Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Det är väl spelskicklig rightare som ska in helst. Med kvalitetscenter säkrad har vi väl råd att chansa lite där på något som kanske inte är så etablerat. Beror på vad som finns.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jag är gammal nog för att veta att det ofta kan gå fel när man har för bråttom. Samtidigt tycker jag inte att någon skugga ska falla över Viggo. Han är 18 år gammal och blir lovad guld och gröna skogar – det är inte konstigt att NHL lockar i det läget. Sedan är Viggo en exceptionellt smart spelare ute på isen så det kanske går vägen ändå.
Däremot kan man kanske ifrågasätta rådgivarna runt honom. Han hade fått exakt samma kontrakt även om han lånats ut till oss en säsong, så det handlar knappast om ekonomi.
Om beslutet i slutändan lämnades helt till Viggo är det kanske inte så märkligt att det blev som det blev. Samtidigt tror jag att man har fått lite skeva förväntningar på unga spelare efter att både Eklund och Frondell valde att stanna ytterligare en säsong. Det är snarare undantag än något man kan räkna med.
Däremot kan man kanske ifrågasätta rådgivarna runt honom. Han hade fått exakt samma kontrakt även om han lånats ut till oss en säsong, så det handlar knappast om ekonomi.
Om beslutet i slutändan lämnades helt till Viggo är det kanske inte så märkligt att det blev som det blev. Samtidigt tror jag att man har fått lite skeva förväntningar på unga spelare efter att både Eklund och Frondell valde att stanna ytterligare en säsong. Det är snarare undantag än något man kan räkna med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Nu känner man ett lugn iochmed Nisse Å. MDB kan nu i lugn o ro värva den bästa spetsen som är tillgänglig.
Så flyttar vi fokus till Eken istället. Laget återsamlas väll nästa vecka. Då önskakas världsklass rapportering, klipp, hemma hos reportage, analys av utrustning etc etc. från morgon till kväll.
Så flyttar vi fokus till Eken istället. Laget återsamlas väll nästa vecka. Då önskakas världsklass rapportering, klipp, hemma hos reportage, analys av utrustning etc etc. från morgon till kväll.
-
GreveQuist
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Utan att veta vad som händer bakom kulisserna, så antar jag att Åman är en direkt ersättare till Viggo, och om jag på förhand fått välja mellan följande scenario;
1 år till med Viggo, ingen Åman
3 år med Åman, ingen Viggo
.. så hade jag valt det senare utan att blinka. Hade såklart varit kul att få se Viggos utveckling detta året, men 3 år med Åman känns som en viktig pusselbit framöver.
1 år till med Viggo, ingen Åman
3 år med Åman, ingen Viggo
.. så hade jag valt det senare utan att blinka. Hade såklart varit kul att få se Viggos utveckling detta året, men 3 år med Åman känns som en viktig pusselbit framöver.
Silly Season 2026/27
En stilla undran mitt i allt spott och spe här... Ska vi köra med "Nisse" eller "Åman"? Nisse är ju Nils Ekman för en gammal räv som migOsten östlund skrev: ↑2026-07-23 12:13:12 Nu känner man ett lugn iochmed Nisse Å. MDB kan nu i lugn o ro värva den bästa spetsen som är tillgänglig.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Iocmed att vi värvat både Nils Åhman och Mattias Ek. Så tycker jag spontant att "deras samlingsnamn" kan vara Nisse Ekman!Buford skrev: ↑2026-07-23 12:44:46En stilla undran mitt i allt spott och spe här... Ska vi köra med "Nisse" eller "Åman"? Nisse är ju Nils Ekman för en gammal räv som migOsten östlund skrev: ↑2026-07-23 12:13:12 Nu känner man ett lugn iochmed Nisse Å. MDB kan nu i lugn o ro värva den bästa spetsen som är tillgänglig.
Så flyttar vi fokus till Eken istället. Laget återsamlas väll nästa vecka. Då önskakas världsklass rapportering, klipp, hemma hos reportage, analys av utrustning etc etc. från morgon till kväll.Fast samtidigt är "Nisse" alltid ett kul namn att säga
![]()
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Nisse pisse päronpung är ju också upptaget av Nils Lind.
Vi får grubbla vidare.
Vi får grubbla vidare.
Spela fult
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Snively - Åman - NY (sniper, rightare)
Hudon - Vejdemo - Hartmann
Stockselius - Josefson - Gunler
Grewe - Salsten - Pettersen
Blomgren, Nordmark, Hank
Carlsson - Lindström
Brouillard - Jeppe
Sissons - Holm
Blixt
Hellberg
Marmenlind
Blomgren, Nordmark, Hank
Carlsson - Lindström
Brouillard - Jeppe
Sissons - Holm
Blixt
Hellberg
Marmenlind
Spela fult
Silly Season 2026/27
Tror du Hartmann är tänkt så högt upp? Eller bara önsketänkande från din sida?diftobbe89 skrev: ↑2026-07-23 13:31:38 Snively - Åman - NY (sniper, rightare)
Blomgren, Nordmark, Hank
Carlsson - Lindström
Brouillard - Jeppe
Sissons - Holm
Blixt
Hellberg
Marmenlind
Men hoppas också vi får in en sniper som är högerskytt. Tror framförallt vårt PP skulle må bra av det.
Annars känns allt.mycket ljusare ut nu med två bra svenska toppcentrar att bygga laget kring.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Är det Hartmann som ska lägga fram mackorna till Hudons fruktade skott?diftobbe89 skrev: ↑2026-07-23 13:31:38 Snively - Åman - NY (sniper, rightare)
Blomgren, Nordmark, Hank
Carlsson - Lindström
Brouillard - Jeppe
Sissons - Holm
Blixt
Hellberg
Marmenlind
- diftobbe89
Silly Season 2026/27
Är inte Hartmann ganska lik Brodin i sin prime? En powerforward som banar väg funkar i alla kedjor. Men Gunler kanske är bättre, vet för lite om honom.mb81 skrev: ↑2026-07-23 13:59:18Tror du Hartmann är tänkt så högt upp? Eller bara önsketänkande från din sida?diftobbe89 skrev: ↑2026-07-23 13:31:38 Snively - Åman - NY (sniper, rightare)
Blomgren, Nordmark, Hank
Carlsson - Lindström
Brouillard - Jeppe
Sissons - Holm
Blixt
Hellberg
Marmenlind
Men hoppas också vi får in en sniper som är högerskytt. Tror framförallt vårt PP skulle må bra av det.
Annars känns allt.mycket ljusare ut nu med två bra svenska toppcentrar att bygga laget kring.
Spela fult
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Personligen vill jag nog helst se att man tar in den bästa spelaren som finns tillgänglig nu. I en ideal värld är det en högerskytt, men jag tycker inte att man ska tumma på kvaliteten bara för att fylla den profilen. Ge mig en producerande ytter som kan driva både spelet och sin kedja, så är jag mer än nöjd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
2 år skillnad ser inte Hartman i Närheten av när brodda var på topp innan han åkte ut i Europadiftobbe89 skrev: ↑2026-07-23 14:17:08Är inte Hartmann ganska lik Brodin i sin prime? En powerforward som banar väg funkar i alla kedjor. Men Gunler kanske är bättre, vet för lite om honom.mb81 skrev: ↑2026-07-23 13:59:18Tror du Hartmann är tänkt så högt upp? Eller bara önsketänkande från din sida?diftobbe89 skrev: ↑2026-07-23 13:31:38 Snively - Åman - NY (sniper, rightare)
Blomgren, Nordmark, Hank
Carlsson - Lindström
Brouillard - Jeppe
Sissons - Holm
Blixt
Hellberg
Marmenlind
Ang Hartman o Timrå gå in på deras Forum vet inte men dom värkar inte bry sej att han drog ???
The DIF ONE
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Ju mer jag funderar så lutar jag mer och mer åt att Alex Nylander skulle passa in bra som sista biten. Playmaking puckskills och grym på straffar.
Rightare har vi de vi behöver. Möjligtvis att jag skulle kunna tänka mig att fylla på med en sistaårsjunior på forwardsplats som ligger precis nedanför skicket som på lång sikt inte kommer platsa i NHL och som har playmaking-skills, men det är isåfall utöver den sista forwarden och en investering för framtiden. Liknande den vi gjort med Liam Pettersson på backsidan.
Rightare har vi de vi behöver. Möjligtvis att jag skulle kunna tänka mig att fylla på med en sistaårsjunior på forwardsplats som ligger precis nedanför skicket som på lång sikt inte kommer platsa i NHL och som har playmaking-skills, men det är isåfall utöver den sista forwarden och en investering för framtiden. Liknande den vi gjort med Liam Pettersson på backsidan.
Silly Season 2026/27
Nylander är ju rightare. Tänker vi har Gunler till vänster i ett PP(förmodligen PP2), då vill jag ha en rightare med bra skott till vänster i PP1.Knickedick skrev: ↑2026-07-23 15:02:43 Ju mer jag funderar så lutar jag mer och mer åt att Alex Nylander skulle passa in bra som sista biten. Playmaking puckskills och grym på straffar.