Dax för Sören att göra samma sak. Kan ta med de la Rose samtidigt. Så har vi löst huvudvärken.fryppe skrev: ↑2026-07-13 11:53:45Wallmark betalade nog det ur egen ficka skulle jag gissa på.Osten östlund skrev: ↑2026-07-13 11:45:03Märkliga liga.fryppe skrev: ↑2026-07-13 11:01:39Tror inte Fribourg vill sälja honom då ska dom hitta en förste center också som verkar helt omöjligt.jensa öhling #11 skrev: ↑2026-07-13 10:58:22 Brutalt hårt slag och känslomässigt dessutom så satans tråkigt att Viggo lämnar. Han hann snabbt bli en favorit.
Sportsligt tungt som fan men han hade ändå missat 10 matcher pga JVM och dessutom riskerade han väl missa säsongsstarten med, för visst var det tal om att vara med på camps där borta en bra bit fram?
Vad tror vi om Henrik Borgström som ryktats tidigare, finns det någon chans att han köps loss?
Wallmark bröt sitt kontrakt. Gick väll gratis till Löven?
Silly Season 2026/27
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Kan Peter Cehlárik va ett alternativ?
Har ändå historisk gjort mycket poäng i SHL och endast 30 år.
Har ändå historisk gjort mycket poäng i SHL och endast 30 år.
Silly Season 2026/27
Lex Leksand och raka vägen ned…
Fyfan, är fortfarande så jävla less.
Som många andra är inne på. Vad fan är egentligen poängen med en bra junisverksamhet?
Kostar väl en slant, de som inte är tillräckligt bra för A-laget som knattar blir kränkta och drar till Timrå eller Växjö, resten plockar NHL över innan de ens fått fjun på karamellen och flinar lite.
Nej, att vi har Sveriges bästa junisverksamhet känns mest som något man skryter med i media, inte fan gynnar det representationslaget nämnvärt…
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Art Vandelay
Silly Season 2026/27
Okej här har ni ett radikalt förslag. Ring Nubben och försök få hit Linus Eriksson. Han har enorm potential och besitter faktiskt en del av Viggos spelförståelse. Tror han skulle kunna växa av att få en stor roll.
Silly Season 2026/27
Jag tror vi behöver förbättra vår strategi kring hur vi får behålla spelartyperna som är Linus Eriksson, David Bernhardt och liknande. En tydligare plan som spelarna tror på för att kunna etablera sig på SHL-nivå i DIF.DIFLuWi skrev: ↑2026-07-13 12:28:46Lex Leksand och raka vägen ned…
Som många andra är inne på. Vad fan är egentligen poängen med en bra junisverksamhet?
Kostar väl en slant, de som inte är tillräckligt bra för A-laget som knattar blir kränkta och drar till Timrå eller Växjö, resten plockar NHL över innan de ens fått fjun på karamellen och flinar lite.
Nej, att vi har Sveriges bästa junisverksamhet känns mest som något man skryter med i media, inte fan gynnar det representationslaget nämnvärt…
Att de bästa kommer vilja tidigt till NHL är svårt att göra så mycket åt, möjligtvis kan vi med långsiktighet bearbeta och få ett extra är likt med Frondell.
Silly Season 2026/27
Absolut inteArt Vandelay skrev: ↑2026-07-13 12:31:53 Okej här har ni ett radikalt förslag. Ring Nubben och försök få hit Linus Eriksson. Han har enorm potential och besitter faktiskt en del av Viggos spelförståelse. Tror han skulle kunna växa av att få en stor roll.
The DIF ONE
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Hans farsa spelade även i Djurgården tidigare så det finns koppling till klubben.Jim Morrison skrev: ↑2026-07-13 10:51:26 Apropå kontraktslösa spelare så finns ju även Oliver Wahlström i samma lag som Colin White. En stor, kraftfull, vinge som även han huserat i NHL fram tills ganska nyligen och producerat bra i AHL. Halvsvensk också så då blir vi inte för Nordamerikanska… utlånad till Gnaget några matcher för längesedan så han känner till stan. Rightare.
Stinker SAIK om honom dock.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Spar pengarna. Plocka in Videll och Klasen, Hank tar defensiven i den linan. Så hoppas vi på att Hellberg spikar igen.
HN, vad lagen letar efter.
Björklöven: Två backar, en center, en forward.
Brynäs: Offensiv back, en center, en forward.
Djurgården: En center, en forward.
Frölunda: En center.
Färjestad: En back.
Linköping: Eventuellt en center, eller forward.
Rögle: En back, eventuellt en forward.
Skellefteå: En forward.
Timrå: Eventuellt en back. Någon forward kan lämna också.
Växjö: Två forwards.
Är klara: HV71, Luleå, Malmö, Örebro.
HN, vad lagen letar efter.
Björklöven: Två backar, en center, en forward.
Brynäs: Offensiv back, en center, en forward.
Djurgården: En center, en forward.
Frölunda: En center.
Färjestad: En back.
Linköping: Eventuellt en center, eller forward.
Rögle: En back, eventuellt en forward.
Skellefteå: En forward.
Timrå: Eventuellt en back. Någon forward kan lämna också.
Växjö: Två forwards.
Är klara: HV71, Luleå, Malmö, Örebro.
Silly Season 2026/27
Detta måste vara den sämsta taken i forumets historia. Vad har ni rökt?
Förra året hade vi Marmenlind, Holm, Kylington, Viggo, Blomgren, Brodin, Victor Eklund, Frondell, Grewe, Josefson och Kruger som ordinarie. Samtliga kommer helt eller delvis ur de egna leden. Tror ni på allvar att vi hade varit bättre om vi skippade alla dessa och värvade legoknektar för motsvarande peng?
Vår starka juniorverksamhet är anledningen att vi ens finns kvar som elitförening. Vi fick grymma säsonger från Viggo, Frondell och Victor. På samma sätt som vi fick av tex Krüger innan han åkte över.
Ja, vissa blir "för bra" och försvinner för gott - Zibbe, Landeskog, Niklas Kronwall, Patric Hörnqvist etc. Men många kommer hem och blir nyckelspelare - Brodin, Krüger, Sören, Josef, Ragge, Ante Enqvist, Vejdemo, Nisse Ekman, Philip Holm, Tellan, Staffan Kronwall, Marcus Nilson osv.
I nuläget finns en drös spelare där borta, med bakgrund i DIF, som inte är etablerade i NHL. Öhgren, Odelius, Englund, Holtz, Östlund, Björnfot, Lagesson, Lekkerimäki, Erik Gustafsson, Wilmer Skoog, Lindbom osv. Är väl rena drömmen att veta att några av dem säkert kommer tillbaka inom några år?
Fattar att det suger när bra spelare lämnar, men var lite glada för deras skull istället. Har vi tur får vi se dem igen.
Avgå Jocke.
Silly Season 2026/27
Fast hade Linus Eriksson spelat kvar här hade han lämnat för Nordamerika redan. Är man i DIF lämnar man per automatik mycket snabbare. Skyltfönstret är större! Det är bara klubbar som Färjestad, Luleå osv som av någon anledning får behålla sina spelare två år längre än andra typ. Vi ska vara glada om vi får behålla andrasorteringen genom moppeåren....Chabo skrev: ↑2026-07-13 12:47:47Jag tror vi behöver förbättra vår strategi kring hur vi får behålla spelartyperna som är Linus Eriksson, David Bernhardt och liknande. En tydligare plan som spelarna tror på för att kunna etablera sig på SHL-nivå i DIF.DIFLuWi skrev: ↑2026-07-13 12:28:46Lex Leksand och raka vägen ned…
Att de bästa kommer vilja tidigt till NHL är svårt att göra så mycket åt, möjligtvis kan vi med långsiktighet bearbeta och få ett extra är likt med Frondell.
Att satsa på juniorer är det mest kortsiktiga vi kan göra.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Jag har ett ännu mer radikalt förslag:Art Vandelay skrev: ↑2026-07-13 12:31:53 Okej här har ni ett radikalt förslag. Ring Nubben och försök få hit Linus Eriksson. Han har enorm potential och besitter faktiskt en del av Viggos spelförståelse. Tror han skulle kunna växa av att få en stor roll.
Plocka in Alex Formenton.
Nej, jag står inte bakom det förslaget
Silly Season 2026/27
Helt andra tider då. Josef drog för tidigt, det är riktigt. Men Krüger och Zibanejad stannade kvar efter genombrottsäsongen vad jag minns.....
Det kommer knappast bli bättre. Om 15år är väl NHL-klubbarna där med sin fjantiga pax-lek redan när navelsträngen klipps.
Totalt bakvänd sport. När medelmåttorna hellre spelar i AHL än SHL bara för att få ta del av ett bråkhörn av den nordamerikanska spotlighten så känns det rätt meningslöst. Satsa på spelare som kommer/vill stanna istället, så har vi möjlighet att bygga en maskin över tid.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
Jag tror många hockeyälskare i Sverige inte riktigt förstår kraften i drömmen att spela i NHL. Man kan snacka tonvis om att det lika gärna kan väntas innan man åker över etc, men det är ju en del av spelet. Är man uppväxt med att ha gluttat på NHL hela sin uppväxt och haft det som sin absolut största dröm är det inte superkonstigt att man väljer att ta chansen när den väl dyker upp.
Sen är det sjukt tråkigt med Viggo, men jag tror det oavsett hade blivit ganska hackigt för honom nästa säsong. Att ha en ledande förstacenter som är borta inledningsvis samt under JVM samt dessutom lägga det massiva ansvaret på en pojkspolings axlar? Njae, kanske inte det bästa ändå.
Hur kan svensk hockey göra för att om möjligt fördröja tiden tills talanger åker över? Vad säger ni om mindre rinkar? Med rinkar som håller NHL-mått tror jag vissa klubbar kommer anse det är bättre för spelarnas utveckling att ha en större roll i ett hårt satsande svenskt lag än att nöta bänk i NHL eller farmarligan. Sen jag inte om det är en bra väg att gå ...
Utöver det finns det ju inte mycket, mer än att se till att svensk hockey får rimligt betalt för sina talanger. Det bör definitivt vara läge för det; sätt någon som kan förhandla i den rollen och gör det Nu.
Att lägga ner eller minska sin juniorverksamhet tror jag är fundamentalt feltänkt. Vad hade Djurgården Hockey varit utan sin talangfabrik? Hade vi ens funnits kvar? Tveksamt.
Sen är det sjukt tråkigt med Viggo, men jag tror det oavsett hade blivit ganska hackigt för honom nästa säsong. Att ha en ledande förstacenter som är borta inledningsvis samt under JVM samt dessutom lägga det massiva ansvaret på en pojkspolings axlar? Njae, kanske inte det bästa ändå.
Hur kan svensk hockey göra för att om möjligt fördröja tiden tills talanger åker över? Vad säger ni om mindre rinkar? Med rinkar som håller NHL-mått tror jag vissa klubbar kommer anse det är bättre för spelarnas utveckling att ha en större roll i ett hårt satsande svenskt lag än att nöta bänk i NHL eller farmarligan. Sen jag inte om det är en bra väg att gå ...
Utöver det finns det ju inte mycket, mer än att se till att svensk hockey får rimligt betalt för sina talanger. Det bör definitivt vara läge för det; sätt någon som kan förhandla i den rollen och gör det Nu.
Att lägga ner eller minska sin juniorverksamhet tror jag är fundamentalt feltänkt. Vad hade Djurgården Hockey varit utan sin talangfabrik? Hade vi ens funnits kvar? Tveksamt.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Bemström förlängde han nyligen? Abols till samma klubb nu, påverkar det utlänningens kvoten?