senaste matchen nere i Stockholm, men du har helt rätt i att det var mycket sittplats och lite klack. Dina 1-3 punkter anser jag högst subjektiva.
Hållr fast vid att det vore kul med klackbesök, men ingen tvingar ju er att vidga vyerna...
Ha're bra till nästa gång, då ska vi banne mig ta tre poäng!