BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-07-22 07:20:24
Jag tänker att skador " löser" det.
Sedan får tiden utvisa vilka som är bäst.
Skulle inte bli förvånad om någon av juniorerna är ordinarie inom kort.
Tror inte man ska räkna bort Liam Pettersson. Har många fina kvaliteter och i den åldern kan det gå fort. Imponerade tydligen rätt stort på Bruins development camp.
Kul att höra, för mig oskrivet och spännande förvärv.
Tycker det finns många uppsidor i årets lag.
Många gör sitt andraår, juniorer med hög potential, många spelare i rätt ålder, en målvakt i världsklass.
För mig är nog största frågetecknen om tränarna kan få snurr på laget.
Jag vill se mer Djurgårdshockey, tuffare forecheck. Sedan självklart bättre spel i och från egen zon.
Med Åman fick jag verkligen igång hockeysuget.
Vilken härlig centersida. Tänk om Kruger breddar laget senare i höst. Hyffsad "fjärdecenter".
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Så underbart att landa en svensk spelare. Dessa hemska vidriga ryktena med massa Carey-namn från världens tråkigaste liga AHL får maten att vända sig i halsen på en. Det är inte DIF!
Det här är kul. Ytterligare en center vi snuvar Frölunda på. Måste ändå ses som ett styrkebesked. Har vi inte varit i närheten av tidigare.
Just nu ändå bara 4 nordamerikaner i laget. Norrmännen räknas väl knappt som importer. Så gå in säsongen med 5 importer känns väl helt ok även fast nån färre hade varit fint.
Bra stomme med svenska spelare i bra ålder. LC, Lindström, Gunler, Vejdemo, Åman, Grewe och Blomgren borde kunna vara en bra stomme närmaste 2-3 åren.
Salsten och Emilio kan väl också räknas in dit med rätt lön, utveckling och roll fast de är norrmän.
DIF_Soldier skrev: ↑2026-07-21 23:14:12
Åh-MAN! Nu är jag team MDB!
Ber horungen Björck köra upp klubban där solen aldrig skiner för att sedan presentera klass.
Lite finare, lite bättre. Fuck you Viggo.
Kom igen. Töntigt inlägg.
Nej, Viggo satte DIF Hockey i skiten och HAN VET OM DET, han bröt kontrakt och gjorde ett aktivt val att pissa på oss. Hoppas det går rakt åt helvete för pojken. Han är och förblir en horunge.
Alla cuckold NHL kan väl hålla på Winnipeg istället. Jag respekterar bara spelare som respekterar sina kontrakt. Tiden är inne att sluta låta sig bli knullad av NHL, och inställningen börjar hos oss fans. Jag kommer aldrig bry mig mer om en enskild spelare än om DIF Hockeys fortlevnad. Björck satte oss i skiten, han kan dra åt helvete, punkt.
Horunge är att ta i, men i övrigt är det spot on!!
Ber horungen Björck köra upp klubban där solen aldrig skiner för att sedan presentera klass.
Om Viggo är tillbaka om 12 år kommer Soldaten sitta här och gnälla över hur våra juniorer är horungar och att alla borde vara hjältar som Viggo som väljer att komma hem. Precis som Kruger och Josefson anses lojala trotjänare nu. Det går visst snabbt att glömma att många av våra hjältar har valt att testa vingarna i Nordamerika.
mb81 skrev: ↑2026-07-22 10:10:23
Just nu ändå bara 4 nordamerikaner i laget. Norrmännen räknas väl knappt som importer. Så gå in säsongen med 5 importer känns väl helt ok även fast nån färre hade varit fint.
Bra stomme med svenska spelare i bra ålder. LC, Lindström, Gunler, Vejdemo, Åman, Grewe och Blomgren borde kunna vara en bra stomme närmaste 2-3 åren.
Salsten och Emilio kan väl också räknas in dit med rätt lön, utveckling och roll fast de är norrmän.
Varenda spelare som ryktats hit senaste tiden har ju varit transatlanter. Därav min extrema glädje att det fortfarande fanns tunga svenskar kvar på marknaden.
Förövrigt räcker 5 importer gott och väl. Vill inte ha norrmän i vår nedre sexa. Där ska det det vara Djurgårdare och inte plastigt bös.
Om Viggo är tillbaka om 12 år kommer Soldaten sitta här och gnälla över hur våra juniorer är horungar och att alla borde vara hjältar som Viggo som väljer att komma hem. Precis som Kruger och Josefson anses lojala trotjänare nu. Det går visst snabbt att glömma att många av våra hjältar har valt att testa vingarna i Nordamerika.
Krüger gjorde alla rätt när han lämnade. Precis i tid när han förväntades gå. Josefson köper jag, han gick också innan han betalade tillbaka, men Marcus ska man bara ha respekt för. Mika likaså.
Har inte superkoll på Åman, men det är väldigt skönt att vi kan konkurrera med andra SHL-klubbar om de mest attraktiva spelarna. Så har det inte alltid varit.
Också skönt att vi faktiskt får in lite riktig spets nu, det har lovats mycket kring de sista spelarna som skulle plockas in men Åman är väl den första som faktiskt fyller den spetsroll man sagt sig söka. Fortfarande tveksam till att Hank och Hartmann tillför något som vi inte redan har.
Krüger gjorde alla rätt när han lämnade. Precis i tid när han förväntades gå. Josefson köper jag, han gick också innan han betalade tillbaka, men Marcus ska man bara ha respekt för. Mika likaså.
Kruger valdes i slutet av runda 5. Chicago hade ingen förväntning på att han skulle komma in och göra skillnad på kort tid. Helt annan sak om man väljs i början av förstarundan.
Kruger valdes i slutet av runda 5. Chicago hade ingen förväntning på att han skulle komma in och göra skillnad på kort tid. Helt annan sak om man väljs i början av förstarundan.
Som Frondell då.... Skitsamma! Viggo väljer att inte betala tillbaka och vi ersätter honom med en stark spelare. Skönt att vi inte slår ihjäl oss i fallet!
Hoppas Björck får en miserabel säsong.
Senast redigerad av Manijock den 2026-07-22 10:48:15, redigerad totalt 1 gånger.
mb81 skrev: ↑2026-07-22 10:10:23
Varenda spelare som ryktats hit senaste tiden har ju varit transatlanter. Därav min extrema glädje att det fortfarande fanns tunga svenskar kvar på marknaden.
Förövrigt räcker 5 importer gott och väl. Vill inte ha norrmän i vår nedre sexa. Där ska det det vara Djurgårdare och inte plastigt bös.
Har såklart hellre Blomgren och Grewe än Salsten och Emilio om det bara handlar om vara Djurgårdare osv. Ser norrmän ungefär lika mycket som import som typ Gunler. Ser gärna man bygger långsiktigt om dessa spelare håller för sin roll och löneläget är rätt. Tänker ändå det är skillnad på nordamerikanska och norska spelare. En spelare som Salsten skulle kunna bli kvar närmaste 5 åren(om inte mer) iaf om han håller. Svårt se att Hudon och Snively vara kvar många säsonger även fast Snively förlängde.
Ju mer bra spelare vi får in in och med Åman och mr X(den sista forwarden som ska in) så ökar ju chansen att Hank får bli hejaklacksledsre i omklädningsrummet och inte på isen
Helt otroligt att folk kan sitta här inne och skriva skit om Viggo när alla hade gjort precis samma sak. Ja, tråkigt att han valde att gå nu. Men cash is king?
Förhoppningsvis har han inte glömt oss och kommer tillbaka någon dag, vi kan bara göra vårt bästa som supportrar och fokusera på oss.
Dif mot rubb!