Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Härlig värvning!
Kan vi tå en en klass fw nu som kan avlasta Hudon med målskyttet så känner jag mig mycket lugnare.
Kan vi tå en en klass fw nu som kan avlasta Hudon med målskyttet så känner jag mig mycket lugnare.
-
antondahlback
Silly Season 2026/27
Nu är det ju snack i en välkomstintervju så man ska väl inte tolka in alltför mycket när det mest är publikfrieri men åman pratar ju ändå om vart klubben är påväg.
Absolut att hovet är åt helvete när det kommer till allt annat än nostalgi och tryck så matchdagar är inte så glamorösa men får man till en träningsanläggning så är hockey-Stockholm nog rätt lockande.
Absolut att hovet är åt helvete när det kommer till allt annat än nostalgi och tryck så matchdagar är inte så glamorösa men får man till en träningsanläggning så är hockey-Stockholm nog rätt lockande.
- Remy Lebeau
Silly Season 2026/27
Det roliga är att varje ”expert” ska påpeka att alla våra spelare får ”en rejäl lön” så fort vi presenterar en spelare.
Bara se med Carlsson och nu Åman.
Får se om det blir som med Hellberg förra året.
Där hans lön tydligen pendlade mellan 300 000 till 500 000 i månaden och bäst betald någonsin.
Där hans lön tydligen pendlade mellan 300 000 till 500 000 i månaden och bäst betald någonsin.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Supportrarna behöver få känna tro och hopp. Samt få en bekräftelse, gällande att det inte bara snack. När vi lyckas med spelare som ex Hudon, Hellberg och nu Åhman. Som så många klubbar med var intresserade av. Det ger en positiv känsla, samt att vi inte behöver "sitta under bordet och äta smulorna" !Limp skrev: ↑2026-07-22 06:43:06Visst, bra betalt och beredda att skriva långa kontrakt (förutsatt att vi tror på spelarna i fråga) men de måste ju vara medvetna om att det blir år av u-landsförhållanden när det kommer till faciliteter och träningar. Någonting mer än bara stålar och kontraktslängd måste det ju röra sig om... förhoppningsvis.Nypovich skrev: ↑2026-07-22 06:27:04 Här någonstans börja man förstå vad Wiken menar med att ”folk står på kö för att komma hit”. Både Lucas, Vejdemo och nu Åman visar det alla på sitt sätt.
Här någonstans måste folk inse att MDB kan göra sitt jobb som sportchef.
Men framförallt, här någonstans borde nog många inse att negativt kval är inte en sån självklarhet.
Eller finns det fortfarande någon som måste ha in McJesus innan hissen går ända upp?
MDB du ser vad vi törstar efter, ge oss den bästa forwarden som är möjlig att få nu!
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Bra spelar ska ha hög lön. Med tanke på konkurrensen så lär Nils fått bra betalt.Remy Lebeau skrev: ↑2026-07-22 06:52:03 Det roliga är att varje ”expert” ska påpeka att alla våra spelare får ”en rejäl lön” så fort vi presenterar en spelare.
Där hans lön tydligen pendlade mellan 300 000 till 500 000 i månaden och bäst betald någonsin.![]()
Men det är taget, ser ju vilken positivitet det ger med.
- Remy Lebeau
Silly Season 2026/27
Poängen är att det enbart tjatas om det i all oändlighet när det gäller DIF. Du hör aldrig ”experter” tjata om löner på samma sätt i andra lag.Osten östlund skrev: ↑2026-07-22 06:59:14Bra spelar ska ha hög lön. Med tanke på konkurrensen så lär Nils fått bra betalt.Remy Lebeau skrev: ↑2026-07-22 06:52:03 Det roliga är att varje ”expert” ska påpeka att alla våra spelare får ”en rejäl lön” så fort vi presenterar en spelare.
Där hans lön tydligen pendlade mellan 300 000 till 500 000 i månaden och bäst betald någonsin.![]()
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Silly Season 2026/27
Då kör vi:
Ny Åman Hudon
Snively Vejdemo Gunler
Blomgren Josef Hartmann
Grewe Salsten Emilio
Stockselius, Nordmark, Hank the Tank
Carlsson, Brouillard
Lindström Colby
Jeppe Holm
Blixt Liam
Vem ligger närmast att petas till förmån för junisarna?
Grewe? Blomgren? Emilo? Salsten?
Ny Åman Hudon
Snively Vejdemo Gunler
Blomgren Josef Hartmann
Grewe Salsten Emilio
Carlsson, Brouillard
Lindström Colby
Jeppe Holm
Blixt Liam
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
“98 procent av alla svenskar är Djurgårdare. Resten ljuger.” - Rolle S.Remy Lebeau skrev: ↑2026-07-22 07:05:11Poängen är att det enbart tjatas om det i all oändlighet när det gäller DIF. Du hör aldrig ”experter” tjata om löner på samma sätt i andra lag.Osten östlund skrev: ↑2026-07-22 06:59:14Bra spelar ska ha hög lön. Med tanke på konkurrensen så lär Nils fått bra betalt.Remy Lebeau skrev: ↑2026-07-22 06:52:03 Det roliga är att varje ”expert” ska påpeka att alla våra spelare får ”en rejäl lön” så fort vi presenterar en spelare.
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Högberg tror jag är absolut topp, Hultström hade ju sin poängmässigt bästa säsong innan han stack till Alperna. Men såklart kan åldern ha börjat komma ikapp där.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 23:27:05Högberg kan jag vara beredd att hålla med om. Hultström har sett sina bästa dagar.Fragglepot skrev: ↑2026-07-21 23:08:03Hultström och Högberg till Cloetta är inga kålsupare heller.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 22:32:06 Det här känns faktiskt lite som ett statement av oss att vi plockar LC, Åman och Vejdemo i hård konkurrens. Både LC och Åman känns väl som de bästa hemvändarna hittills denna säsong?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jag tänker att skador " löser" det.EspenK skrev: ↑2026-07-22 07:07:24 Då kör vi:
Ny Åman Hudon
Snively Vejdemo Gunler
Blomgren Josef Hartmann
Grewe Salsten Emilio
Carlsson, Brouillard
Lindström Colby
Jeppe Holm
Blixt Liam
Sedan får tiden utvisa vilka som är bäst.
Skulle inte bli förvånad om någon av juniorerna är ordinarie inom kort.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Tror inte man ska räkna bort Liam Pettersson. Har många fina kvaliteter och i den åldern kan det gå fort. Imponerade tydligen rätt stort på Bruins development camp.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-07-22 07:20:24 Jag tänker att skador " löser" det.
Sedan får tiden utvisa vilka som är bäst.
Skulle inte bli förvånad om någon av juniorerna är ordinarie inom kort.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Poängmässigt absolut. Men Hulta har ju varit hårt kritiserad för sin slarvighet med pucken och spelet över hela banan. Jag tror mer att det handlar om desperation att LHC plockar in honom igen.Fragglepot skrev: ↑2026-07-22 07:13:49Högberg tror jag är absolut topp, Hultström hade ju sin poängmässigt bästa säsong innan han stack till Alperna. Men såklart kan åldern ha börjat komma ikapp där.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 23:27:05Högberg kan jag vara beredd att hålla med om. Hultström har sett sina bästa dagar.Fragglepot skrev: ↑2026-07-21 23:08:03Hultström och Högberg till Cloetta är inga kålsupare heller.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 22:32:06 Det här känns faktiskt lite som ett statement av oss att vi plockar LC, Åman och Vejdemo i hård konkurrens. Både LC och Åman känns väl som de bästa hemvändarna hittills denna säsong?
-
Fragglepot
Silly Season 2026/27
Ja kanske det. Plus att han ville komma hem till Linköping.Knickedick skrev: ↑2026-07-22 09:25:39Poängmässigt absolut. Men Hulta har ju varit hårt kritiserad för sin slarvighet med pucken och spelet över hela banan. Jag tror mer att det handlar om desperation att LHC plockar in honom igen.Fragglepot skrev: ↑2026-07-22 07:13:49Högberg tror jag är absolut topp, Hultström hade ju sin poängmässigt bästa säsong innan han stack till Alperna. Men såklart kan åldern ha börjat komma ikapp där.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 23:27:05Högberg kan jag vara beredd att hålla med om. Hultström har sett sina bästa dagar.Fragglepot skrev: ↑2026-07-21 23:08:03Hultström och Högberg till Cloetta är inga kålsupare heller.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 22:32:06 Det här känns faktiskt lite som ett statement av oss att vi plockar LC, Åman och Vejdemo i hård konkurrens. Både LC och Åman känns väl som de bästa hemvändarna hittills denna säsong?
Dock har ju LHC en hel del kapital på sin backsida som mycket väl kan komma upp i nivå i år. Framförallt med en topp-slips.
Jag hade inte haft något problem att ersätta LaLeggia med Hulta. Så länge vi fick in 1-2 defensiva pjäser utöver honom.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Linköpings huvudproblem verkar vara internt, de får inte ihop gruppen p.g.a. för många individualister som tillåts hållas. Nu har de förvisso gjort sig av med Kovacs, men jag ser inte att laget blivit starkare förutom på målvaktssidan. En till skada på Fantenberg, som är svårt att veta var han står, så är dom körda på backsidan också.Fragglepot skrev: ↑2026-07-22 09:29:18Ja kanske det. Plus att han ville komma hem till Linköping.Knickedick skrev: ↑2026-07-22 09:25:39Poängmässigt absolut. Men Hulta har ju varit hårt kritiserad för sin slarvighet med pucken och spelet över hela banan. Jag tror mer att det handlar om desperation att LHC plockar in honom igen.Fragglepot skrev: ↑2026-07-22 07:13:49Högberg tror jag är absolut topp, Hultström hade ju sin poängmässigt bästa säsong innan han stack till Alperna. Men såklart kan åldern ha börjat komma ikapp där.Knickedick skrev: ↑2026-07-21 23:27:05Högberg kan jag vara beredd att hålla med om. Hultström har sett sina bästa dagar.
Dock har ju LHC en hel del kapital på sin backsida som mycket väl kan komma upp i nivå i år. Framförallt med en topp-slips.
Jag hade inte haft något problem att ersätta LaLeggia med Hulta. Så länge vi fick in 1-2 defensiva pjäser utöver honom.
Jag är otroligt nöjd med värvningen av Brouillard som ersättare till Laleggia. Tror han blir ett utropstecken för oss.
Silly Season 2026/27
Det är väl journalistsättet att visa att "om vi nu - enligt allmänheten - skriver för mycket om Djurgården så finns ändå någon negativ hook de kan haka upp sig på" eftersom en enda positiv artikel om DIF per månad = STOCKHOLMSMEDIA SOM BARA FJÄSKAR FÖR APGÅRDEN!!!!Remy Lebeau skrev: ↑2026-07-22 07:05:11Poängen är att det enbart tjatas om det i all oändlighet när det gäller DIF. Du hör aldrig ”experter” tjata om löner på samma sätt i andra lag.Osten östlund skrev: ↑2026-07-22 06:59:14Bra spelar ska ha hög lön. Med tanke på konkurrensen så lär Nils fått bra betalt.Remy Lebeau skrev: ↑2026-07-22 06:52:03 Det roliga är att varje ”expert” ska påpeka att alla våra spelare får ”en rejäl lön” så fort vi presenterar en spelare.