Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2026-07-17 15:05:20 Dystra besked från sillygurun Madhawk. Man ska nog inte förvänta sig en solklar förstacenter eller en spetsvinge till förstakedjan om man inte har en riktig jäkla tur.

https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... d-till-er/

”Värvningar kommer att ske, men jag vill förvarna de flesta supportrar där ute att det nog inte är dessa spelare som kommer att göra den största skillnaden för era lag. Om ni tror det, så tror ni fel.

Några kommer att fylla sina funktioner, men räkna med att det är de spelarna som redan finns i trupperna, som kommer göra den största skillnaden.

Inte det som nu värvas. För det blir nog mer bredd än spets.”
Först skriver han det där för att i nästa andetag säga att SHL-lag är och hugger på spelare som Brandon Saad?

Nu tror jag ju att Saad snarare hamnar i Schweiz. Men jag tror verkligen inte på att det inte går att göra fynd när de som väntar på NHL-kontrakt och inte får något måste se sig om efter andra klubbar.
Praljak

Silly Season 2026/27

Inlägg av Praljak »

Jag tycker laget ser helt okey på pappret, position 7-10 med lite tur plats 6.
Det som är ett frågetecken är om vi får ihop ett sammansvetsat lag och spelsystem att luta sig emot, inte att enskilda prestationer ska göra så vi vinner matcher för då kommer det bli en lång och tuff säsong
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev: 2026-07-17 15:05:20 Dystra besked från sillygurun Madhawk. Man ska nog inte förvänta sig en solklar förstacenter eller en spetsvinge till förstakedjan om man inte har en riktig jäkla tur.

https://www.expressen.se/kvp/sport/kron ... d-till-er/

”Värvningar kommer att ske, men jag vill förvarna de flesta supportrar där ute att det nog inte är dessa spelare som kommer att göra den största skillnaden för era lag. Om ni tror det, så tror ni fel.

Några kommer att fylla sina funktioner, men räkna med att det är de spelarna som redan finns i trupperna, som kommer göra den största skillnaden.

Inte det som nu värvas. För det blir nog mer bredd än spets.”
Då tror jag att han har fel. Det är väl bara titta på hur många spelare som finns tillgängliga för att se att markanden är rätt bra. Och jag tror vi har kulor för två toppspelare.
Expert.
Steelmountain

Silly Season 2026/27

Inlägg av Steelmountain »

Tror många glömmer att vi fick många gratis poäng när motståndarna underskattade oss plus att Hellberg fixade många treor. Tycker truppen ser klart svagare ut och vi måste in med minst 3-4 spelare av toppklass skulle behövas. Det kommer ju inte ske så hoppas på 2st toppklass.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SirDIFalot »

Steelmountain skrev: 2026-07-17 19:18:04 Tror många glömmer att vi fick många gratis poäng när motståndarna underskattade oss plus att Hellberg fixade många treor. Tycker truppen ser klart svagare ut och vi måste in med minst 3-4 spelare av toppklass skulle behövas. Det kommer ju inte ske så hoppas på 2st toppklass.
Ser ju per automatik svagare ut initialt när Stockselius, Nordmark och ny junior helt enkelt inte är lika bra som Eklund, Frondell och Björck. Det kommer vi inte runt.
Expert.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Får inga bra vibbar av det här. 30-33 åringar från USA/Kanada som väntar ut marknaden och vänder dit pengarna finns. Dock som folk varit inne på tidigare nu sitter vi i denna sits och det är den typ av spelare vi kommer att få. Har vi någonsin haft så här många utlänningar? Kanske året med Trattnig, Longstaff etc är jämförbart men tror inte det.
Rutger

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

Förra året presenterade vi Charles Hudon den 23 juli. Var han bra eller dålig? Såklart som fan vi hittar nåt liknande i år igen.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

SirDIFalot skrev: 2026-07-17 19:31:47
Steelmountain skrev: 2026-07-17 19:18:04 Tror många glömmer att vi fick många gratis poäng när motståndarna underskattade oss plus att Hellberg fixade många treor. Tycker truppen ser klart svagare ut och vi måste in med minst 3-4 spelare av toppklass skulle behövas. Det kommer ju inte ske så hoppas på 2st toppklass.
Ser ju per automatik svagare ut initialt när Stockselius, Nordmark och ny junior helt enkelt inte är lika bra som Eklund, Frondell och Björck. Det kommer vi inte runt.
Saknar ju även vår spets som Costmar, Pulli, Klasen, Rensfeldt, Kyllington och Brodin. Vi gjorde en bra säsong med dom i laget och har än så länge fyllt på bättre än den stora skaran vi förlorat. Hockey är en lagidrott och vinns inte av enskilda. Förutom Hellberg som är en klass för sig….
In Wikegård we trust!
EspenK

Silly Season 2026/27

Inlägg av EspenK »

Vi får hoppas på räddningsplanka i form av Timrå och att Hv inte får ihop det.

För det ser inte bra ut…
Skriv svar