Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

bolja skrev: 2026-07-13 07:29:00 Någon som vet varför Alexander Nylander inte är önskvärd i DIF
Var sägs det?
bolja

Silly Season 2026/27

Inlägg av bolja »

Vikegård sa i samband med att A Nylander skulle flytta hem , att han inte var aktuell för DIF .
Jag ser gärna att DIF värvar honom .
Kan väl inte vara så att det som skedde runt 2012 ligger honom i fatet ,14 år senare ?
Nu vet jag inget om A.N.s personlighet .
Rutger

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

A.Nylanders liksom sin brors och fars uppsidor har alltid varit det offensiva spelet. Negativa är att ingen av dem är/har varit särskilt bra defensivt, som ju är en viktig egenskap att ha i SHL.
Aik-kopplingen kanske också är en bidragande orsak till att han inte är aktuell.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Colin White är fortfarande kontraktslös och känns rätt intressant. En 29-årig center som spelade i NHL så sent som för ett par år sedan och som gjorde över en poäng per match i AHL förra säsongen.

Kanske siktar han högre än SHL, men det är en spelare jag utan problem hade lagt stora pengar på – förutsatt att alla parametrar checkar i både på och utanför isen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Otroligt. Snart gått ett par dagar utan att NHL plockat någon från vårt lag? Har de somnat helt? Gott om plats för fingrar i denna kakburken.

Vejdemo är ju rätt bra. Snively har helt klart potential att skrubba golvet i nått bås nästa säsong. Nära till golvet och så. Han kan säkert få betalt också. Stick nu Joe, det är ju den amerikanska drömmen vi talar om.....
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

bolja skrev: 2026-07-13 10:08:45 Vikegård sa i samband med att A Nylander skulle flytta hem , att han inte var aktuell för DIF .
Jag ser gärna att DIF värvar honom .
Kan väl inte vara så att det som skedde runt 2012 ligger honom i fatet ,14 år senare ?
Nu vet jag inget om A.N.s personlighet .
Att inte vara Aktuell behöver ju inte betyda att man inte är önskvärd. Det kan ju bara vara så enkelt att vi prioriterade andra spelare före Alex eller att spelaren själv där och då i första hand sökte kontrakt i andra ligor. Sen kan ju saker snabbt förändras och med saker som hänt på marknaden.

Dock tror jag snarare att det är Nylander själv som i första hand inte vill spela i Sverige.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2026-07-13 10:38:57 Otroligt. Snart gått ett par dagar utan att NHL plockat någon från vårt lag? Har de somnat helt? Gott om plats för fingrar i denna kakburken.

Vejdemo är ju rätt bra. Snively har helt klart potential att skrubba golvet i nått bås nästa säsong. Nära till golvet och så. Han kan säkert få betalt också. Stick nu Joe, det är ju den amerikanska drömmen vi talar om.....
Dont Jinx it jocken!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Apropå kontraktslösa spelare så finns ju även Oliver Wahlström i samma lag som Colin White. En stor, kraftfull, vinge som även han huserat i NHL fram tills ganska nyligen och producerat bra i AHL. Halvsvensk också så då blir vi inte för Nordamerikanska… utlånad till Gnaget några matcher för längesedan så han känner till stan. Rightare.

Stinker SAIK om honom dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa öhling #11

Silly Season 2026/27

Inlägg av jensa öhling #11 »

Brutalt hårt slag och känslomässigt dessutom så satans tråkigt att Viggo lämnar. Han hann snabbt bli en favorit.

Sportsligt tungt som fan men han hade ändå missat 10 matcher pga JVM och dessutom riskerade han väl missa säsongsstarten med, för visst var det tal om att vara med på camps där borta en bra bit fram?

Vad tror vi om Henrik Borgström som ryktats tidigare, finns det någon chans att han köps loss?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

jensa öhling #11 skrev: 2026-07-13 10:58:22 Brutalt hårt slag och känslomässigt dessutom så satans tråkigt att Viggo lämnar. Han hann snabbt bli en favorit.

Sportsligt tungt som fan men han hade ändå missat 10 matcher pga JVM och dessutom riskerade han väl missa säsongsstarten med, för visst var det tal om att vara med på camps där borta en bra bit fram?

Vad tror vi om Henrik Borgström som ryktats tidigare, finns det någon chans att han köps loss?
Tror inte Fribourg vill sälja honom då ska dom hitta en förste center också som verkar helt omöjligt.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Jag tror att Nils Åman skulle vara det mest lämpliga just nu.
Gustav Nyquist och Calle Järnkrok lär väl inte vilja spela här och Curtis Lazar har vi nog inte råd med.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Knickedick skrev: 2026-07-13 11:09:10 Jag tror att Nils Åman skulle vara det mest lämpliga just nu.
Gustav Nyquist och Calle Järnkrok lär väl inte vilja spela här och Curtis Lazar har vi nog inte råd med.
Marknaden är riktigt snål på bra spelare, har suttit och kollat lite hittat 3 namn så skulle kunna vara något.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ton-heinen

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... e-koivunen

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... tej-blumel
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

fryppe skrev: 2026-07-13 11:14:40
Knickedick skrev: 2026-07-13 11:09:10 Jag tror att Nils Åman skulle vara det mest lämpliga just nu.
Marknaden är riktigt snål på bra spelare, har suttit och kollat lite hittat 3 namn så skulle kunna vara något.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ton-heinen

https://www.eliteprospects.com/player/5 ... e-koivunen

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... tej-blumel
Det är ganska många spelare som jag inte trodde skulle bli kvar i NHL som ändå har fått kontrakt.
Alla de spelarna du listat är riktigt intressanta. Framförallt Blümel har jag sneglat åt länge eftersom han gjort det så bra i AHL men aldrig riktigt fått en NHL-chans.

Risken är dock att alla de där spelarna är lite över vad vi har chans på. Jag tror det kommer bli något från skiktet strax under dem från AHL eller något svenskt som inte får något nytt. Alternativt något som kommer loss från Schweiz när dom tar in nya importer från NHL free agents.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-07-13 11:45:49, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2026-07-13 11:01:39
jensa öhling #11 skrev: 2026-07-13 10:58:22 Brutalt hårt slag och känslomässigt dessutom så satans tråkigt att Viggo lämnar. Han hann snabbt bli en favorit.

Tror inte Fribourg vill sälja honom då ska dom hitta en förste center också som verkar helt omöjligt.
Märkliga liga.

Wallmark bröt sitt kontrakt. Gick väll gratis till Löven?
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Osten östlund skrev: 2026-07-13 11:45:03
fryppe skrev: 2026-07-13 11:01:39

Märkliga liga.

Wallmark bröt sitt kontrakt. Gick väll gratis till Löven?
Wallmark betalade nog det ur egen ficka skulle jag gissa på.
Skriv svar