antondahlback skrev: ↑2026-07-12 13:00:12
Fast är väl troligare att man drar en deadline till Viggo snarare än till Kruger.
Kruger är i en drömvärld tänkt som en dunder 4:e center och ledare medans Viggo var tänkt att bära förstalinan. Viggo är betydligt svårare att ersätta rent spelmässigt än vad Kruger är. Även om det finns mycket Kruger bidrar med som är helt omöjligt att ersätta...
Fritt att tro vad man vill. Men har det funnits någon möjlighet att behålla Viggo. Landslagsspelare och 1 C, för en back läsk. Så tror jag ej att man pressar honom. Satt en deadline till halvtidsvilan Norge - England.
Önskar jag med kunde tro att DIF är större än NHL!
Man kan säkert ha satt deadline på när man vill ha besked från alla. Skillnaden är väl att med JJ och Krüger är det ingen annan klubb som de kommer välja att spela för istället. Dom kommer vara i och runt organisationen. JJ kommer ingå i truppen. Krüger är inget man kommer räkna med utan det blir isåfall en bonus. Därav att Due-Boje nu sagt att man ska ta in två forwards istället för en forward, som man sa tidigare. Han kommer alltså gå för att hitta en ersättare till Viggo.
Centersidan ser dessutom mycket bra ut underifrån.
Otroligt tråkiga nyheter och i mina ögon förvånande. Jag trodde verkligen att Viggo skulle vara kvar nästa säsong i och med att han verkade ha stort klubbhjärta och inte ens gått klart skolan, och skulle fått den största rollen i DIF som är grym för hans egen utveckling.
Tungt tapp, både skillmässigt och pengamässigt. Grabben var en av SHLs bästa centrar och spelade i princip för ett flak Nocco i månaden. Blir dyrt!
Självklart har MDB och Wiken jobbat i detta spår dock och jag hoppas att de har någon som signar snart.
Jävla surt att han drar redan nu :/ hade ju haft förhoppningar att han skulle stanna 1 år tiłl, men nu står vi här utan 1a center och finns ju ingen som kan ersätta honom utan man måste ju punga ut mängder med lappar om någon ens ska komma nära usch fan vilket opepp det blev nu..
Man kanske ska börja fundera på vilka juniorer man vill ta fram som gynnar OSS (OSSSSSSSS) på sikt, man kanske är bitter just nu, men måste alltid spelarna som är mest aktuella för draft/nhl vara dom man ger chansen i a-laget, jag menar dom försvinner ju ändå inom 2 år, kanske finns andra? Har ju svårt att tro att Ahlén och Hank var några poängsprutor som juniorer men dom fick chansen på sin tid och satte starkt avtryck. Mixa upp karaktärerna underifrån.
Skit samma. Tråkigt som fan.
En starkare och tyngre Stockselius är jag dock nyfiken på till nästa säsong.
Har ingen aning vad som finns ledigt men får vi in en hyfsad center ser det ändå inte jätte pjåkigt ut med:
Vakant
Vejdemo
Josefson
Krüger
Ganska säker på att Krüger biter ihop och kör ett år till när han ser hur alla lämnar skeppet.
Osten östlund skrev: ↑2026-07-12 18:16:32
Linus Videll är ledig. Ex DIF, svensk haft ett A på bröstet. Tickar väll många av MDBs boxar? Gjorde 23 pinnar mer än Hank förra säsongen.
En riktig ledargestalt, kanske tom ett kaptensämne?