Steelmountain skrev: ↑2026-07-16 12:50:39
Nordmark samt Stockselius är ju inte i närheten av juniorerna vi tappat. Ska det ställas krav på top 9 så är det bara att låta båda åka över. Emilio är betydligt viktigare än vad många vill ha det till då han jobbar sjukt hårt och hyfsat jobbig att möta.
Vi hade kunnat värva en spelare med betydligt mindre lön och fått ut mer än vad vi fått av Emilio. Riktigt dålig värvning hittils. Stockselius ska gå föra alla dagar i veckan
Vet inte vad folk förväntade sig av Emilio. Han producerade som en låg andrakedjeforward eller hög tredjekedjeforward. Lönen för honom är väl tyvärr lite för mycket men löneläget i SHL nu och att vi kom sist in på marknaden ifjol gjorde väl tyvärr så.
Men jag tror han kan ligga på runt 0.5 ppg kommande säsong. Det vore jag nöjd med.
Jag hoppas och tror Stockselius får sitt genombrott i år men jag tror inte det är på bekostnad av Emilio. Tror en spelare som Grewe ligger mycket risigare till.
Nordmark samt Stockselius är ju inte i närheten av juniorerna vi tappat. Ska det ställas krav på top 9 så är det bara att låta båda åka över. Emilio är betydligt viktigare än vad många vill ha det till då han jobbar sjukt hårt och hyfsat jobbig att möta.
Vi hade kunnat värva en spelare med betydligt mindre lön och fått ut mer än vad vi fått av Emilio. Riktigt dålig värvning hittils. Stockselius ska gå föra alla dagar i veckan
Vet inte vad folk förväntade sig av Emilio. Han producerade som en låg andrakedjeforward eller hög tredjekedjeforward. Lönen för honom är väl tyvärr lite för mycket men löneläget i SHL nu och att vi kom sist in på marknaden ifjol gjorde väl tyvärr så.
Men jag tror han kan ligga på runt 0.5 ppg kommande säsong. Det vore jag nöjd med.
Jag hoppas och tror Stockselius får sitt genombrott i år men jag tror inte det är på bekostnad av Emilio. Tror en spelare som Grewe ligger mycket risigare till.
Får vi tillbaka Grewe skadefri så är ju han i stort sett ett nyförvärv. Hittar han tillbaka till formen innan han gick sönder, kan han bli en PP-lirare mer eller mindre. Grotesk underskattad i spelet! Men framförallt så var det när han slutade smälla på som han försvann. Hans grit saknades enormt. JP och Hellberg kan inte vara de enda som står upp för laget. Albin behövs big time i detta knektlag.
Får vi tillbaka Grewe skadefri så är ju han i stort sett ett nyförvärv. Hittar han tillbaka till formen innan han gick sönder, kan han bli en PP-lirare mer eller mindre. Grotesk underskattad i spelet! Men framförallt så var det när han slutade smälla på som han försvann. Hans grit saknades enormt. JP och Hellberg kan inte vara de enda som står upp för laget. Albin behövs big time i detta knektlag.
Emilio, Håvard och Grewe hade ju perioder när de var riktigt läskiga ihop (i positiv bemärkelse) men jag tror just Emilio faktiskt har betydligt mer hockey i sig än han har fått ut hittills.
Han skrapade ändå ihop 21 pinnar i ett överlag dåligt spelande lag.
Emilio, Håvard och Grewe hade ju perioder när de var riktigt läskiga ihop (i positiv bemärkelse) men jag tror just Emilio faktiskt har betydligt mer hockey i sig än han har fått ut hittills.
Han skrapade ändå ihop 21 pinnar i ett överlag dåligt spelande lag.
Vissa kollar ju bara på enskild individ, vad som står i +/- och poängprotokollet. Inte att kedjan i stort kan ha varit vår stabilaste när det väl gällde. Både Emilio och Grewe spelar genom att stå upp för laget och visa någon form av Djurgårdsanda. Men det är ju inte mycket värt för vissa, tyvärr.
Hoppas såklart Grewe kan komma upp i nivån han hade i slutspelet i allsvenskan och starten av SHL. Men med tanke på resten av hans säsong ifjol och att han är skadad nu tror jag han kommer få svårt starta på 12 forwards.
diftobbe89 skrev: ↑2026-07-16 20:54:34
Varför ens fokusera på att ersätta Frondell, det är omöjligt, dom målen till den kostnaden går inte att ersätta, men man kan jämna ut det på de stora hela. Brodin och Rensfeldt var älskvärda profiler men totalt menlösa att ha på isen, det såg alla men vissa har bara svårt att acceptera det, ersätt deras kostnader med det vi kommer få ut av Hartmann som RW så har vi redan där en kraftig uppgradering. Vi har inte tappat någon center som är i närheten av samma kaliber som Vejdemo.
Vet för lite om Nordmark och Stockselius mer än att det är en förstarunda och en andrarunda. Förra säsongen trodde INGEN att Björck skulle gå in och vara ordinarie i SHL vid den här tiden på året. Bara en påminnelse.
Med Wikegård vid rodret har vi gått stadigt framåt finns noll fog för kritik innan vi sett hur det här laget presterar.
Nu är det såklart enkelt att säga med facit i hand men Viggo var en enormt omskriven talang från början. Att han lyckades är inte jätteförvånande. Nordmark och Stockselius är inte i närheten av att besitta samma stjärnglans men det behöver inte säga någonting om framtiden. Vad jag menar är att det går typ en Viggo på tio juniorer. Vi borde inte jämföra någon junior med honom.
Med tanke på JJ:s skadehistorik så lär stockselius få chansen som center i år. Att tro på samma genombrott som Viggo är naivt men skulle inte vara förvånad om stockselius slutar som spelar till sig en centerplats i år.